Brazilie Nieuws: Bolsonaro overstuur

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro overstuur

Bericht door Redactie » zo aug 04, 2019 21:10

Brazilie Nieuws: Bolsonaro overstuur
by Redactie


Afbeelding
President Jair Bolsonaro zei in een interview met de krant Estadão, dat hij overstuur was na de verklaringen van minister Celso de Mello (foto) van het hoogste gerechtshof STF. Deze minister, decaan van het hof, zei ter gelegenheid van het besluit van het STF dat de afbakening van de gronden van de inheemse bevolking gehandhaafd worden, dat de president “het belang van de grondwet minimaliseert...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro overstuur

Bericht door Felix » ma aug 05, 2019 02:35

Sorry, maar ik heb een opmerking over de vertaling. Bolsonaris zei dat hij chateado was en dat betekent in deze context geïrriteerd, niet overstuur.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro overstuur

Bericht door René » di aug 06, 2019 06:02

@Felix; "Sorry, maar ik heb een opmerking over de vertaling. Bolsonaris zei dat hij chateado was en dat betekent in deze context geïrriteerd, niet overstuur."

Je hebt vertaaltechnisch helemaal gelijk. Ik weet niet of je een BR vrouw hebt, maar - en ik wil er hier geen vraag over laten bestaan, mijn vrouw is absoluut niet zo - als een Nl vrouw ergens vraagtekens bij zet, kan het me niet schelen hoe je het vertaalt... geirriteerd, overstuur of rapture... ze zet ergens vraagtekens bij en spreekt je daarop aan onder het avondeten, opgelost....

Als een Br vrouw (of Br man, zelfs een Bolsonazi), ergens een vraagteken bij zet.... dan is de term "overstuur" het woord dat de duivel zal gebruiken om dit persoon te kalmeren....

Ltrzzzzz



Plaats reactie