Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door Redactie » za jul 27, 2019 23:13

Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie
by Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro zei dat de Amerikaanse journalist Glenn Greenwald, een van de oprichters van de website The Intercept, mogelijk in Brazilië in een cel zal eindigen: “Hij gaat niet weg. ‘Green’ mag gerust zijn. Mogelijk vliegt hij hier in Brazilië achter de tralies, maar elders niet”, zo bevestigde hij.

Bolsonaro legde deze verklaring af tijdens...

Read more



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door René » zo jul 28, 2019 06:46

Ja, maar de PT......



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4141
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door borsjea » zo jul 28, 2019 14:28

René schreef:
zo jul 28, 2019 06:46
Ja, maar de PT......
Die lijkt op geen enkel punt getroffen te zijn door de hacks van ruim 1000 telefoons. Wat zou er zijn gebeurt als er zo iets gelijkwaard was gebeurt in de VS, Cuba, Venezuela etc. Zouden deze landen dan ook niet graag Glenn Greenwald persoonlijk verhoren?
Getroffenen zijn de rechtelijke macht, gelinieerde aan de regering, journalisten dit kan je niet goedkeuren wat betreft te kwalificeren als terrorisme.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door Baiano » zo jul 28, 2019 20:36

René schreef:
zo jul 28, 2019 06:46
Ja, maar de PT......
...... is op zijn minst medeschuldig aan het feit dat Brazilië nu opgezadeld is met deze extreemrechtse president. Je moet je zin afmaken René.

De PT is medeschuldig door hun klungelig gedrag, en door in dezelfde val te trappen als die waardoor hun tegenstanders verlamd werden. Ik zie jou hier nooit uitleg geven over José Dirceu, Delúbio Soares, João Vaccari Neto, José Genoino, Antonio Palocci of Delcidio do Amaral. Waarom niet?

I.p.v. leden van dit forum uit te schelden voor "kuddedieren", "idioten" of "Mongolen", zou je er beter naar streven om de echte waarheid te achterhalen, en die vindt je heus niet door wat gebrekkige zoektermen via Google. Pas die zoektermen een klein beetje aan en je krijgt al snel andere resultaten. Overigens: hou er mee op om anderen uit te schelden en voer een beschaafde discussie in klare taal, en niet in jouw gebruikelijke verwarrende "Toedelstijl" waar geen mens wat van begrijpt, zelfs niet als je het tien keer na elkaar leest. Ik weet niet waar of hoe jij opgevoed werd, maar anderen uitschelden als "Mongool" valt zeker niet in goede aarde bij de ouders van een kind dat lijdt onder het Downsyndroom. Hou je beledigingen voortaan voor jezelf, en respecteer mensen die er een andere mening op na houden dan jouw bekrompte en wel bijzonder fanatieke visie van de maatschappij.

Niets is zwart/wit in deze wereld, ook niet in Brazilië.

Ik ben het wel met je eens dat de kiezers gemanipuleerd werden. Dat was makkelijk, vooral na de vele blunders van jouw idolen. Overigens, bekijk de documentaire The Great Hack (nu te zien bij Netflix), en het is meteen duidelijk dat mensen, ook Brazilianen, zich laten meeslepen door alles wat er verschijnt op Facebook, of door de berichten die ze in grote aantallen ontvangen via een app als Whatsapp (Whatsapp is nu eigendom van Facebook). Ik ondervind dagelijks dat vele van mijn kennissen & vrienden niet in staat zijn om het kaf van het koren te scheiden, en 'fake news' berichten klakkeloos aannemen en doorsturen, zonder even na te gaan of het wel klopt.

De arbeiderspartij was niet in staat om hiertegen te reageren, en ze verloren de verkiezingen tegen een tegenstander die normaal gesproken, geen kans zou maken. Dat gebeurde ook bij Trump, en zelfs bij de uitslag van de Brexit keuze. Hier in Brazilië werd dat allemaal nog vergemakkelijkt door de domheid van jouw helden. En zoals je wel weet, niet gehinderd door enige intelligentie kan zelfs een niet zo intelligente tegenstander hier gebruik van maken.

Het is allemaal niet zo moeilijk René. Onze wereld wordt stilaan ingenomen door lui die gebruik maken van moderne technologiën. Miljoenen, zelfs miljarden op deze planeet hangen vrijwel constant aan hun smartphone en delen zonder enig nadenken al hun persoonlijke gegevens, tot en met hun politieke voorkeuren. Twijfelaars worden er zo uitgepikt en, zonder dat ze het beseffen, bestookt met boodschappen die hun twijfels wegnemen.

