Brazilie Nieuws: N.E.N.: Boulos uitgenodigd om de bezetting van Venezuela te coördineren

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: N.E.N.: Boulos uitgenodigd om de bezetting van Venezuela te coördineren

Bericht door Redactie » za feb 23, 2019 20:01

Brazilie Nieuws: N.E.N.: Boulos uitgenodigd om de bezetting van Venezuela te coördineren
by Redactie


Afbeelding
Vicepresident Hamilton Mourão nodigde ex-presidentskandidaat Guilherme Boulos uit op een vergadering, over de onvermijdelijke bezetting van buurland Venezuela.
Mourão vindt dat het moment, een verzwakte regering van Nicolas Maduro, ideaal is om te werken aan de bezetting van het buurland, gevolgd door een annexatie aan Brazilië.

Het buurland zou hierdoor de 28ste deelstaat moeten...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: N.E.N.: Boulos uitgenodigd om de bezetting van Venezuela te coördineren

Bericht door Martinho » za feb 23, 2019 20:42

Goede grap, maar ik denk dat er wel iets in zit.
Alleen de aansluiting met Brazilie, nee. Dat is net zoiets als de samenvoeging van Belgie en Nederland. Gaat nooit meer gebeuren.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: N.E.N.: Boulos uitgenodigd om de bezetting van Venezuela te coördineren

Bericht door joaninha » zo feb 24, 2019 09:41

Haha,. je kunt het ook doen lijken dat er vanuit Venezuela op Brazilië is geschoten om een invasie te rechtvaardigen. Komt me bekend voor toen Hitler Polen binnenviel. " Ab heute wird zurück geschossen". Deze taktiek is later vaker door meerdere landen toegepast. Annexatie zal zowel de Venezuelaanse bevolking als de spaanstalige buurlanden nooit accepteren. En geschoten vanuit Venezuela is er volgens mij zelfs al. Toen er meerdere doden vielen bij een grenspost. Ik weet niet wat daarover in Brazilië is gezegd, maar volgens mij was de reactie vanuit Brazilië daarover vrij lauw. Gezien de toestand in Venezuela is een inval helemaal niet zo vreemd. Brazilië heeft de president van de oppositie erkend als de wettige en wanneer deze om hulp van het Braziliaanse leger vraagt is er nog een extra motief voor een inval. De internationale gemeenschap zal over het algemeen dit niet gaan veroordelen zolang het tijdelijk is en gericht is op hulp aan de bevolking en herstel van de democratie. Ik denk ook dat het leger van Venezuela niet echt gemotiveerd is, gezien er al een aantal militairen zijn overgelopen. Met een paar elite troepen die de strategische punten zoals communicatie, energievoorziening en regerings gebouwen overneemt in combinatie met een beperkte invasie is het volgens mij zo gepiept.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: N.E.N.: Boulos uitgenodigd om de bezetting van Venezuela te coördineren

Bericht door Felix » zo feb 24, 2019 14:07

De Venezolanen dienen toch echt zelf hun eigen regime omver te werpen als ze dat willen. Een gewapende inval van andere landen is natuurlijk uit den boze, bovendien zou de bal dan in de toekomst wel eens terug kunnen kaatsen.
Haha,. je kunt het ook doen lijken dat er vanuit Venezuela op Brazilië is geschoten om een invasie te rechtvaardigen
Men zegt vaak dat Brazilië pas aan WOII mee is gaan doen toen er een aantal Braziliaanse vrachtschepen werd getorpedeerd. Die torpedo's werden aan de Duitsers toegeschreven maar zouden in werkelijkheid door de Amerikanen zijn gelanceerd. Voor dat dit gebeurde bestond er in sommige regeringskringen ook wel sympathie voor de Duitse kant van het conflict. Je had indertijd zelfs een actieve Hitlerjugend in Brazilië. De bekende dichter en liedjesschrijver Vinícius de Moraes (medeschrijver Girl from Ipanema) vertelde in het begin fan van de Duitsers te zijn geweest. E.e.a. wat toentertijd natuurlijk een heel ver weg van mijn bed show. Maar, toch hebben er uiteindelijk Braziliaanse strijdkrachten in Italië tegen de Duitsers gestreden en daarna zijn zij nog voor de VN actief geweest bij het Suez Kanaal en meer recentelijk in Haiti. En voor wat het heden betreft, er wordt gezegd dat de Venezolaanse strijdkrachten sterker - beter bewapend - zijn dan de Braziliaanse.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: N.E.N.: Boulos uitgenodigd om de bezetting van Venezuela te coördineren

Bericht door Martinho » ma feb 25, 2019 02:57

Dat laatste kon best wel eens waar zijn. Ik heb ooit uit O Globo begrepen dat Brazilie eigenlijk maar een paar honderd tanks heeft (weinig voor een zo groot land) die bovendien maar voor een deel bruikbaar zijn, wegens achterstallig onderhoud etc. Dat was in de tijd dat Chavez aan de macht was en nog ruim in zijn geld zat, dat ruimschoots in militaire uitrusting werd gestoken. Brazilie was indertijd beducht voor een invasie denk ik, ook al was Lula dan een geloofsgenoot.

Aan de andere kant denk ik dat de USA niet weer zijn handen vuil wil maken aan een directe oorlog met een land in hun achtertuin. Dan kunnen ze beter wat spul naar Manaus verschepen als cadeautje aan geestverwant Bolsonaro.



Plaats reactie