corona vírus in Ceará gearriveerd!

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Bert
Articles: 0

Re: corona vírus in Ceará gearriveerd!

Post by Bert » Thu Mar 26, 2020 22:21

Het is geloof ik de bedoeling dat maandag (m.u.v de horeca) het meeste weer open gaat. Brazilië kan niet zoals in Europa in een lange lock down gaan. Veel zzp'ers zitten hier zonder werk. De koelkast raakt leeg. Een groot deel leeft van week tot week.

joaninha

Post by joaninha » Fri Mar 27, 2020 15:40

Net als in Nederland een soort intelligente lockdown. Zodat in ieder geval het grootste deel van de economie voorzichtig kan doordraaien. Met inachtneming van hygiëne regels om besmetting te voorkomen. En goed de vinger aan de pols houden en testen op besmetting en deze isoleren. Ik hoop dat het lukt. Maar of het werkt weet ik niet. Iemand die niks verdiend bij ziekte gaat misschien toch aan het werk in Brazilië.

borsjea

Post by borsjea » Tue Mar 31, 2020 17:18

Mis cijfers hoeveel er nu daadwerkelijk plat ligt. Creatieve ondernemers hebben vaak al oplossingen gevonden, teleworking heeft een enorme sprong gemaakt en zal straks wel eens een blijvende zaak kunnen worden. Zodra de gezondheidszorg minder overbelast is zou je onder strenge toegangsnormen langzaam de comercie terug kunnen brengen 1 persoon per 10m2, alcoholgel en temperatuurcontrole. Voorkom dat mensen het OV moeten gebruiken.

comulder

Re: Registratie gestrande reizigers stopgezet

Post by comulder » Thu Apr 09, 2020 08:34

Progresso, Hoe is de situatie in Ceara eigenlijk op het gebied van corona? Krijg er hier weinig van mee.

Ons gezin hoopt nog steeds op 17 juli naar Fortaleza te vliegen. Wij zijn optimistisch en gaan er vooralsnog vanuit dat dat gaat lukken. Wat ik wel vrees is de airco in het vliegtuig. Deze blaast een daar mogelijk rondzwevend virus wel heel makkelijk door het hele vliegtuig.

Of we echt gaan hangt natuurlijk wel af van de situatie in Brazilië. Is het daar dan een puinhoop dan blijven we lekker in Nederland. En worden de tickets niet door KLM/Air France vergoed, jammer dan. Wel of geen vakantie, het geld is toch al weg. Ik ga er trouwens vanuit dat KLM/Air France in juli weer 'normaal' vliegt op o.a. Fortaleza. Ik houd me daarbij maar vast aan de situatie in Wuhan, China. Daar begint de situatie zich na maanden ellende weer enigszins te normaliseren.

quasimodo

Re: Registratie gestrande reizigers stopgezet

Post by quasimodo » Thu Apr 09, 2020 10:23

Voordat ze stopte met vliegen op Fortaleza is mijn vriendin voortijdig terug gevlogen naar Fortaleza. Ik kreeg toen een mail dat de airco is uitgerust met een micro filter dat alle bacteriën er uit filteren. Dus vliegen zou absoluut veilig zijn. Wat je daar van geloofd moet je zelf weten ik was niet overtuigd. Ik ga er vanuit dat vliegen over een paar maanden weer mogelijk is. Vermoedelijk met strenge controles op beide luchthavens eventueel met gepaste afstand in het vliegtuig.

Voor zover ik het nieuws een beetje kan volgen lopen ze met de ziekte ongeveer 2 weken achter met de situatie in Nederland en moet de piek nog komen. Maar daar kan Progresso vast beter op reageren.

Progresso
Articles: 34

Post by Progresso » Thu Apr 09, 2020 13:51

Ik heb even de twee voorgaande Posts van quasimodo en Comulder verplaatst naar dit topic.

Ik vind het heel moeilijk om iets zinnigs over de cijfers te zeggen. De laatste stand is dat er 53 dodelijke slachtoffers in Ceará zijn te betreuren en 1376 besmettingen (stand 9 april, 17.00hr lokale tijd).

Heb je wat aan de cijfers. Ik betwijfel het. De registratie van de doden loopt soms dagen achter. De uitslagen van de testen lopen op tot 2 weken. Je bent als het ware naar de situatie van 2 weken geleden aan het kijken.

Vandaag zijn de eerste 15.0000 sneltesten beschikbaar. Je krijgt dus en de uitslagen van de afgelopen 2 weken en een bulk van uitslagen van die sneltesten.

De concentratie van de gevallen is momenteel in Meirelles, Aldeota, Mucuripe, Varjota en Cocó.
Afgelopen week was ik even 2 dagen in Fortaleza. Het viel mij op dat het erg druk was en dat zelfs de buren het voor elkaar kregen om een verjaardagsfeest te vieren. Zelf woon ik het meerendeel van de tijd in een kustplaats in de buurt van Canoa Quebrado. Die plaats heeft de gemeente nagenoeg geheel afgegrendeld van de buitenwereld. Nagenoeg alle winkels zijn dicht en iedereen zit thuis.

Er zijn momenteel geen internationale vluchten meer op Fortaleza. Of die er in juli weer zijn? Durf het te betwijfelen. Mijn inschatting is dat we tot op zijn minst tot einde van dit jaar nog wel druk zijn met Corona.

Post Reply