Het wordt stilaan tijd dat jij, en vele anderen, begrijpen dat een polarisatie op deze manier gestimuleerd wordt i.p.v. ontmoedigd. M.a.w. de technologie zou ook gebruikt kunnen worden op een andere manier, de mensen samenbrengend.

Jouw giftige reacties op dit forum stimuleren het "grote verschil". Je laat duidelijk merken dat je iedereen haat die het niet eens is met jouw wereldvisie.

Ik zou graag zien dat jij je reacties wat matigt en ophoudt om de wereld op te delen in "goeden en slechten". Dat kan nog net in een ouderwetse cowboy film, maar is voorbijgestreefd in deze moderne tijden.

Indien jij denkt dat de meerderheid van de leden van dit forum nog steeds bestaat uit Bolsonaro-fans, dan zou je er wel eens flink naast kunnen zitten. We hebben allemaal een mening, willen onze standpunten best verdedigen, maar niet op deze manier.
Laatst gewijzigd door Baiano op ma jul 29, 2019 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4141
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door borsjea » ma jul 29, 2019 15:15

@Baiano,

Mooi verwoord, helaas denkt menig PTista da er hier een twee partijen systeem is ben je tegen de PT dan ben je voor Bolso. Voor vele was de keuze van de president een keuze van de minst slechte, een keuze tussen #NucaMais en EleNão het is dat er bij de tweede ronde maar twee door mogen denk dat als er drie door hadden gemogen de derde het wellicht gewonnen had.

Het is voor de PT te hopen, als men als partij wilt overleven, dat men straks bij de verkiezingen van de voorzitter kiest voor iemand die een vernieuwende visie heeft, mocht die nieuw voorzitter er niet komen dan hopen dat er leden zich afsplisten en onder een nieuwe naam door gaan.

De politiek moet zich vernieuwen verlaging van de kosten, veel minder partijen, minder vertegenwoordigers, per vertegenwoordiger ondersteuning maximeren tot 5 FTE. Afschaffen van publiek geld voor campagnes, terug dringen privileges, beperking ziektekosten verzekering.
Denk dat ik met deze uitspraken al aardig mijn politieke voorkeur laat zien;=}

2020 wordt de volgende graadmeter, kijken wat de kiezers op lokaal nivo gaan stemmen, komt er een herstel voor de oude gevestigde partijen of zakken zij nog verder weg. De privileges openbaren zich overal en je hoort steeds meer geluiden dat men zich daar aan stoort. De onderwerp ging oorspronkelijk over Glenn, hij zou er goed aan doen eens het maandelijks kostenplaatje per politici te publiceren, maak er een graadmeter van, wie meer kost scoort minder.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door René » di jul 30, 2019 08:53

@Borsjea; "Die (de PT) lijkt op geen enkel punt getroffen te zijn door de hacks van ruim 1000 telefoons". Klopt dat de PT niet getroffen is... het is blijkbaar justitie die hier de wet heeft overtreden.

"Wat zou er zijn gebeurt als er zo iets gelijkwaard was gebeurt in de VS, Cuba, Venezuela etc. Zouden deze landen dan ook niet graag Glenn Greenwald persoonlijk verhoren?" Zeker weten. En er zijn nog meer landen in dit rijtje waar de democratie niet meer bestaat en journalistieke rechten worden ondermijnd.

"Getroffenen zijn de rechtelijke macht, gelinieerde aan de regering, journalisten dit kan je niet goedkeuren wat betreft te kwalificeren als terrorisme." Begrijp niet helemaal wat je hier probeert te zeggen. Ik hoop niet dat je journalisten die misstanden bij de overheid en justitie rapporteren als terroristen bestempelt. En in dit geval is de BR bevolking getroffen... niet de corrupte rechterlijke en politieke bloedzuigers...



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door René » di jul 30, 2019 09:59

@Baiano; (de PT)...... is op zijn minst medeschuldig aan het feit dat Brazilië nu opgezadeld is met deze extreemrechtse president. Je moet je zin afmaken René." Waarom is de PT schuldig aan Bolso? Het waren de rechtse partijen die Dilma afzette omdat ze de PF niet wilde opdragen om onderzoeken naar corruptie te stoppen. Die rechtse partijen gingen er van uit dat zij de nieuwe president zouden leveren. Toen ook hun kopstukken ivm corruptie werden onderzocht, ging de derde er met het bot vandoor....

