Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Bericht door Redactie » wo mei 22, 2019 21:02

Brazilie Nieuws: Lula verliefd
by Redactie


Afbeelding
De bekendmaking dat ex-president Lula verliefd is en trouwplannen heeft zo gauw hij in vrijheid gesteld wordt, viel niet in goede aarde in nauwe kringen van de PT-leider. Het was ex-minister, economist Luiz Carlos Bresser-Pereira die de zaak aan het licht bracht via zijn Facebook pagina, vorige zaterdag.

Het gaat om Rosângela da Silva (40), sociologe en al 16...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Bericht door Martinho » do mei 23, 2019 04:45

Ik zie de nieuwswaarde niet zo. Van mij mag hij na alle ellende die hij op familiegebied al heeft meegemaakt. Alleen weet ik niet zo zeker of hij binnenkort vrij komt, maar dat is een andere zaak.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Bericht door borsjea » do mei 23, 2019 22:55

Wens het stel veel geluk. Als het huwelijk wordt uitgesteld totdat er een vrijstelling is dan komt het huwelijk met ruim 125 jaar geschatte gevangenisstraf er nooit en loopt deze dame een riante weduwe uitkering van de INSS in de toekomst mis.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Bericht door Baiano » za mei 25, 2019 19:17

borsjea schreef:
do mei 23, 2019 22:55
Wens het stel veel geluk. Als het huwelijk wordt uitgesteld totdat er een vrijstelling is dan komt het huwelijk met ruim 125 jaar geschatte gevangenisstraf er nooit en loopt deze dame een riante weduwe uitkering van de INSS in de toekomst mis.
Deze dame heeft nu al een salaris van R$ 16.769/maand (vandaag 3.725 EUR) om te werken in de sociale sector van het staatsbedrijf (waterkrachtcentrale van Itaipu). Het gemiddelde loon in die sector bedraagt R$ 8.779 (vandaag 1.950 EUR). Lula's liefje werkt ook niet ter plaatse (Foz de Iguaçu) maar in Curitiba waar zij woont. Zij kreeg haar benoeming op 1 januari 2005, nota bene een feestdag, dankzij de steun van de toenmalige baas van de waterkrachtcentrale, Jorge Samek, een lid van de PT die hiermee zijn baas een dienst bewees. De vrouw moest geen enkel examen afleggen, noch een selectief proces doorlopen.

Lula mag van mij gelukkig zijn, in vrijheid leven. De man heeft al veel meegemaakt en ik wens hem het beste toe. Ik heb wel iets tegen nepotisme, tegen eender wie dat toepast, ook als hij Bolsonaro heet. Lula heeft meegedaan aan dat vuile spelletje, zeker dankzij zijn politieke status. En dat verwijt ik hem wel. Gedane zaken nemen echter geen keer. Laat de man vrij zodat hij de laatste jaren van zijn leven in rust en vrede kan doorbrengen. Het zou hem sieren om te zeggen "Het is nu genoeg geweest, ik neem afstand van al dat gedoe en het is hoog tijd dat een jongere generatie de arbeiderspartij overneemt". Nu staat hij nog steeds in de weg van een broodnodige vernieuwing, de enige manier om de partij te redden van de ondergang.
Laatst gewijzigd door Baiano op zo mei 26, 2019 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Bericht door borsjea » zo mei 26, 2019 03:15

Laat Lula eerst openlijk zijn excuses aan het volk aanbieden en verder afstand nemen van alle privileges. Dan mag hij wat mijn betreft met een enkelband verder leven op zijn sítio in Sao Bernardo wel onder voorwaarden dat het gebied geen bedevaartsoord wordt. Een muur er omheen zal helpen.
Wat de PT betreft zie ik liever dat hij die partij opheft en dat anderen een nieuwe arbeiderspartij oprichten zonder deelname van verdachte huidige kandidaten. De PT heeft te veel schaden opgelopen door de vele schandalen wat zich weer vertaald in verliezen bij de verkiezingen.De doelgroep van de PT verdient en partij waar zij weer vertrouwen in kunnen hebben.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Bericht door borsjea » wo mei 29, 2019 14:38

Na 16 jaar ontbaard de liefde, of was er al veel lang sprake van een verhouding, krijg het gevoel dat deze dame haar duurbetaalde functie te danken heeft aan andere kwaliteiten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Bericht door Felix » wo mei 29, 2019 16:28

Laat de man vrij zodat hij de laatste jaren van zijn leven in rust en vrede kan doorbrengen.
Laat hem a.u.b. niet vrij, de man coördineert nu al vanuit de gevangenis de gemeentelijke verkiezingen voor volgend jaar.
Ik zou alleen voor voorwaardelijke vrijheid zijn op voorwaarde dat hij zich van de politiek zou onthouden en op de achtergrond zou blijven.
De vrijheden die hij momenteel tijdens zijn gevangenis geniet zijn echt surreëel en absurd.
Ik word al doodmoe als ik alleen al aan zijn stem denk.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula verliefd

Bericht door borsjea » ma jun 03, 2019 14:14

Felix schreef:
wo mei 29, 2019 16:28
Laat de man vrij zodat hij de laatste jaren van zijn leven in rust en vrede kan doorbrengen.
Laat hem a.u.b. niet vrij, de man coördineert nu al vanuit de gevangenis de gemeentelijke verkiezingen voor volgend jaar.
Ik zou alleen voor voorwaardelijke vrijheid zijn op voorwaarde dat hij zich van de politiek zou onthouden en op de achtergrond zou blijven.
De vrijheden die hij momenteel tijdens zijn gevangenis geniet zijn echt surreëel en absurd.
Ik word al doodmoe als ik alleen al aan zijn stem denk.
Huisarrest zou vermoedelijk worden uitgevoerd op zijn Sito in São Bernardo, ben bang dat dit zal uitlopen op een soort aanbiddingsoord. Verwacht weinig van het opleggen van beperking mbt alleen contacten met familie en advocaten. Nu hoor je al dat Curitiba een soort Zoete inval is waar iedereen in en uit loopt.
Wat de gemeentelijke verkiezingen betreft, zolang de PT de huidige koers blijft aanhouden zullen ze alleen nog maar meer verliezen lijden.



Plaats reactie