Brazilie Nieuws: Politiek brandweerkorps

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Politiek brandweerkorps

Bericht door Redactie » do aug 22, 2019 18:52

Brazilie Nieuws: Politiek brandweerkorps
by Redactie


Afbeelding
Volgens Kamervoorzitter Rodrigo Maia (DEM) wordt er een externe commissie samengesteld om de vele branden in het Amazone gebied te begeleiden. Daarnaast komt er een tweede commissie om de kwestie te onderzoeken en om voorstellen te doen aan de regering. De maatregel kan beschouwd worden als een reactie van het parlement op de milieupolitiek van de regering, en op de uitspraken van de president...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Politiek brandweerkorps

Bericht door Martinho » vr aug 23, 2019 01:21

Ik begrijp niet meer goed hoe de INPE zichzelf schijnbaar tegenspreekt.

http://prntscr.com/owazt3




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5046
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Politiek brandweerkorps

Bericht door quasimodo » vr aug 23, 2019 09:48




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4740
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Politiek brandweerkorps

Bericht door Felix » vr aug 23, 2019 16:46

Het gaat in deze kwestie natuurlijk om de bosbranden maar nog veel meer om de houding van president bolsonaro en zijn anti-milieu minister aangaande het milieu. Bolsonaro geeft steeds de indruk verbranden van het woud in zijn hart eigenlijk prima te vinden. Het lijkt er soms op dat hij de wereld voor een voldongen feit wilde zetten. Hij mag natuurlijk vinden wat hij wil, maar is diplomatiek gezien een nul en wekt met zijn voortdurende agressie en haatzaaierij alleen maar tegenstand op.

Wat ontbossing betreft is het nog steeds de vraag wat er met het hout gebeurt en of het ook niet de critici zijn die het hout importeren.

We hebben ook nog het Atlantische woud dat om hulp schreeuwt en maar erg weinig aandacht ontvangt. Maar, het is natuurlijk wel zo dat juist het Amazonegebied van doorslaggevend gewicht lijkt te zijn voor het klimaat in Brazilië en in de rest van de wereld.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Politiek brandweerkorps

Bericht door Martinho » vr aug 23, 2019 23:12

Zoals uit de eerder geposte grafiek van de INPE mag blijken is er helemaal geen sprake van een recordjaar. Het feit dat het allerwegen werd rondgebazuind zegt eigenlijk al genoeg: sensatielust en effectbejag.

Dat de politiek van Bolsonaro tamelijk rampzalig is lijkt me duidelijk. maar wil je dat bestrijden verlaag je dan niet tot leugens en sensatiezucht. Elk redelijk mens had met die grafiek kunnen komen, ik heb dat geprobeerd maar dan zie je tot je afgrijzen dat men EN niet weet wat de INPE is of doet, maar dat vooral ook niet WIL weten. Of het gewoon ontkent. Brazilie kan kennelijk niet iets wetenschappelijks doen in sommige ogen. Pas nu de NASA met de bevestiging van die metingen en cijfers komt, zie ik b.v. de Telegraag tot inkeer komen, al is het schoorvoetend en onder voorbehoud. Het schijnt nogal moeilijk te zijn de feiten op met het verstand te beoordelen en niet met de onderbuik.

Alle nog bestaande regenwouden schreeuwen om aandacht en krijgen die niet of nauwelijks, of maar even als er een mediastorm uitbreekt. De aandachtsspanne van de huidige mens is minimaal, zo is het nou eenmaal. Maar met de samenzweringstheorieen is niemand gediend. Vervolgen met de wet in de hand moet mogelijk zijn, de meeste branden ontstaan heus niet zomaar. Ik weet niet wat de wet voor straf suggereert, maar een fikkie stoken is een crime ambiental. Er hoeven niet een dooien bij te vallen.



Plaats reactie