"om de echte waarheid te achterhalen, en die vindt je heus niet door wat gebrekkige zoektermen via Google. Pas die zoektermen een klein beetje aan en je krijgt al snel andere resultaten.." Graag links naar die echte waarheid...

"Hou je beledigingen voortaan voor jezelf, en respecteer mensen die er een andere mening op na houden dan jouw bekrompte en wel bijzonder fanatieke visie van de maatschappij." Ik geef toe dat ik af en toe te ver ga door mensen idioten of mongolen te noemen. In het vervolg zal ik ipv idioten of mongolen mijn tegenstanders bejegenen met de woorden "jouw bijzonder fanatieke en bekrompen visie"... (oftewel idioot... toch?)

" jouw gebruikelijke verwarrende "Toedelstijl" waar geen mens wat van begrijpt, zelfs niet als je het tien keer na elkaar leest." Ik probeer altijd zo zorvuldig mogelijk te zijn. Neemt niet weg dat ook ik ongetwijfeld wel eens een komma of punt vergeet. Als mijn schrijfstijl "gebruikelijk verwarrend" is kun je me ongetwijfeld een paar links naar die wartaal geven. Zoals jij aangaf "de echte waarheid" ipv "toedelstijl"

"Het is allemaal niet zo moeilijk René. Onze wereld wordt stilaan ingenomen door lui die gebruik maken van moderne technologiën. Miljoenen, zelfs miljarden op deze planeet hangen vrijwel constant aan hun smartphone en delen zonder enig nadenken al hun persoonlijke gegevens, tot en met hun politieke voorkeuren. Twijfelaars worden er zo uitgepikt en, zonder dat ze het beseffen, bestookt met boodschappen die hun twijfels wegnemen." Helemaal mee eens.

"Het wordt stilaan tijd dat jij, en vele anderen, begrijpen dat een polarisatie op deze manier gestimuleerd wordt i.p.v. ontmoedigd" Dat begrijp ik heel goed. Dat is precies het punt dat ik probeer te maken als ik anderen die dat niet begrijpen kuddedieren noem.

"M.a.w. de technologie zou ook gebruikt kunnen worden op een andere manier, de mensen samenbrengend." Stoned???

"Jouw giftige reacties op dit forum stimuleren het "grote verschil". Mijn sterke (giftig... respecteer de mensen die er een andere mening op nahouden) reacties.

"Je laat duidelijk merken dat je iedereen haat die het niet eens is met jouw wereldvisie." Ik ga met iedereen elke discussie aan. Maar ik "laat mensen duidelijk merken dat ik iedereen haat die het niet met mij eens is???"

Okay, je hebt me geen ezel, mongool etcetera genoemd. Je bent dus blijkbaar "waar en hoe" goed opgevoed

Direct of indirect verwijt je mij tussen de regels door;
- Ik heb een bijzonder fanatieke en bekrompen visie
- je trekt in twijfel of mijn ouders mij goed hebben opgevoed
- ik gebruik gebrekkige google zoektermen
- mijn berichten "verwarde toedelstijl" noemt, onbegrijpelijk zelfs als je ze tien keer leest
- mijn reacties zijn "giftig"

Mooie woorden, maar je noemt me tussen de regels door een idioot. Beetje fanatiek en bekrompen....

" Indien jij denkt dat de meerderheid van de leden van dit forum nog steeds bestaat uit Bolsonaro-fans, dan zou je er wel eens flink naast kunnen zitten" Ik denk niet en heb nooit gedacht dat de meerderheid van de leden Bolso fans zijn. Er zijn wel een paar leden op dit forum die Bolso maar bliven verdedigen/PT voor alles wat fout is schuldig achten. Blind zijn voor wat Bolso allemaal uitkraamt, blind zijn voor de criminele acties van o.a. Moro en Dellagnol. Maar dat is zeker niet de meerderheid, slechts een paar leden met een bekrompen en fanatieke visie (voorheen idioten, maar dankzij jou nu fanatiek en bekrompen!!!)

"We hebben allemaal een mening, willen onze standpunten best verdedigen, maar niet op deze manier." Niet op welke manier? Je meningen en standpunten verdedigen zonder even op google te zoeken? Onwaarheden als feiten presenteren? En als je dan met je neus op de feiten gedrukt wordt met feiten en links je beledigt voelen omdat je bent uitgemaakt voor kuddegedrag? Ik beschuldig je nergens van, ik vraag het je gewoon.....

