Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Bericht door Redactie » za mar 16, 2019 19:14

Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op
door Redactie


Afbeelding
Ex-parlementariër Jean Wyllys (PSOL) blijft keet schoppen, ook al keerde hij twee maanden geleden zijn rug naar de kiezers die hem opnieuw verkozen voor een ambtstermijn van 4 jaren, naar eigen zeggen omdat hij met de dood bedreigd werd.

De ex-Big Brother deelnemer...

Lees meer



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Bericht door Felix » za mar 16, 2019 22:18

Ik begrijp niet goed het waarom van die jeep in de illustratie. Misschien omdat de jeep door Willys gefabriceerd werd?
Zelf had ik ook zo'n ding en ik was toen ik hem verkocht nog een stuk blijer dan de koper!
jeepwillys.jpg



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Bericht door Baiano » za mar 16, 2019 22:40

Felix schreef:
za mar 16, 2019 22:18
Zelf had ik ook zo'n ding en ik was toen ik hem verkocht nog een stuk blijer dan de koper!
Er zijn volgens mij flink wat Brazilianen die even blij zijn met het vertrek van deze paljas dan jij destijds met de verkoop van het ding in kwestie.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Bericht door Felix » za mar 16, 2019 23:00

Er zijn volgens mij flink wat Brazilianen die even blij zijn met het vertrek van deze paljas dan jij destijds met de verkoop van het ding in kwestie.
:D

Willys is weer eens zo'n beroepszielepoot... .

Hij is overigens steeds met de stemmen gekozen die partijgenoten over hadden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Bericht door Progresso » za mar 16, 2019 23:31

Even uit persoonlijk interesse. Ik ben bezig om mij te oriënteren om zo'n Willie's jeep te kopen als restauratieproject. Waarom was je zo blij dat je er vanaf was?



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Bericht door Baiano » za mar 16, 2019 23:36

Progresso schreef:
za mar 16, 2019 23:31
Even uit persoonlijk interesse. Ik ben bezig om mij te oriënteren om zo'n Willie's jeep te kopen als restauratieproject. Waarom was je zo blij dat je er vanaf was?
Een jeep restaureren moet kunnen. Jean Wyllys restaureren ... is al wat moeilijker vrees ik.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Bericht door Martinho » zo mar 17, 2019 01:57

Progresso schreef:
za mar 16, 2019 23:31
Even uit persoonlijk interesse. Ik ben bezig om mij te oriënteren om zo'n Willie's jeep te kopen als restauratieproject. Waarom was je zo blij dat je er vanaf was?
Je wist het misschien al: onderdelen zoeken is een hels karwei en moeten meestal geimporteerd worden. Of natuurlijk van een andere gekannibaliseerd, maar ik denk niet dat en nog erg veel bedrijfsklaar zijn tegenwoordig. Een handig iemand kan wellicht ook nog het een en ander renoveren, dat is dan meegenomen.

Zelf heb ik al jaren een Landrover Defender. Model koekblik dus. Ik vind dat fantastisch rijden al is comfort natuurlijk ver te zoeken. Maar reparaties vallen soms erg tegen. Er zijn best handige mannetjes die van een diesel weten, en ook de turbo is wel te doen. Maar ga er niet mee naar een officiele gerage, ik maakte die fout eens met de altenator (dynamo) . Men plaatse er meteen maar een hele nieuwe in, onder het motto dat ze niet uit elkaar te halen zouden zijn: 2500 reais ex uren. De tweede keer dat het laadlampje ging branden was ik wat bevreesd, maar mijn manneke verving de koolborstels voor bijna niks. Je leert er wel van natuurlijk. De officiele LR onderdelen zijn hoe dan ook hels duur.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Wyllys geeft het niet op

Bericht door Felix » zo mar 17, 2019 03:00

Even uit persoonlijk interesse. Ik ben bezig om mij te oriënteren om zo'n Willie's jeep te kopen als restauratieproject. Waarom was je zo blij dat je er vanaf was?
Omdat er de hele tijd wel iets mee aan de hand was. Hij was onbetrouwbaar. Ook had hij een tijd lang een ontzettende levensgevaarlijke sjimmie bij bepaalde snelheden en het heeft tijd gekost om dat afdoende te laten repareren. Mijn schoonvader had zo'n Willys jeepje met nog van die hogere spatborden net zoals in WOII. Dat ding bestuurde je als een boot. Voordat je ergens bv. rechtsaf zou slaan moest je het 'stuurrad' al naar stuurboord sturen en als je de bocht dan bereikt had begon je al met het stuurwiel terug te draaien. Ik wilde het indertijd erg graag van hem kopen maar dat vond hij toch te gevaarlijk, bovendien wilde hij niet dat zijn dochter in een jeep zou rijden, zij verdiende wel iets beters.

Het ding zoop ook ontzettend veel met zijn zware motor. Als ik het nog een keer zou doen zou ik er de motor van een Opala in laten zetten en de vierwiel drive dus uitschakelen en misschien zelfs laten weghalen (vanwege het gewicht). Ik heb ook gemerkt dat het niet voor niets is dat er meestal een externe benzinetank bij zit, met het benzinetankje onder de stoel (gevaarlijk!) kom je niet ver.
Iets anders is ook dat in veel van dat 2e hands jeeps de handrem ontbreekt, die heeft er origineel wel ingezeten. Het is toch wel zo handig dat je die weer terugzet en dat is ook verplicht.

Op dit moment heb ik meer sympathie voor zo'n traditioneel aluminium koekblik als van Martinho minder zwaar en ook geschikter voor aan zee, maar ik hoor van het begin af aan ook al dat zijn jeep de nodige problemen ondervindt.

Bij beide modellen speelt de nostalgie natuurlijk ook mee.

Goede jeeps waren de Toyota's en die zijn daarom nog steeds erg duur. Misschien minder mooi ook, maar wel heel geschikt voor hun doel.

Het leuke van de Willys is natuurlijk wel dat je de deuren eruit kunt halen en als je het leuk vindt ook het dak kunt verwijderen.



Plaats reactie