Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door Redactie » ma mar 04, 2019 17:46

Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?
by Redactie


Afbeelding
Politici, aanwezig op de begrafenis van de kleinzoon van ex-president Lula, Arthur Araúja Lula da Silva, zijn erg bezorgd over de gezondheid van de leider van de PT. Het is algemeen bekend dat Lula geen voorstander is van een huisarrest – hij wil volkomen onschuldig verklaard worden -, maar zijn verdediging werkt in die richting om hem uiteindelijk weg te krijgen uit Curitiba opdat hij dichter...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door borsjea » ma mar 04, 2019 20:19

Krijg het idee dat de PT lula is en Lula de PT, net als bij de PVV waar ook maar één man het scepter zwaait.
Misschien moeten we de oorspronkelijke partij maar opheffen en een nieuwe arbeiders partij oprichten, Het verbaasd mij dat de gedoogde kroonprins Haddad zo met zich laat zeulen, en man die best capaciteiten heeft om als leider op te treden en nadeel zijn ook de verdenkingen tegen hem begin je met een schone lei dan zou je alle personen die enige verdenkingen binnen de partij hebben geen publieke functie geven.

Vraag me af naar de betekenis van Gleisi Hoffmann denk dat zij de partij meer kwaad dan goed doet, zie de stomme acties die zij ondernam de laatste maanden openlijk steun geven aan een dictator, kwaad bloed scheppen bij de bewoners van Brumadinho keer op keer geeft haar twitter account een hoop ergernis.

Keer op keer licht het bij andere wanneer gaat men is de straat op en praat men met de kiezer die de partij de rug heeft toegekeerd, vraag waarom hij het vertrouwen heeft opgegeven.

Het is treurig te lezen dat het overlijden van een kleinkind van een ex-president niet gewoon met een simpele steunbetuiging wordt afgedaan maar dat het weer wordt uitgemolken tot een politiek item, Lula hield zich dit keer rustig maar nu zie je de andere weer. De site van de PT beperkt zich niet tot een eenvoudig berichtje maar vele berichten, Gleisi Hoffmann heeft haar commentaren op de politie de Lula beschermt en begeleid 275 man zijn erna heb ik begrepen ingezet, in een periode van de carnavals vakantie zal dat ongetwijfeld te kosten zijn gegaan van verlofdagen bij bepaalde personen maar Lula had natuurlijk het volstrekte recht en heeft men geleerd van de blunders bij de uitvaart van zijn boer. Een weigering van deelname had natuurlijk politiek gezien meer opgeleverd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7383
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door Progresso » ma mar 04, 2019 21:05

Het recept is niet zo moeilijk. Diep door de knieën gaan, excuses aanbieden, iedereen in de partijtop die ook maar een beetje vuile handen heeft per direct uit hun functie halen en de werkelijke problemen in dit land aanpakken.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door borsjea » ma mar 04, 2019 23:17

Het is zo makkelijk alleen dringt het klaarblijkelijk niet tot ze door en denken ze dat ze het zo goed hebben gedaan.
Ongetwijfeld wordt is straks weer aangevallen om deze opmerking maar al meerdere keren in discussie aangegeven dat de resultaten van de gemeentelijke verkiezingen in 2016 een signaal was, 40% vd burgemeesters positie verliezen en dan geen enkele actie ondernemen, tja afgeven op de sociale media, gewone media en de evangelische kerken. Het goede komt van ons het slechte van de andere als men niet snel veranderd dan zal straks in 2020 het verlies alleen maar nog toe nemen. Ken diverse mensen die bijna hun hele leven de partij hebben steunt niet alleen met verkiezingen maar ook met festiviteiten en demonstraties hevig teleur gesteld zijn deze mensen en vaak is die groep de harde kern die kiest voor Bolso.
Ik verwacht niet dat men ingrijpt hun excuses aanbied, nee dat moet eerst de rest doen dan zij pas. Denk zelf dat de partij ten einde loopt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7383
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door Progresso » di mar 05, 2019 01:08

De pest is dat links Brazilië volkomen verdeeld is. Men loopt rond als een kip zonder kop. Dat geeft Bolsonaro veels te veel ruimte. Ruimte die hij overigens ook niet goed weer te verzilveren. Dat irriteert een aantal mensen binnen de regering zichtbaar.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door borsjea » wo jul 24, 2019 03:24

De grote leider heeft de voorkeur aan Gleisi Hoffman, ongetwijfeld een beter marjonette, binnen de partij gat bij een hoop de voorkeur uit naar Haddad

https://oglobo.globo.com/brasil/corrent ... o-23826459



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4730
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door Felix » wo jul 24, 2019 05:18

Gleissi hangt als een soort hondstrouwe kwezel rond de door haar aanbeden 'heilige' lula heen. Zij is verder te zwak om lula waar dan ook te bedreigen hetgeen bij zijn keuzes (zie ook dilma) een voorwaarde is.

Het was opvallend dat Haddad lula tijdens de speech na zijn verlies op geen enkel moment noemde terwijl hij het wel over de campagne zelf en over de toekomst van de PT had. Lula is geen PT man, hij is een Lulaman het gaat bij hem altijd alleen maar over hemzelf. Velen binnen de partij erkennen zijn verdiensten maar willen onderhand wel een eigen en modernere koers gaan varen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door borsjea » do jul 25, 2019 02:05

De vraag wordt dan in November, hoe trouw zijn de andere mbt de grote heiligheid. Ik kan me niet voorstellen dat Gleissi erg populair is ze is zeker minder populair dan Haddad, zie haar ook niet als het nieuwe gezicht vd partij nog minder als president.
Het verbaasd mij hij Haddad het nog binnen de partij uit hield, de speach na de 1e ronde waar niet Haddads naam werd gescandeerd maar die van Lula zag je Haddad lachen als een boer met kiespijn. Als Gleissi gekozen wordt dan zie ik de PT nog uit elkaar vallen Haddad die opstapt en een nieuw partij opricht en daarbij een deel van de leden van de partij mee neemt.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door Martinho » do jul 25, 2019 19:52

borsjea schreef:
do jul 25, 2019 02:05
grote heiligheid.
Ik las per ongeluk geiligheid. Vanwege de alliteratie :)



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door borsjea » do jul 25, 2019 20:43

Martinho schreef:
do jul 25, 2019 19:52
borsjea schreef:
do jul 25, 2019 02:05
grote heiligheid.
Ik las per ongeluk geiligheid. Vanwege de alliteratie :)
Mischien vandaar de voorkeur van Lula, ze komt nog wel eens op bezoek en de bijzondere status van Lula is er ook geen gemeenschappelijke douchebeurt bij. Wie weet wat er allemaal gebeurt tijdens de bezoeken van Gleissi aan Lula.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Wie wordt de nieuwe PT-voorzitter?

Bericht door borsjea » do jul 25, 2019 20:47

Ik ben benieuwd of de geruchten rond de hackers nog invloed hebben op de partij, het lijkt dat de PT er mogelijk betrokken bij is. Opvallend is dat vele getroffenen regeringsgezind zijn. Doordat er ook journalisten bij zitten zal dit punt een hoop aandacht vanuit de media krijgen.



Plaats reactie