Tot later (ik durf niet af te sluiten met toedels)



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door René » di jul 30, 2019 10:23

@Borsjea; "Mooi verwoord" Meen je dat?

"helaas denkt menig PTista da er hier een twee partijen systeem is ben je tegen de PT dan ben je voor Bolso. Voor vele was de keuze van de president een keuze van de minst slechte, een keuze tussen #NucaMais en EleNão het is dat er bij de tweede ronde maar twee door mogen denk dat als er drie door hadden gemogen de derde het wellicht gewonnen had".... wat je bedoelt te zeggen is dat er hier een twee partijen systeem is? En dat dat dus niets te maken heeft met wat een PTista denkt maar gewoon een feit is, net als bijvoorbeeld in de USA?

"De politiek moet zich vernieuwen verlaging van de kosten, veel minder partijen, minder vertegenwoordigers, per vertegenwoordiger ondersteuning maximeren tot 5 FTE. Afschaffen van publiek geld voor campagnes, terug dringen privileges, beperking ziektekosten verzekering." Zou inderdaad tot een oplossing voor BR kunnen lijden. Maar als we naar de realiteit kijken (pensioen hervorming) is dat een droom...

"Denk dat ik met deze uitspraken al aardig mijn politieke voorkeur laat zien". Het gaat mij in beginsel niet om politieke voorkeur. Het gaat mij er om dat er mensen in absolute armoede leven, geen toegang tot medische zorg hebben, geen toegang tot onderwijs hebben. En er tegelijkertijd een paar procent van de BR bevolking in bezit is van 99% van alles. (maar je neigt toch niet naar PT??)

En er momenteel een president is die die scheve verdeling steunt.

Dat maakt mij geen communist of marxist. Dat maakt mij een mens, die het geluk heeft gehad om in NL geboren te worden, waar geen twee partijen systeem bestaat, maar waar er dankzij onze opa´s en oma´s een sociale democratie bestaat.

"2020 wordt de volgende graadmeter, kijken wat de kiezers op lokaal nivo gaan stemmen, komt er een herstel voor de oude gevestigde partijen of zakken zij nog verder weg." Waarschijnlijk zullen helaas de partijen met de meeste FB robots weer winnen....

"De privileges openbaren zich overal en je hoort steeds meer geluiden dat men zich daar aan stoort."... en dat posten ze op FB etcetera.... verder niets... en dus gebeurt er niets... In elk ander land zou er een revolutie/gele hesjes zijn... maar niet in BR... povo pasivo... "e brasil"...



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door Baiano » di jul 30, 2019 18:21

René:
Direct of indirect verwijt je mij tussen de regels door;
- Ik heb een bijzonder fanatieke en bekrompen visie
- je trekt in twijfel of mijn ouders mij goed hebben opgevoed
- ik gebruik gebrekkige google zoektermen
- mijn berichten "verwarde toedelstijl" noemt, onbegrijpelijk zelfs als je ze tien keer leest
- mijn reacties zijn "giftig"
Mooie woorden, maar je noemt me tussen de regels door een idioot. Beetje fanatiek en bekrompen....
Je bent geen idioot, zelfs niet tussen de regels door. Vaker dan eens stel ik vast dat je een (of meerdere) punt(en) hebt, en dan reageer ik ook niet, tenzij ik er iets aan toe te voegen heb. Maar scheldwoorden gebruiken op een forum getuigt niet van een goede opvoeding, hoe je het ook draait of keert. Bovendien verlaag je jezelf aldus tot hetzelfde "beneden peil" niveau als de huidige president, en ik mag aannemen dat dit wel het laatste is wat jij wil.

Ik ben ook niet de eerste die je erop wijst dat je een verwarrende schrijfstijl hebt, zoek de archieven maar eens op. Iemand zei ooit dat jouw reacties een lettersoep zijn. Ook las ik ooit dat jouw reacties zijn als een oude vinyl plaat die blijft hangen en voortdurend hetzelfde laat horen. Met andere woorden je valt in herhaling en je bent niet vatbaar voor mogelijke wijzigingen. Ok dat is jouw goed recht. Maar het wijst wel op een enge visie. Een mens is nooit te oud om te leren. Ik hoor thuis in de derde leeftijd, maar leer nog dagelijks en moet niet zelden mijn meningen herzien.

Ik (en andere prikkers) zitten nog altijd te wachten op je uitleg over de blunders van de PT. Zelf in herhaling vallend: Ik zie jou hier nooit uitleg geven over José Dirceu, Delúbio Soares, João Vaccari Neto, José Genoino, Antonio Palocci of Delcidio do Amaral. Waarom niet?

