Brazilie Nieuws: Lula: “Machtige mensen willen mijn habeas corpus verhinderen”

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Lula: “Machtige mensen willen mijn habeas corpus verhinderen”

Bericht door Redactie » ma jun 24, 2019 19:28

Brazilie Nieuws: Lula: “Machtige mensen willen mijn habeas corpus verhinderen”
by Redactie


Afbeelding
Een brief van ex-president Lula aan ex-minister van buitenlandse zaken Celso Amorim, werd vandaag openbaar gemaakt. Lula schrijft in die brief dat “vele machtige mensen zijn vrijlating via een habeas corpus (die vandaag had moeten beoordeeld worden door het STF) willen tegenhouden”.

“Mijn advocaten dienden een beroep in bij het hoogste gerechtshof...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula: “Machtige mensen willen mijn habeas corpus verhinderen”

Bericht door borsjea » vr jun 28, 2019 19:32

En zo blijft Lula maar schoppen richting andere, zich zelf uitermate zielig vinden en compleet belachelijk maken ipv berouw te tonen en excuses aan te bieden.Hoe kan je een rechter die meer dan 120 mensen voor Lava Jato heeft veroordeeld verspreid over vele politieke en non politieke organisaties partijdig noemen? Lula en ook de buitenlandse media vergeten dat hij niet eens vast zit voor een straf die is opgelegd door Moro. In hoger beroep is hij eerst door 3 rechters en daarna bij het hoogste gerechtshof door 5 rechters schuldig bevonden. Ook de vele afwijzingen van HC verzoeken zijn andere rechters bij betrokken geweest.Lula denkt duidelijk boven de wet te staan, heeft altijd gedacht dat zijn voormalige populariteit hem wel zou beschermen, ongetwijfeld was zijn tijdelijke onderduiking bij in een vakbondsgebouw met een grote groep aanhangers indrukwekkend en zal bij hem de gedachte hebben gegeven dat het vol hem wel steunde, dat er vele betaalde demonstranten waren zal hem ontgaan zijn. Wat moet de gang naar de PF een klap in het gezicht zijn geweest, vuurwerk juichende menigte langs de route en nog een groter feeststemming bij aankomst in Lapa. De verwachte volksopstand bleef uit. Mogelijk haalt hij zijn hoop uit het handje volle mensen die dagelijks hem een goede morgen, middag en avond wensen. Ook zal de informatie die hij in zijn cel krijgt beperkt zijn, vast geen daawerkelijke informatie over aangekondigde massa demonstraties met slechts een handjevol deelnemers.
Al met al denk ik dat dit soort acties van Lula alleen maar tegen hem en zijn partij werkt, de poppenkast rond zijn kandidatuur heeft ook meer schaden opgeleverd



Plaats reactie