Nieuwe vluchten Europa-Fortaleza

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Nieuwe vluchten Europa-Fortaleza

Bericht door Progresso » vr dec 29, 2023 18:15

Goed en uitgebreid artikel in Diario.

Fraport is duidelijk bezig om meer internationale vluchten naar Pinto Martins te halen.

Alle opties passeren de de revue. Condors, KLM, low cost carriers, Lufthansa, Argentinië etc.

Ik denk dat alles afhangt van wat er met TAP gaat gebeuren. Nu de EU tot de conclusie is gekomen dat KLM/AirFrance onterecht overheidssteun hebben gekregen ligt het voor de hand dat ook bij TAP die conclusie getrokken mag worden.

Dat ligt natuurlijk als een molensteen op de onderhandelingen, want Ryanair, degene die de onterechte overheidssteun aanhangig heeft gemaakt bij de EU wil natuurlijk (terecht) centen zien. Maar ja, van wie? De maatschappijen zelf, van de aandeelhouders (de Nederlandse, aFranse en Portugese overheid) of van de landen zelf.

Zolang de overname van TAP nog boven de markt hangt zal staatsbedrijf TAP de facto monopolist blijven op Fortaleza en zullen we het met hoge prijzen en matige service moeten doen.

Of kunnen we, via het open skies verdrag een verrassing uit Argentinië tegemoet zien? Fortaleza als hub voor Argentinië naar de VS, Caribean en Europa?

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3459937



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nieuwe vluchten Europa-Fortaleza

Bericht door quasimodo » vr dec 29, 2023 19:23

Het zou mooi zijn. De prijzen naar alles in Brazilië op Rio of Sao Paulo na zijn zowat verdubbeld op de hele enkele aanbiedingen bij Tap na. En ik zag op de Braziliaanse tv dat ook de binnenlandse vluchten afgelopen jaar met 50% zijn gestegen.

De vluchten hebben bovendien een hogere bezettingsgraad. Het is natuurlijk af te wachten of de mensen dit blijven betalen of op zoek gaan naar alternatieve vakanties of minder en de prijzen vanzelf weer wat gaan zakken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nieuwe vluchten Europa-Fortaleza

Bericht door Progresso » vr dec 29, 2023 19:44

Met dit jaar alleen al 400.000 aanvragen van Brazilianen om naar Portugal te emigreren denk ik dat de vraag hoog blijft. Dat alleen al zou goed zijn voor minimaal 1200 vluchten. En dan heb je denk je denk ik ook nog eens de Brazilianen die nu al in Europa wonen. Dat zijn er ook al minimaal 2 miljoen.



Plaats reactie