De arbeiderspartij werd opgericht met de vlag van de ethiek. Waar is die ethiek nu René? Kom nou niet af met het verhaal dat de tegenstanders corrupt zijn (dat weten we inmiddels wel), vertel me liever waarom de PT even corrupt werd, zo mogelijk nog corrupter.

Lula, oorspronkelijk een man met zeer goede bedoelingen, trapte ook in de val. OK, het verhaal van de triplex is misschien te zwak opgebouwd, maar het werd wel verscheidene malen bevestigd door diverse gerechtelijke autoriteiten, hogere instanties. Laat ons nu aannemen dat het allemaal een samenzwering was van rechts Brazilië. Hoe leg jij dan uit dat Lula opnieuw in de val trapte door het buitenverblijf van een vriend in te nemen alsof het van hem en zijn familie was, en om stilzwijgend akkoord te gaan met een verbouwing van meer dan 1 miljoen reais, uitgevoerd door twee bedrijven die groot werden dankzij de overheid (OAS en Odebrecht). Deden die dat uit pure vriendschap? Lula betaalde geen cent van die verbouwingen, de wettelijke eigenaars ook niet. Nogal dom, vind je ook niet?

De partij stelde zijn kiezers teleur, weigert tot op vandaag toe te geven dat ze fouten maakte. Maar het kan niet ontkend worden: door hun blunders, hun arrogantie, hun koppigheid, verloren ze veel kiezers. En dat is jammer. Waarom is dat jammer?
Omdat Brazilië zo een partij nodig heeft, en die is er nu niet.

Ik leef, woon en werk al twintig jaren in dit land, en wordt dagelijks geconfronteerd met schreeuwende ongelijkheden, maar ook met het feit dat zij die verondersteld worden om te vechten tegen die ongelijkheden, zelf corrupt worden. Er gebeuren hier vreselijke dingen René. Het laatste wat dit land nodig heeft zijn fanatiekelingen, zowel uit de rechtse als uit de linkse hoek. De zwakheden van links Brazilië hebben geleid tot de huidige toestand met een president die het ambt onwaardig is. Rechts Brazilië heeft gewoon geprofiteerd van die zwakheden.

En om te besluiten: Bolsonaro is zowat het slechtste wat Brazilië kon overkomen. De man heeft geen flauwe notie van diplomatie of het feit dat hij zou moeten regeren voor alle Brazilianen. Het is een bijzonder wansmakelijke en scheefgegroeide situatie en ik stel me vragen omtrent de toekomst. De opkomst van een ernstige en sterke linkse partij, met een gematigde visie en veel gezond verstand, zou kunnen helpen. De PT is daar niet meer toe in staat. Ze hebben hun eigen ruiten ingegooid en weigeren tot op vandaag om de scherven op te ruimen.

Spijtig.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4765
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door Felix » di jul 30, 2019 20:25

Lula, oorspronkelijk een man met zeer goede bedoelingen, trapte ook in de val
Ik ben me dat in de loop der tijden af gaan vragen want ik ben hem steeds meer gaan zien als een man die alleen en uitsluitend met zichzelf bezig is, een volksmenner, iemand die mensen manipuleert en van het begin af aan, vanaf zijn vakbondstijd af, altijd het slachtoffer uithangt. Een persoon met psychopatische trekken.

Wat de schrijfstijl van René betreft, en ik bedoel dan het weigeren om te laten zien waar hij iemand al of niet aanhaalt en maar doorracet en wart, ik beschouw dit als gebrek aan respect voor de lezer.

In het verleden weet men dat wel eens aan overdadig alcoholgebruik op het moment van schrijven, maar of dat zo is? In ieder geval: een gewaarschuwd man telt voor twee:
BebercomControle.jpg
Alcohol.jpg
Alcohol.jpg (21.79 KiB) 5041 keer bekeken



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4141
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door borsjea » di jul 30, 2019 20:59

