Mijn Brazilië De 5 grootste steden van Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië De 5 grootste steden van Brazilië

Bericht door Mijn Brazilië » zo jun 09, 2019 13:42

Mijn Brazilië De 5 grootste steden van Brazilië
by Mijn Brazilië

De 5 grootste steden van Brazilië zijn
In dit bericht een overzicht van de 5 grootste steden...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Mijn Brazilië De 5 grootste steden van Brazilië

Bericht door Felix » zo jun 09, 2019 16:35

Belo Horizonte is een stad en gemeente en met zijn ca. 2,5 miljoen inwoners de op drie na grootste stad van Brazilië. Inclusief voorsteden telt de stad ca. 4,5 miljoen inwoners (en is inclusief de voorsteden de op twee na grootste stad van het land). Het is sinds 1897 de hoofdstad van de staat Minas Gerais en vormt een driehoek met de twee grootste Braziliaanse steden, São Paulo en Rio de Janeiro.

Recife é a quarta capital brasileira na hierarquia da gestão federal, após Brasília, Rio de Janeiro e São Paulo, e possui o quarto aglomerado urbano mais populoso do Brasil, com 4 milhões de habitantes em 2017, superado apenas pelas concentrações urbanas de São Paulo, Rio de Janeiro e Belo Horizonte.[



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Mijn Brazilië De 5 grootste steden van Brazilië

Bericht door Martinho » zo jun 09, 2019 18:03

Als je de voorsteden en omgeving mee gaat rekenen komen de getallen heel anders uit. Volgens mij heeft Rio b.v. veel meer dan 6 miljoen inwoners als je het over groot-Rio hebt, en Sao Paulo wel 20 miljoen.

Leuk wel om weer iets te lezen over de hoofdstad Brasilia. Hoewel... ja, de architectuur is geweldig en het stedebouwkundige plan is ook heel ... eh .. apart. Goed te weten ook dat dit inderdaad een van de weinige steden is die NIET (vlak) aan de kust ligt. Ik weet ook hoe dit komt en waarom het eigenlijk slecht werkt: gebrek aan wegen en vervoersmogelijkheden. De geplande industrie om Brasilia is dan ook niet erg effectief gebleken, al moet ik zeggen dat over de BR040 (de grote en enige weg van Brasilia naar Rio de Janeiro) soms grote transporten zijn met grote ketels oid. Hoe de grondstoffen daar gekomen zijn weet ik niet, ik geloof wel dat rond Brasilia veel ijzer in de grond zit als ik de rode kleur goed inschat.



Plaats reactie