Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Bericht door Redactie » vr aug 23, 2019 15:06

Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron
by Redactie


Afbeelding
Ex-bevelhebber van het Braziliaanse leger, generaal Eduardo Villas Bôas (foto), drukte gisterenavond zijn bezorgdheid uit over de verklaringen van de Franse president Emmanuel Macron die bevestigde dat hij over de branden en de ontbossingsproblematiek in het regenwoud gebied wil praten op de koepel van de G7 (Duitsland, Canada, Verenigde Staten, Frankrijk, Italië, Japan en Groot Brittannië),...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Bericht door Progresso » vr aug 23, 2019 16:31

Volledig terechte constatering van deze generaal. Dit is puur neo-kolonialisme 2.0.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Bericht door Felix » vr aug 23, 2019 16:49

Als de wereld vindt dat je om weet ik niet hoeveel redenen mag intervenieëren in het buitenland heb je in het Amazonegebied een sterker argument dan bijna waar dan ook, want het Amazonewoud is, of zou dat zijn, bepalend voor het klimaat op aarde.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Bericht door Progresso » vr aug 23, 2019 19:07

Met dat argument kun je ook ieder kolencentrale en biomassacentrales op de wereld door Brazilië kunnen laten bombarderen



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Bericht door Felix » vr aug 23, 2019 19:16

Ik zie dit soort interventie helemaal niet gebeuren. Maar, als je al ziet hoeveel er op los geïntervenieerd wordt in de huidige wereld, altijd onder een of ander mom, kan ik me voorstellen dat een interventie in de Amazonas, die natuurlijk niet gaat gebeuren, meer recht zou hebben dan allerlei interventies elders. Trouwens vrijwel alle interventies zijn onterecht.

Het is in deze warrige tijden natuurlijk heel handig om een gemeenschappelijke vijand te creëren.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Bericht door quasimodo » za aug 24, 2019 15:03

Ik denk dat het de bedoeling is dat landen het willen afdwingen met economische maatregelen. Als jij het als land niet eens bent met beleid van een ander land wordt dit middel wel vaker ingezet. Wat is hier mis mee?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Bericht door Felix » za aug 24, 2019 15:49

Ik denk dat het de bedoeling is dat landen het willen afdwingen met economische maatregelen. Als jij het als land niet eens bent met beleid van een ander land wordt dit middel wel vaker ingezet. Wat is hier mis mee?
Niets, het is een legitiem instrument wat je hebt. (of moet het zijn dat je hebt?)



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Villas Bôas ziet militaire dreiging in uitspraak van Macron

Bericht door joaninha » za aug 24, 2019 16:33

Natuurlijk gaan ze niet militair ingrijpen. Dat maken sommige Brazilianen ervan. Maar in Europa hebben we het recht om niet mee te werken aan de ontbossing door producten die door ontbossing worden geproduceerd niet te kopen. En Nederland moet daarbij zijn hand ook in eigen boezem steken. Dus minder/geen soja importeren voor de vleessector. En geen vlees importeren van veeteelt uit Brazilië. Want zolang er geen goed Braziliaans beleid is mbt tot behoud van het regenwoud, moet je dat gewoon niet willen. Dan eet ik wel wat minder vlees dat dan ook wat duurder mag zijn. Een deal over het natuurbeleid moet deel uitmaken van de handelsdeal met Brazilië. Anders maar geen deal en importstop. Net zoals gedaan is met palmolie uit Indonesië. Dan maar wat minder Airbussen verkopen als dat dr consequentie is. Europa moet op dit gebied gewoon net zo reageren als Trump met China. En het werkt. Want Bolso begint al wat terug te krabbelen nu de boeren/landbouw lobby in Brazilië zenuwachtig begint te worden.



Plaats reactie