Felix schreef:
di jul 30, 2019 20:25
Ik ben me dat in de loop der tijden af gaan vragen want ik ben hem steeds meer gaan zien als een man die alleen en uitsluitend met zichzelf bezig is, een volksmenner, iemand die mensen manipuleert en van het begin af aan, vanaf zijn vakbondstijd af, altijd het slachtoffer uithangt. Een persoon met psychopatische trekken.
Lula is de PT, de PT is Lula nog steeds heeft hij vanuit zijn hotel suite bij de PF in Curitiba de touwtjes in handen, hoewel er steeds meer touwtjes slechter functioneren. Al een aantal keren las je in de pers dat men de indruk had dat PT vertegenwoordigers hun lesje niet hadden voorbereid in de kamer. De partij vergaderingen in Curitiba lijken weinig borg te bieden en de partij zakt alleen maar verder weg. De kapitein/stuurman is van boord en de partij lijkt een stuurloos schip, in diverse discussie heb ik het al aangegeven dat ik me afvraag of er nog wel een redding voor de partij is en of het niet beter is dat er voor de doelgroep van de partij een nieuwe partij wordt opgericht.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door René » wo jul 31, 2019 09:29

@Baiano; "scheldwoorden gebruiken op een forum getuigt niet van een goede opvoeding, hoe je het ook draait of keert."
Dat ik scheldwoorden heb gebruikt is volgens jou het bewijs dat mijn ouders hebben gefaald bij mijn opvoeding.... tegelijkertijd noem je mij geen idioot maar iemand met een bekrompen, fanatieke, giftige mening.... wat is het verschil?? En zonder jouw ouders of de omstandigheden van hun opvoeding/jouw jeugdjaren te kennen, zal ik jouw ouders nooit betichten dat ze gefaald hebben bij jouw opvoeding....
Dus wat is het verschil tussen het woord "idioot" dat ik soms gebruik en jouw claim dat "ik geen goede opvoeding hebt gehad en een bekrompen, fanatieke, giftige mening" heb....
Ik zal je helpen; Als ik iemand een idioot noem (terecht of onterecht) speel ik op de man, zonder zijn ouders te beledigen zoals jij mijn ouders beschuldigt dat ze mij geen goede opvoeding hebben gegeven.

"Bovendien verlaag je jezelf aldus tot hetzelfde "beneden peil" niveau als de huidige president, en ik mag aannemen dat dit wel het laatste is wat jij wil".
Als jij werkelijk vindt dat het feit dat ik soms iemand voor idioot uitmaak, gelijk staat aan de dagelijkse walgelijke uitspraken van Bolsonaro over homos, vrouwen, indianen, etcetera... sorry.... dan ben je echt een idioot... sorry, sorry, sorry... vergeef mij voor die vreselijke belediging, ik bedoelde dat je dan een bekrompen, fanatieke, giftige mening hebt....

"Ik ben ook niet de eerste die je erop wijst dat je een verwarrende schrijfstijl hebt, zoek de archieven maar eens op. Iemand zei ooit dat jouw reacties een lettersoep zijn. Ook las ik ooit dat jouw reacties zijn als een oude vinyl plaat die blijft hangen en voortdurend hetzelfde laat horen."
Perfecte weergave van de gemaakte verwijten zoals "Ik ben ook niet de eerste die je erop wijst dat je een verwarrende schrijfstijl hebt"... "lettersoep", "las ooit", etcetera.... " zoek de archieven maar eens op"...
De bewijslast van mijn verwarrende lettersoep ligt niet bij mij maar bij jou. Vol verwachting klopt mijn hart, maar weet bij voorbaat al dat je beschuldigingen, gebasseerd op "ik ben niet de eerste" en "iemand zei ooit" niet zullen resulteren in links naar de "archieven".
En dit is precies dezelfde tactiek die op de SM wordt gebruikt door de PT haters... Fakenews/Zwartmaken niet alleen zonder bewijs, maar zelfs het bewijs tegen de waarheid te gebruiken door het fakenews te noemen...

"Met andere woorden je valt in herhaling" Tactisch gebruik van een drogreden, proficiat! Het in herhaling vallen zegt niets over de deugdelijkheid van het herhaalde argument. Als ik in een facebook groepje keer op keer herhaal dat de aarde niet plat maar rond is, val ik inderdaad in herhaling... maar de wereld blijft ronf...

"en je bent niet vatbaar voor mogelijke wijzigingen en heb een enge visie".... Ik sta altijd open voor argumenten/bewijzen die mijn ongelijk bewijzen en zal dan zeker mijn mening aanpassen. Helaas wordt mijn mening hier nooit met argumenten/bewijzen beargumenteerd... Hier wordt mijn mening alleen met subjectieve termen veroordeelt als een enge, bekrompen, fanatieke, giftige visie, doordat mijn ouders als opvoeders faalden.

