Brazilie Nieuws: Bolsonaro kondigt milieu-campagne aan

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro kondigt milieu-campagne aan

Bericht door Redactie » zo mar 10, 2019 19:53

Brazilie Nieuws: Bolsonaro kondigt milieu-campagne aan
by Redactie


Afbeelding
President Jair Bolsonaro liet vandaag weten via Twitter dat de minister van milieu Ricardo Salles bezig is met de voorbereiding van een campagne waarbij een metalen geraamte van een walvishaai (een echte op de foto hierboven) zal gebruikt worden als symbool voor de vervuiling van de oceanen. Het kunstmatige dier, met een lengte van 15 meter, zal opgevuld worden met afval uit de zee.
...
Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro kondigt milieu-campagne aan

Bericht door Martinho » zo mar 10, 2019 22:41

Een positieve ontwikkeling lijkt me zo.

Ik erger me groen en geel aan de tonnen plastic zakje die de supermarkt weggeeft, en die behalve voor het afvalbakje in de keuken nergens voor worden gebruikt en tenslotte in de tuin rondvliegen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro kondigt milieu-campagne aan

Bericht door Baiano » zo mar 10, 2019 23:03

Martinho schreef:
zo mar 10, 2019 22:41
Ik erger me groen en geel aan de tonnen plastic zakje die de supermarkt weggeeft, en die behalve voor het afvalbakje in de keuken nergens voor worden gebruikt en tenslotte in de tuin rondvliegen.
Ik heb dat opgelost door een viertal grote boodschappentassen te kopen, recycleerbaar. Ik neem er altijd minstens twee mee en kan daar praktisch alles in kwijt, nou ja, het meeste toch. De kassierster geeft me dan ook nog een korting van 20 of 30 centavos :D

Langs de andere kant: nogal wat eetwaren zijn standaard verpakt in plastic, zoals yoghurt e.d.
Bier koop ik dan weer in blikjes die door vuilophalers opgehaald worden en naar de recyclage gaan. Ze krijgen daar wat geld voor heb ik begrepen. Maar het blijft toch zoeken als je alles wil kopen zonder enige plastic.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4145
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro kondigt milieu-campagne aan

Bericht door borsjea » ma mar 11, 2019 00:45

De plastic zakjes van de supermarkten, er past nauwelijks iets en en als je er niet twee over elkaar doet valt alles er door heen.
Diverse lokale/regionale overheden hebben al geprobeerd een verbod op te leggen en keer op keer weten vakbonden dit verbond met een liminar van tafel te vegen. Woon aan de boulevard van een grote badplaats in de buurt van São Paulo, dagelijks zie je de mensen uit de zijstraten komen en een hoop spullen mee slepen, gaan ze terug dan is de lading beperkt tot een lege koelbox en een klapstoeltje, de rest blijft achter op het strand en de medewerkers van de gemeente beginnen kort na zon´s ondergang met een uren durende schoonmaakwerk die het strand er weer een beetje zichtbaar uit laat zien.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4767
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro kondigt milieu-campagne aan

Bericht door Felix » ma mar 11, 2019 01:35

Ik erger me groen en geel aan de tonnen plastic zakje die de supermarkt weggeeft, en die behalve voor het afvalbakje in de keuken nergens voor worden gebruikt en tenslotte in de tuin rondvliegen.
Bij ons thuis worden deze zakjes echt voor van alles gebruikt en zijn echt veel keer gerecycled alvorens ze (gevuld met vuilnis) de vuilnis in gaan.

Maar, ik dacht dat plastic tegenwoordig ook wordt verzameld en verkocht om er weer nieuwe producten van te fabriceren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4145
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro kondigt milieu-campagne aan

Bericht door borsjea » ma mar 11, 2019 02:39

Felix schreef:
ma mar 11, 2019 01:35
Maar, ik dacht dat plastic tegenwoordig ook wordt verzameld en verkocht om er weer nieuwe producten van te fabriceren.
Wat wordt ingeleverd wel, helaas beland er ook een heleboel op straat. Bij een tweede functie als afvalzak komt het nog al eens voor dat bij een beetje wind deze aan de waai gaan, heel wat belanden er uiteindelijk in de put waar men dan weer overklaagd dat hij geen water afvoert omdat hij vol zit.

Afbeelding



Plaats reactie