Fouten in inburgerings examen.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Fouten in inburgerings examen.

Bericht door quasimodo » do mei 30, 2019 10:52




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Fouten in inburgerings examen.

Bericht door Martinho » za jun 01, 2019 17:42

Ik heb dat examen (on-line dan) ooit eens voor de grap gedaan. Ik herinner me vragen over wat je wordt geacht te doen als de buren een bordkartonnen ooievaar in de tuin zetten. Geen idee, behalve dat ik dan weet dat ze een baby hebben gekregen. Dat werd in Amsterdam nooit gedaan, al was het maar omdat we in de binnenstad geen tuinen hadden. En ook nooit bij vreemden op babyvisite gingen, waarom zou je. Dat was dus fout. Ik geloof niet dat ik kon slagen, maar dat ben ik vergeten.

Dat soort onzin dus. Maar vragen over de grondwet heb ik niet gezien bijvoorbeeld.

Mijn vrouw heeft die inburgeringscursus nog gedaan, maar nooit afgemaakt. Elke keer kwam er een nieuwe binnen uit de binnenlanden van Afrika oid, en begonnen ze van voren af aan in het boek. Toen ze het opgaf hebben we de Nl nationaliteit aangevraagd EN gekregen, ze had zelf al voldoende kennis van de taal opgedaan. Overigens was de "trajectbegeleider" toen heel boos, hij vond dat die inburgering de prioriteit moest hebben boven zelfstandig kunnen leven. Ze heeft hem even de les gelezen :) . Nooit meer wat van gehoord.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Fouten in inburgerings examen.

Bericht door borsjea » ma jun 03, 2019 13:41

Weet niet hoe de cursussen nu zijn georganiseerd, Mijn echtgenote moest in eerste instantie al ruim een jaar wachten voordat zij kon deelnemen aan de cursus, de test werd afgelegd door het ROC Amsterdam die economische belangen had bij een bepaald deel vd groep, een ander instituut deed een andere groep. Vanaf aankomst is mijn vrouw gelijk begonnen met zelfstudie een een paar uurtjes per week studie met behulp van een tolk. Aanvang van de cursus niet de beloofde 5 daagse lessen maar slechts 3 vanaf begin klaagde mijn echtgenote zelf docent pedagoge over de lesmethode en het kleinerende gedrag van de docenten, het beschikbaar gestelde lesmateriaal had mijn echtgenoten in een maand tijd thuis compleet afgewerkt terwijl op school na een maand men slechts één hoofdstuk had afgewerkt. enkele maanden lang ging dat zo door tot dat wijde gekozen lesmateriaal besproken met de tolk waar zij al les van had gehad, die deelde ons mede dat de gekozen methode bestemd was voor analfabeten tot laag opgeleiden en niet voor iemand met academische opleiding. Klacht ingediend bij de gemeente, aangegeven dat echtgenoten niet meer naar de les zou gaan zolang er geen geschikte methode beschikbaar was. Echtgenoten had inmiddels ook al een cursus Nieuwe Buren bemachtigd en was hier volop me bezig. Uitgenodigd voor een soort tribunaal waarbij ook onze tolk aanwezig was na het aanhoren van dreigingen met boetes deed de tolk even zijn woord en gaf aan dat de methode volstrekt ongeschikt was, vroeg inzage in de resultaten toelatingstest waar ze hoge cijfers in het gescoord en op basis van die cijfers recht had tot een ander instituut. Helaas was een overstap op dat moment niet mogelijk en hebben we toestemming tot zelfstudie afgedwongen waarbij ze wel 2 keer per jaar zou moeten komen opdraven voor een toets. Na de 1e toets verklaarde men haar al als ingeburgerd.



Plaats reactie