"Ik (en andere prikkers) zitten nog altijd te wachten op je uitleg over de blunders van de PT. Zelf in herhaling vallend: Ik zie jou hier nooit uitleg geven over José Dirceu, Delúbio Soares, João Vaccari Neto, José Genoino, Antonio Palocci of Delcidio do Amaral. Waarom niet?"
Omdat de PT al ongeveer 5 jaar niet meer aan de macht is. Dus vedrleden tijd is. Dus voor het huidige poitieke/economische BR beleid niet relevant is. En er dus voor kies de wandaden van de huidige machthebbers aan de kaak te stellen ipv alles wat er momenteel fout is aan de PT toe te rekenen. Een president die zijn mening geeft over een journalist, zijn mening is overigens in tegenstrijd met de BR grondwet, en tegelijkertijd in twijfel trekt dat er een indiaan in de amazone door goedzoekers is vermoord....
Glenn Greenwald is volgens Bolso een homo vagabundo, en zijn echtgenoot ook... maar of er een indiaan is vermoord door goudzoekers... goudzoeken tot op de dag van vandaag verboden bij wet... Bolso wil die wet opheffen...
Kom op... 1+1 is hopelijk nog steeds 2??

"De arbeiderspartij werd opgericht met de vlag van de ethiek. Waar is die ethiek nu René? Kom nou niet af met het verhaal dat de tegenstanders corrupt zijn (dat weten we inmiddels wel), vertel me liever waarom de PT even corrupt werd, zo mogelijk nog corrupter.";
De ideologien van politieke partijen, links of rechts, zijn gegarandeert in een democratie. De arbeiderspartij werd opgericht met in het vaandel de rechten van de arbeidersklasse, niet uit naam van ethiek. En er zitten bij alle paretijen corrupte politici. Jij beweert dat de PT even, en zo mogelijk corrupter werd, en vraagt mij om jouw stelling te weerleggen... Sorry hoor... De bewijslast ligt bij jou. En zelfs als je zou kunnen bvewijzen dat er meer politici van de PT corrupt waren dan politici van andere partijen, doet dat niets af aan de politieke ideolagie van ded PT (of elke andere politieke partij)

En we voor "the sake of argument" de opgenomen gesprekken van Aecio, Temer, Moro, Delagnol, etcetera... de buitenlandse bankrekeningen van Cunha of met cash gevuklde appartementen van Cabral, helicopters met 500 kilo coke van Aecio, de bewijzen van The Intercept" dat Justitie een politieke agenda had/heeft die er voor gezorgd heeft dat er nu een imbeciel tot president is verkozen.... we voor "the sake of argument" al deze bewijzen negeren en beantwoorden met "ja maar de PT"...

"Lula, oorspronkelijk een man met zeer goede bedoelingen, trapte ook in de val."
Welke val? Hou nou eens op met vage aanklachten en vage insinuaties, kom nou GVD eens met argumenten welke op bewijzen zijn gefundeert...

"OK, het verhaal van de triplex is misschien te zwak opgebouwd"
Misschien zwak opgebouwd??? Er is geen enkel bewijs dat Lula eigenaar is van dat appartement. Op zijn belastingaangiften uit die tijd tonen aan dat hij een aanbetaling heeft gedaan op een appartement in dat gebouw. Later heeft hij van die aankoop afgezien en is zelfs naar de rechtbank gestapt om zijn aanbetaling terug te krijgen. Volgens het kadaster is hij/was hij nooit eigenaar. Ook is bewezen dat er geen dure keukens of liften in het appartement aanwezig waren... een van de redenen dat hij werd verooldeeld door een corrupte rechter, nu minister van justitie, en nu onder vuur ligt wegens corruptie, bewezen door Glenn Greenwald/The Intercept

" maar het (de veroordeing van Lula) werd wel verscheidene malen bevestigd door diverse gerechtelijke autoriteiten, hogere instanties"
Moet ik op dit argument nou echt serieus ingaan???

"Laat ons nu aannemen dat het allemaal een samenzwering was van rechts Brazilië"... yes let´s... .
- Omdat het Lula in 2004 was die de federale politie autonomie gaf waardoor de FP zelfs politici kon onderzoeken.
- Dilma werd afgezet onder leiding van Cunha (zit in de gevangenis voor corruptie) omdat Dilma weigerde de FP aan banden te leggen naar corrupte politici
- Er geen nieuwe verkiezingen werden uitgeschreven, maar de ambtstermijn werd overfgenomen door Temer, die de politieke lijn van de democratisch gekozen president Dilma overboord gooide, en een rechtse weg inging.

