Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Bericht door Redactie » ma jan 21, 2019 14:20

Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors
by Redactie


Afbeelding
Werknemers van General Motors in Brazilië hebben vermoedelijk niet zo best geslapen in het voorbije weekend. Vorige vrijdag kregen ze immers een e-mail toegestuurd van de directie van het bedrijf met de melding dat een stopzetting van de activiteiten in Zuid-Amerika niet onmogelijk is.

Een groot deel van de werknemers is met collectief verlof waardoor er in de fabrieken...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Bericht door Baiano » ma jan 21, 2019 14:46

Dat is dan nogal tegenstrijdig met het andere nieuws van GM: hun model Onix staat aan de absolute top van de verkoop in 2018 met 210.458 eenheden. De Onix wordt gevolgd door de Hyundai HB20 met 105.506 verkochte eenheden. De Volkswagen Gol, altijd al een populair model, scoorde met 77.612 verkochte eenheden.

Het lijkt me eerder dat GM hier een spelletje speelt om opnieuw een reeks fiscale voordelen te krijgen, net alsof ze nog niet genoeg winst maken. Auto's zijn sowieso al peperduur in Brazilië, mede te wijten aan absurd hoge taksen en belastingen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Bericht door Progresso » ma jan 21, 2019 15:43

Economy Minister Paulo Guedes, who took office with a new government this month, has said Brazil cannot afford to keep subsidizing powerful industries, arguing that an end to protectionist policies will make the economy more competitive.
Kijk. GM probeert de boel te chanteren. GM, VW en de andere grote fabrikanten zijn als de dood dat die tariefmuur van 60% valt. Valt die weg dan zal blijken dat de Braziliaanse industrie ineffecient is en een zeer lage productiviteit kent. De producten van de autofabrkanten kenmerken zich door extreem hoge prijzen, een zeer matige kwaliteit en een laag afwerkingsniveau. Van enige innovatie is geen sprake.

Meer concurrentie brengt eigenlijk altijd meer kwaliteit tegen lagere kosten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Bericht door borsjea » ma jan 21, 2019 16:22

Denk dat GM bang is dat met de nieuwe regering die berg van overheidssubsidies zal afnemen. Subsidies die vaak het kenmerk ontwikkeling hebben.
Wat moet erin Brazilië nog verder ontwikkeld worden? De modellen die in het buitenland zijn ontwikkeld voldoen hier ook, deze is het alleen maar een overdracht van de tekeningen. Als GM met zijn fabrieken vertrekt uit Brazilië en zijn modellen moet importeren werken ze zich uit de markt met de dure importheffing genoeg andere merken waar de koper uit kan kiezen.
Wat mijn overigens erg tegenvalt wat de auto merken is de beschikbaarheid vd electrische auto



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Bericht door Martinho » ma jan 21, 2019 16:47

De elektrische auto is een wensdroom die in Brazilie niet gauw zal werken. Ten eerste zijn de afstanden daarvoor veel te groot, ten tweede heb ik nergens oplaadstations gezien dus dat wordt gigantisch investeren, ten derde is elektra veel te duur en de elektrische auto ook.

Dat werkt alleen met subsidie. Tesla moet trouwens ook al minderen.

Ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat de flexmotor tamelijk uniek is/was in Brazilie.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Bericht door Baiano » ma jan 21, 2019 16:58

borsjea schreef:
ma jan 21, 2019 16:22
Wat mij overigens erg tegenvalt wat de auto merken is de beschikbaarheid vd electrische auto
Vind ik ook, maar bedenk eens even wat zo een voertuig gaat kosten in Brazilië waar de gewone populaire autootjes al vreselijk duur zijn. Een dergelijke ontwikkeling zal in dit land altijd achterop huppelen, ook al is er genoeg potentiëel. Ben het ook eens met de argumenten van Martinho. Ooit komt het wel zo ver, maar ik betwijfel of onze generatie het nog gaat meemaken dat de elektrisch aangedreven auto veel zal te zien zijn op de Braziliaanse wegen. Mocht dat toch gebeuren, dan zie ik een veelbelovende markt in bepaalde Braziliaanse wijken waar elektriciteitsaansluitingen niet zelden via een 'gato' (piraataansluiting) gebeuren. Dan mag het voertuig wat meer kosten, maar je rijdt gratis. Traficantes met een Tesla.... nou...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Bericht door Progresso » ma jan 21, 2019 18:49

Die uitvinding "flex" is ook zo'n gekoesterde mythe van de Braziliaanse auto-industrie. Net zo'n broodje aap verhaal als de onzin die men al jaren zonder schaamte vertelt dat de auto's steviger zijn uitgevoerd ivm het slechte wegdek.
https://www.flatout.com.br/o-brasil-inv ... arro-flex/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Onrust bij General Motors

Bericht door borsjea » ma jan 21, 2019 19:02

Flex is wat ik begrepen heb in veel gevallen alleen een software aanpassing, voordat flex voor de meeste auto´s algemeen was kon je bij veel gasoline auto´s de chip laten omprogrameren.



Plaats reactie