Brazilie Nieuws: Niemand kan twee heren dienen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Niemand kan twee heren dienen

Bericht door Redactie » ma jul 15, 2019 23:53

Brazilie Nieuws: Niemand kan twee heren dienen
door Redactie


Afbeelding
Volgens Alberto Bombig, journalist/columnist en een van de kopstukken bij de redactie van de krant Estadão, hebben Tucanos (PSDB) en Petistas (PT) schrik van de jonge opkomende volksvertegenwoordigster Tabata Amaral. Tabata liet weten dat zij geen kandidaat is voor het burgemeesterschap van São Paulo, bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar, maar de PSDB en de PT ruiken onraad en...

Lees meer



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Niemand kan twee heren dienen

Bericht door Baiano » wo jul 17, 2019 20:08

De partijleiding van de PDT maakte vandaag bekend dat de veelbelovende jonge volksvertegenwoordigster Tabata Amaral uit de partij gezet wordt, samen met 7 andere "dissidenten", dit omdat ze voor de hervorming van de pensioenen stemden, terwijl de partij het tegendeel wenste.

Amaral is een politieke wetenschapster, met een opleiding in Harvard achter de rug.

Er komt een administratief proces voor de "commissie van ethiek" die een definitief besluit bekend zal maken na maximum 60 dagen.

Het zal wel geen 60 dagen duren vooraleer de jonge vrouw naar een andere partij stapt. Keuze genoeg. Benieuwd wie haar gaat "veroveren".



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Niemand kan twee heren dienen

Bericht door borsjea » do jul 18, 2019 00:15

Keuze genoeg en de verschillen zijn vaak niet eens zo groot tussen bepaalde partijen.
Een beetje politici heeft op zijn CV meer partijen dan diploma´s staan.
Haar standpunt mbt pensioenen is duidelijk, haar andere standpunten ken ik niet.

Wat de hervormingen betref vraag ik me af of er op basis van leeftijdsgroepen trends zijn te zien. Kan me voorstellen dat de oudere denkt dat hij zal denken in mij tijd zal het wel goed blijven terwijl de jongere bang is dat de pot straks leeg is.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Niemand kan twee heren dienen

Bericht door Baiano » do jul 18, 2019 13:21

borsjea schreef:
do jul 18, 2019 00:15
Haar standpunt mbt pensioenen is duidelijk, haar andere standpunten ken ik niet.
Tabata is vooral bekend als activiste voor het Braziliaanse onderwijs. In maart l.l. liet ze zich opvallen, tijdens de zitting van de Kamercommissie voor Opvoeding voor een confrontatie met (toenmalige) minister Ricardo Vélez, en dat werd een schot in de roos. Zonder haar stem te verheffen richtte zij zich tot de minister, zei dat ze nu wel eens wat voorstellen en ideeën wilde zien en besloot met te zeggen: “Verander uw houding of neem uw ontslag”. De video opname van haar tussenkomst werd meteen een gigantisch succes op de sociale media. Het is dan ook geen wonder dat zij hoog scoort bij de jongere kiezers en in studentenmiddens, net die kiezers die de oude politiek verwerpen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Niemand kan twee heren dienen

Bericht door borsjea » zo jul 21, 2019 23:48

Een verjonging vd kamer/senaat kan je alleen maar toejuichen, een keer een maximum leeftijd stellen lijkt mij wel goed.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Niemand kan twee heren dienen

Bericht door borsjea » ma jul 22, 2019 23:57

Hoe ziijn de regels mbt het wisselen van partij? Op een Facebook pagina van de gemeente waar ik woon werd gespeculeerd wie er mogelijk de plek van de uiterst populaire burgemeester die zich niet meer beschikbaar mag stellen zal overnemen. Een populaire vereadoran maakt redelijk kans maar de meeste mensen klaagde dat ze nu bij de PT zat waarbij andere weer reageerde dat ze daar afscheid van ging nemen, dit werd later met een persoonlijk bericht van deze verreadora op gereageerd dat ze volgens de regels van de TSE pas in het eerste kwartaal van 2020 van partij kon switchen



Plaats reactie