"Hoe leg jij dan uit dat Lula opnieuw in de val trapte door het buitenverblijf van een vriend in te nemen alsof het van hem en zijn familie was, en om stilzwijgend akkoord te gaan met een verbouwing van meer dan 1 miljoen reais, uitgevoerd door twee bedrijven die groot werden dankzij de overheid (OAS en Odebrecht). Deden die dat uit pure vriendschap? Lula betaalde geen cent van die verbouwingen, de wettelijke eigenaars ook niet. Nogal dom, vind je ook niet?" Ik hoef niets uit te leggen. Jij moet wat je beweert met bewijzen onderbouwen.

"De partij stelde zijn kiezers teleur, weigert tot op vandaag toe te geven dat ze fouten maakte. Maar het kan niet ontkend worden: door hun blunders, hun arrogantie, hun koppigheid, verloren ze veel kiezers." Waar heb je het in godsnaam over? Je papagaait onzin van tegenstanders van de PT. Welke blunders? Welkew arrogantie? Welke koppigheid??
Er bestaan geen economische indicatoren die voor of na PT regering beter waren dan tijdens de PT regering.
Probeer jezelf eens los te koppelen van fakenews. Hou eens op met je op jouw suporiteitsgevoel gebasseerde beschuldigingen aan het adres van iemand die je op de feiten wijst. Deze goed beargumenteerde meningen, gebasseerd op feiten (met links) als fanatiek, eng, etcetera afdoet..

En het is juist deze houding van jou die onder ongeveer 35% van de Br bevolking leeft en als waarheid word gezien, en op een complete imbeciel heeft gestemd, en verantwoordelijk is voor de huidige situatie in BR.

Net als in de USA, Goebbels-marketing strategien via social media, persvrijheid aanvallen en alleen via twitter one-liners uitbraken...

Hou de eer aan jezelf Baiano en geef gewoon toe dat je er naast zat, bewezen door de realiteit vandaag de dag.
Hou op met "maar de PT".... en span je in om te vechten tegen wat de huidige regering verkeerd doet..

Maar ik weet het goed gemaakt met je.
Jij levert binnen een paar dagen gerenomeerde links die jouw beschuldigingen/stellingen/uitspraken onderbouwen/mijn beweringen ontkrachten, en in ruil daarvoor bestempel ik jou niet (in jouw woorden) als een persoon met fanatieke, enge bla bla..

Omdat ik weet dat het voor jou onmogelijk is om je beschuldigingen/stellingen/uitspraken onderbouwen/mijn beweringen ontkrachten met feiten te onderbouwen, zal ik je over een paar dagen in mijn eigen bewoordingen veroordelen. Omdat ik dankzij de opvoeding van mijn ouders geen enkele discussie met niemand uit de weg ga, zolang de discussie gebasseerd is op feiten, ipv op ongefundeerd geloof/mening...

Toedels gab



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7462
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door Progresso » wo jul 31, 2019 12:38

Zucht



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door Baiano » wo jul 31, 2019 13:20

Wel, ondanks de nieuwe goedgevulde hutsepot die hierboven op ons losgelaten wordt, zijn de standpunten wat mij betreft, duidelijk. Anderen moeten het maar (proberen te) lezen en zelf conclusies trekken. Wat mij betreft is deze discussie dan ook afgesloten.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Green-ik-weet-niet-wie

Bericht door René » do aug 01, 2019 08:43

@Baiano; "Wel, ondanks de nieuwe goedgevulde hutsepot die hierboven op ons losgelaten wordt, zijn de standpunten wat mij betreft, duidelijk. Anderen moeten het maar (proberen te) lezen en zelf conclusies trekken. Wat mij betreft is deze discussie dan ook afgesloten."

Mijn antwoord is "hutspot", die op "ons" wordt losgelaten, de "standpunten duidelijk zijn", en moeten anderen het maar "proberen te lezen". En is de discussie "wat baiano betreft afgesloten". De ene drogreden na de andere, en daarna de discussie beindigen met de arrogantie te denken dat hij een monopolie op de waarheid heeft (@HT)

Het antwoord van Baiano is het klassieke antwoord als er slechts ongefundeerde aantijgingen zijn, welke ontkracht worden met links die bewijzen dat het om ongefundeerde onzin gaat.
En het zijn niet alleen extreem rechts georienteerden met oogkleppen op die zich op deze manier er op een gemakkelijke manier van af willen maken, hetzelfde geldt voor alle vertegenwoordigers van welk geloof dan ook.

And that my friends, is the source of all problems

Toedels!!!!



Plaats reactie