Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval

Bericht door Redactie » wo mar 06, 2019 16:25

Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval
by Redactie


Afbeelding
Indien het in de bedoeling ligt van president Bolsonaro om het carnaval in een slecht daglicht te stellen, dan is hij daar bij een deel van de bevolking in geslaagd, mét de hulp van enkele “foliões” (feestneuzen) die erin slaagden om de grenzen van het fatsoen zodanig te verleggen dat er van obsceniteiten kan gesproken worden, voor de ogen van het publiek. Het wansmakelijk...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7453
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval

Bericht door Progresso » wo mar 06, 2019 18:10

Ik denk dat de generaals er nu toch wel een keer genoeg van krijgen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval

Bericht door Baiano » wo mar 06, 2019 19:10

Iemand zei hem, na het plaatsen van het filmpje, dat het om een "golden shower" ging. Blijkbaar begreep hij dat niet en vroeg, eveneens op Twitter, wat dat eigenlijk is. Leuk om de reacties te lezen, enkele zijn hilarisch.




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval

Bericht door Martinho » do mar 07, 2019 01:07

Nu is Bolsonaro natuurlijk een kwezel, die elke toespeling op seksualiteit die niet gericht is op voortplanting een schande zal vinden, maar om heel eerlijk te zijn kan ik hem niet helemaal ongelijk geven. Carnaval in Brazilie is een volksvermaak dat wel erg uit de hand loopt. Dat schijnt ook de traditie te zijn in katholieke regio´s (ook in Nederland onder de grote rivieren dus) dat men in die dagen alles doet wat god verboden heeft. Dus vooral naast veel te veel zuipen ook sensuele of seksuele uitdagingen tot en met de daad in het openbaar.

Persoonlijk zou ik dan zeggen: men doet maar wat men niet laten kan. Maar of dat nou zo´n vreslijk mooie reclame is voor Brazilie waag ik te betwijfelen. Nou weet ik dat er in Nederland veel noorderlingen zijn die juist daarom naar dat carnaval moeten of willen, terwijl ze de achtergrond niet begrijpen. Maar ik vrees dat niemand van die feestneuzen dat hoogstaande cultuur vindt. Eigenlijk weet ik dat wel zeker.

Golden shower is Engels, veel mensen zullen dat niet weten maar ik heb me laten vertellen dat niet veel Brazilianen dat beheersen. Het is evenzo een zo platvloerse cultuuruiting dat ik werkelijk niet bevat dat men serieus van mening is dat de president dat moet weten. Waarom zou dat zo zijn? En wie wordt daar wijzer van?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7453
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval

Bericht door Progresso » do mar 07, 2019 01:29

Ik ben benieuwd naar de eerste baby die de verbastering van de naan Golden Shower krijgt. Calde Xiauwa wordt dat dan denk ik.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7453
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval

Bericht door Progresso » do mar 07, 2019 01:33

En toch, en toch. Ik denk dat als de mediastorm gaat liggen en men even ietsje pietsje verder denkt dat er een tegenreactie komt waar men de president toch wel gelijk geeft.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4141
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro X Carnaval

Bericht door borsjea » do mar 07, 2019 17:00

Het lijkt er op dat de tegenstanders van Bolso het heel normaal vinden dat er in het openbaar op een volksfeest waar ook kinderen aanwezig zijn een golden Shower wordt gegeven. Bolso zegt terecht: "Ik voel me ongemakkelijk terwijl ik dit laat zien, maar we moeten de waarheid tonen aan het volk. Dit is wat er van de straatfeesten tijdens het Braziliaanse carnaval is geworden." Er waren ook al beelden waar een groep die zong over een handeling die urologen uitvoeren bij mannen om de prostaat te controleren. Maar goed links zal wel zeggen het hoort er allemaal bij, dit moet kunnen met carnaval, zal de komst van toeristen verder niet beinvloeden, en golden shower naast het beeld van Fortaleza en pedofilie is een prima product om toeristen te trekken.



Plaats reactie