Brazilie Nieuws: Milieu sjiieten

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Milieu sjiieten

Bericht door Redactie » wo jul 24, 2019 14:35

Brazilie Nieuws: Milieu sjiieten
by Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro zei gisteren dat hij een “afkeer heeft van niet-Brazilianen” en gaf kritiek op de “milieu sjiieten” die, volgens hem de groei van het toerisme in Brazilië belemmeren en het imago van Brazilië in het buitenland beschadigen. Hij sprak over zijn voornemen om de milieubeschermende regelgeving m.b.t. het ecologisch gebied van Tamoios. Dat gebied werd bepaald in...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4743
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Milieu sjiieten

Bericht door Felix » wo jul 24, 2019 16:12

De president beseft niet dat veel toeristen hier juist ook vanwege het natuurschoon komen en dat ze niet voor een soort Costa Brava naar Brazilië hoeven te komen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Milieu sjiieten

Bericht door Baiano » wo jul 24, 2019 16:16

Ik beschouw mezelf niet als een "milieu sjiiet", heb niets te maken met een of andere NGO, maar zou het wel leuk vinden als de natuurlijke rijkdom van Brazilië bewaard blijft, en die komt zeker in het gedrang als er busladingen toeristen losgelaten worden in dergelijke gebieden.

Zou de president ook een afkeer van mij hebben, mocht hij dat weten?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Milieu sjiieten

Bericht door Martinho » wo jul 24, 2019 21:26

Toen ik een jaar of 25 weer eens (alleen zoals gewoonlijk, en niets beters te doen zoals een zomercursus) op vakantie zou gaan liet ik mijn oog vallen op een Portugees sprekend land (vanwege bindingen met Portugal) maar liever eens wat anders dan Portugal zelf. Brazilie kwam in mijn gedachten, na het zien van een film over de Amazone. Ik wilde die indianen wel eens van dichtbij in het echt zien.

Nou, zelfs in die tijd had je was beperkte sociale media (de IRC heette dat) en het bleek alras een utopie te zijn. Zonder gids en organisatie kom je daar niet. Maar zo heb ik mijn vrouw wel leren kennen, die nodigde me uit naar Rio. Als ik TOEN had geweten wat een prachtige natuurgebieden er rondom Rio zijn, was ik denkelijk niet in Rio gebleven de hele tijd. Maar helaas, dat kwam pas veel later.

Vrij grappig is dat natuurlijk wel. Iets later kwam ik in aanraking met diverse fora over Brazilie, waarvan Fortalezacorner er een was, Meestal, als het daar over natuurschoon ging, bedoelden ze het schoons op het strand .... (wellicht een wat wrange grap hoor).
Ik heb daar jarenlang tegen gestreden, en wie weet heeft het ook een beetje geholpen, Maar eerlijk: behalve een enkele uitzondering die wordt gepromoot zie ik maar weinig Europeanen doelbewust op de natuur af gaan. Dus denk ik dat het wel meevalt met die busladingen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Milieu sjiieten

Bericht door Baiano » wo jul 24, 2019 22:12

Martinho schreef:
wo jul 24, 2019 21:26
Maar eerlijk: behalve een enkele uitzondering die wordt gepromoot zie ik maar weinig Europeanen doelbewust op de natuur af gaan. Dus denk ik dat het wel meevalt met die busladingen.
Daar kan je gelijk in hebben. Maar ik heb de streek al eens bezocht en vind de ganse Costa Verde erg mooi, op bepaalde plekken als Tamoios zelfs een beetje maagdelijk. Een toeristische infrastructuur zoals in Cancun met pakken hotels, resorts e.d. meer zou zeker een grotere ecologische voetafdruk nalaten, en dat bedoel ik met busladingen. De toeristen kunnen net zo goed uit eigen land komen, als uit de omringende, zoals Argentinië. Als je nu naar een stadje gaat zoals Lençois (Chapada Diamantina - Bahia) zie je daar ook veel Argentijnen, naast andere buitenlandse bezoekers. Niets op tegen, het toerisme moet heel zeker meer ontwikkeld worden in Brazilië, maar in een gebied als Tamoios is wat bescherming geen overbodige luxe.



Plaats reactie