Brazilie Nieuws: Een pinnetje meer of minder

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Een pinnetje meer of minder

Bericht door Redactie » di jun 18, 2019 19:15

Brazilie Nieuws: Een pinnetje meer of minder
door Redactie


Afbeelding
Het design van de stekker met drie pinnen dat zowat door tien op tien Brazilianen afgewezen werd, kende zijn lancering al in 1986, door de “International Electrotechnical Commission”. Die commissie stelt normen voor, maar is niet verantwoordelijk voor de uitvoering. Brazilië begon het model te bestuderen in 1994. Tot op vandaag wordt het model enkel toegepast in Zwitserland, Zuid-Afrika en…...

Lees meer



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Een pinnetje meer of minder

Bericht door Progresso » di jun 18, 2019 20:47

De EU zou dit model ook destijds invoeren. Uitsluitend Zwitserland is er destijds mee verder gegsan. Dat stekkertje wijkt echter net iets af van de Braziliaanse norm kan ik uit eigen ervaring vertellen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Een pinnetje meer of minder

Bericht door joaninha » za jun 22, 2019 15:06

Ik heb meerdere soorten stekkers meegemaakt. Die in Frankrijk, België, Tsjechië, Slowakije etc. gebruikt worden (type E), bevallen mij het beste. De stopcontacten hebben een pin voor aarde. Maar ook de Nederlandse/Duitse stekkers (type F) passen erin. Omdat in de stekkers met randaarde ook een gat zit waar de aardpen van het stopcontact in past. Het Nederlandse systeem vind ik vooral vervelend bij verlengsnoeren. De randaarde contacten zijn vaak van slechte kwaliteit waardoor de stekkers er met veel moeite en kracht ingaan.
https://www.wereldstopcontacten.nl/



Plaats reactie