Toeristen in Cumbuco overvallen

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door Progresso » di jan 09, 2024 18:58




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door quasimodo » vr jan 12, 2024 16:50

Ze hebben deze criminelen opgepakt. Dat gaat een stuk voortvarender als de problemen in het centrum van Sao Paulo en op de copacabana in Rio de Janeiro. Waar het tourisme toch ook geen goede reclame ondervindt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door Progresso » vr jan 12, 2024 20:03

Rio heeft de naam als gewelddadige stad. De echte cijfers geven een wat genuanceerder beeld (Even uit mijn hoofd).

Rio 10 moorden per 100000
Bahia 45 moorden per 100.000
Caucaia (cumbuco) 84 per 100.000

Nu zit er een zeer rechtse burgemeester die aardig orde op zaken aan het stellen is en kan me wat nieuwsberichten herinneren dat het aantal moorden met 30% was terug gebracht.

https://g1.globo.com/ce/ceara/noticia/2 ... king.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door Progresso » za jan 13, 2024 14:05

Daders opgepakt. Eentje was gevlucht uit de gevangenis. De ander , 23 jaar liep gewoon op vrije voeten met een waslijst aan antecedenten, waaronder moord.

Hoe dan?

Het is werkelijk onbegrijpelijk hoe deze regering het wederom uit de hand laat lopen. Dit soort beelden vliegen de wereld over en als toeristen ergens allergisch voor zijn dan is het (gepercipieerd) geweld.

https://www.opovo.com.br/noticias/ceara ... rimes.html



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door quasimodo » za jan 13, 2024 14:38

Je kan wel cijfers van moorden geven en dan nog selectief. Maar ik heb het over voorvallen zoals deze overval maar ook zakkenrollers en oplichting waar toeristen daadwerkelijk regelmatig mee worden geconfronteerd.

En waar ik jaren terug het gevoel had dat Rio dit in de belangrijkste toeristische punten beter voor elkaar had dan Fortaleza. Nu heb ik bijvoorbeeld op de Beire mar een veiliger gevoel weliswaar minder gezellig. En heb ik het gevoel dat het in Rio wat achteruit gaat. Maar dit is subjectief en mijn ervaring naar wat ik zelf mee maak en in de media zie. En kan de werkelijkheid best anders zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door Progresso » za jan 13, 2024 17:02

quasimodo schreef:
za jan 13, 2024 14:38
Maar dit is subjectief en mijn ervaring naar wat ik zelf mee maak en in de media zie. En kan de werkelijkheid best anders zijn.
Ja, dit is subjectief. Als er een wethouder in Rio wordt doodgeschoten is dat maandenlang in het nieuws, zelfs internationaal. Als er weer ergens in het Noord-Oosten een burgemeester wordt vermoord dan komt het niet eens op de nationale televisie.

De cijfers liegen niet.

De meeste toeristische gebieden zijn veilig. Zonder problemen loop ik nu 's-nachts op de Beira-Mar van de reismarkt naar Praia de Iracema. Dat was vijf jaar geleden wel anders. Hetzelfde in Canoa waar 's-nachts ook een hele relaxte sfeer hangt.

Ps. Ik zag niet lang geleden dat Satelite weer open was. Maar volgens mij zijn ze niet zoals de andere baracas altijd open. Kreeg ook niet de indruk dat er nog wat over is van de oude sfeer van Satelite.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4782
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door Felix » za jan 13, 2024 18:20

Als er een wethouder in Rio wordt doodgeschoten is dat maandenlang in het nieuws, zelfs internationaal. Als er weer ergens in het Noord-Oosten een burgemeester wordt vermoord dan komt het niet eens op de nationale televisie.

Hangt helemaal af van de grote van de gemeente, de faam van betrokkene, zijn partij, en het gebeuren in de context van de nationale politiek.

