Brazilie Nieuws: Haddad: Hoezo vakantie?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Haddad: Hoezo vakantie?

Bericht door Redactie » zo jan 20, 2019 15:14

Brazilie Nieuws: Haddad: Hoezo vakantie?
by Redactie


Afbeelding
De krant El Pais wilde weten hoe het gaat met de verslagen presidentskandidaat Fernando Haddad (PT) en ging hem thuis opzoeken. Bij de vraag of hij nu met vakantie was, luidde het antwoord: “Vakantie? Denken jullie dat een professor zomaar vakantie kan nemen? Ik ben bezig met het voorbereiden van cursussen”.

De ex-minister en ex-burgemeester (van São...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Haddad: Hoezo vakantie?

Bericht door borsjea » ma jan 21, 2019 16:01

En zo lijkt Haddad ook bevangen door het PT virus, ook hij durft de echte strijd met de grote leider niet aan. Ipv zijn positie als een nieuw gezicht/leider van de partij op te eisen is hij helaas ook de speelbal van iemand die in de gevangenis de touwtjes in handen heeft. Wanneer wordt deze partij nu eens wakker en slaat een vernieuwende koers in, begin met een nieuw gezicht van de partij neem afscheid van de mensen die een stempel op zich hebben helaas heeft ook Haddad geen schone lei en stapelen de verdenkingen bij hem ook steeds verder op.
Me blijft de schuld bij andere leggen, het fakenews een medium waar ze zelf ook gedurende de campagne gebruik van maakte en nog steeds heb ik de indruk dat alle negatieve zaken rond de nieuwe president in de wereld medium afkomst zijn van de PR afdeling van de partij. In 2012 hebben ze met een complete media campagne een geduchte tegenstander kapot gemaakt en een ander kreeg een verdacht ongeval.
"tanks in de straten verschijnen" ik vermoed dat Haddad hier de inzet van Forca nacional bedoel, was dit een eigen initiatief van de nieuwe president of was dit op verzoek van een gouvernador, volgens mij het laatste en deze was niet van de partij van Bolso.
De rol van de evangelische kerken is niet iets nieuwe, dit gaat meer dan 20 jaar terug, ook Lula en Dilma werden door deze kerken gesteund Dilma kreeg bij haar laatste verkiezingen een bedrag van 10 miljoen voor de campagne. Bij de opening van een grote tempel in São Paulo van een van deze evangelische kerken waren Haddad en Lula aanwezig en hadden ze een speciale plaats naast de leider van deze kerk. Wat de keuze van deze kerk heeft beïnvloed om niet Haddad maar Bolso te ondersteunen zal ongetwijfeld met de kiezers te maken hebben, ook deze evangelische kerken gokten op het winnende paard. Dat deze kerken nu meer invloed hebben dan in 2002 mag duidelijk zijn, de katholieke verliest jaarlijks ongeveer 1% van zijn aanhang velen verlaten niet het geloof maar stappen over naar een andere stroming ook de evangelische kerken profiteren hier flink van ergens niet vreemd want vaak doen deze gemeenschappen veel meer voor de buurten waarin ze zitten dat de katholieke kerken die zich beperking tot hun diensten.
Wil de PT de daling van de aanhangen stoppen, wellicht weer groeien dan moet men eens de moeite nemen om te luisteren naar de voormalige achterban, ik krijg de indruk dat het fanatieke deel van de Bolso aanhangers een belangrijk deel voorheen fanatiek PT aanhangers waren. De volgende peiling is er al over iets meer dan 1 1/2 jaar als de mensen weer voor de gemeente mogen stemmen als de PT de boel dan nog steeds in op de rails heeft zullen er weer verliezen zijn. Men moet dus hard aan de slag, in de spiegel kijken en niet met het vingertje naar andere wijzen, neem je eigen schuld op je eigen schouders en stop met maar hij ook.



Plaats reactie