Wat er op nationale televisie te zien is, is jou niet bekend, je verkondigt hier regelmatig dat je nooit naar nationale tv kijkt, zelfs van de enorme hittegolf of van de langdurige stroomonderbrekingen die 100.000-en mensen bleef treffen in São Paulo wist je bv. helemaal niets af.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door Progresso » za jan 13, 2024 18:40

Felix schreef:
za jan 13, 2024 18:20
Wat er op nationale televisie te zien is, is jou niet bekend, je verkondigt hier regelmatig dat je nooit naar nationale tv
Ik zal je een geheim vertellen. O Globo plaatst iedere dag meerdere berichtjes op X. Iedere dag is er om half acht geloof ik een berichtje met een video met de samenvatting van het komende nieuwsblok.

Is iets werkelijk interessant dat krijg je op X een melding dat het een "trending topic" is. Je kunt het algoritme aanleren wat de voor jouw interessante onderwerpen zijn.

Dat gaat niet helemaal goed, want ik krijg hier iedere keer de Big Brother Brasil (BBB) rotzooi van O Globo in mijn tijdlijn krijg terwijl ik toch echt bedoel.dat ik geïnteresseerd ben in de Nederlandse kabinetsformatie met de Boeren Burger Beweging, ook BBB.

Afijn, stroomstoring maak ik hier wekelijks mee. Mijn noodstroomvoorziening slaat echt ieder weekend wel aan. De hittegolf is mij volledig ontgaan.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4782
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door Felix » za jan 13, 2024 20:29

Is iets werkelijk interessant dat krijg je op X een melding dat het een "trending topic" is. Je kunt het algoritme aanleren wat de voor jouw interessante onderwerpen zijn.
Dat gaat niet helemaal goed

Dat blijkt wel want je bent regelmatig niet geïnformeerd over nationale gebeurtenissen van enig belang.

Afijn, stroomstoring maak ik hier wekelijks mee. Mijn noodstroomvoorziening slaat echt ieder weekend wel aan. De hittegolf is mij volledig ontgaan.

Het was een vele dagenlange stroomstoring die maar niet opgelost werd en meer dan een miljoen huishoudens bleef benadelen. De hittegolf vond plaats toen er gelijktijdig in het zuiden enorme overstromingen waren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door Progresso » za jan 13, 2024 23:05

Felix schreef:
za jan 13, 2024 20:29
Dat blijkt wel want je bent regelmatig niet geïnformeerd over nationale gebeurtenissen van enig belang.
Zou goed kunnen. Ik las altijd de bijna dagelijkse bijdragen van BrazilieNieuws. Dat was voor mij een uitstekende selectie van wat echt belangrijk was. Nu dat door omstandigheden wat minder is merk ik dat het nationale (politiek) nieuws mij nauwelijks meer interesseert. Nagenoeg het gehele politieke beleid gaat tegen mijn overtuiging in. Ze doen maar. Ik zie het land net zoals in Argentinië naar de verdoemenis gaan. Prima hoor. De keuze van de Brazilianen, maar val mij er niet te veel mee lastig.
Felix schreef:
za jan 13, 2024 20:29
Het was een vele dagenlange stroomstoring die maar niet opgelost werd en meer dan een miljoen huishoudens bleef benadelen. De hittegolf vond plaats toen er gelijktijdig in het zuiden enorme overstromingen waren.
Je zegt het. Zolang ik hier woon zijn er ieder jaar wel een paar natuurrampen, brekende dammen, instortende mijnen of andere grootschalige ellende. Veel van die ellende was meestal te voorkomen, door niet je huis op een erosiegevoelige berg te bouwen, een woonwijk bovenop een zoutmijn te zetten, inspecties van dammen etc.

Maar het zit niet in de hoofdjes en het zal er nooit in komen ook.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Toeristen in Cumbuco overvallen

Bericht door quasimodo » vr jan 19, 2024 00:40

Ook goede reclame
Deze zal dan wel te veel aandacht krijgen. Waarom Rio de Janeiro een steeds slechtere naam krijgt in binnen en buitenland.

https://www.cnnbrasil.com.br/nacional/s ... to-no-rio/



Plaats reactie