AirFrance verhoogd frequentie 5 keer per week
Re: AirFrance verhoogd frequetie 5 keer per week
Dat verkleind de kans op een rechtstreekse verbinding naar Amsterdam.
Re: AirFrance verhoogd frequentie 5 keer per week
Benieuwd waar de groei in zit. Toerisme, zakelijke de hub functie etc
Re: AirFrance verhoogd frequentie 5 keer per week
Ze zijn er waarschijnlijk achter dat de mensen gewoon blijven betalen voor lange afstandsvluchten ook al zijn ze fors duurder. Het enigste alternatief is vaak thuisblijven. Naar Brazilië was het vaak al zo het laatste decennia dat verreweg de meeste of een binding hadden met het land of nieuwe toeristen die tot de meer vermogende behoorden. De mensen die opzoek waren naar de meer goedkopere vakantie zijn al lang overgestapt naar andere bestemmingen. Daar komt bij dat er de laatste jaren al heel wat verbindingen zijn opgeheven. Dus de bezettingsgraad is zowel vanuit Lissabon als vanaf Parijs is buitengewoon goed. En nu is er weer enige uitbreiding.
De enigste manier om goedkoper in Brazilië te komen is naar Sao Paulo of Rio de Janeiro te vliegen, waar nog wat concurrentie is te vinden. Maar dan zit je vaak met binnenlandse vluchten die ook veel duurder geworden zijn. Of je moet heel veel geluk hebben, heel soms heeft TAP nog een enkele aanbieding op een zeer beperkt aantal plaatsen als lokkertje voor hun reclame.
De enigste manier om goedkoper in Brazilië te komen is naar Sao Paulo of Rio de Janeiro te vliegen, waar nog wat concurrentie is te vinden. Maar dan zit je vaak met binnenlandse vluchten die ook veel duurder geworden zijn. Of je moet heel veel geluk hebben, heel soms heeft TAP nog een enkele aanbieding op een zeer beperkt aantal plaatsen als lokkertje voor hun reclame.
Re: AirFrance verhoogd frequentie 5 keer per week
Met een codesharing (GOL dacht ik... Skyteam) is Fortaleza gezien de ligging en de recente renovatie/uitbreiding van de luchthaven een interessante en logische HUB voor de Nordeste. De grootsteden hier hebben het afgelopen decennium een interessante ontwikkeling en groei doorgemaakt (al zullen ze door zuiderlingen wellicht altijd als 'de boertjes' aanzien worden), en zoals hierboven reeds gezegd ook veel emigratie naar Europa. In Lissabon staat de deur naar de EU wagewijd open en door de lage minimumlonen in Portugal bv. gaat het al snel noordwaarts.
Fraport zal waarschijnlijk ook een breder netwerk hebben dan Infraero om eens een grote vis binnen te halen. Deze tendens was al ingezet maar COVID heeft voor een terugval gezorgd.
Fraport zal waarschijnlijk ook een breder netwerk hebben dan Infraero om eens een grote vis binnen te halen. Deze tendens was al ingezet maar COVID heeft voor een terugval gezorgd.
Re: AirFrance verhoogd frequentie 5 keer per week
De vraag is welke van de drie grote allianties gaat TAP binnenhalen. Daar draait alles om.
Re: AirFrance verhoogd frequentie 5 keer per week
Net daarom hoop ik niet Skyteam, omdat KLM/AF daar ook in zitten en dit dan weer tot een soort monopolie zou leiden.
Ze zitten nu bij Star Alliance. Heeft Lufthansa nog ambitie/financiën om hun imperialistische aanpak (momenteel controleren ze zowat alles in de kleinere buurlanden van Duitsland) door te zetten in Zuid-Europa?
OneWorld... wat is Iberia gebaat met een HUB in een buurland en een maatschappij die hun concurrent is in Zuid-Amerika, behalve ook het aanbod controleren en monopoliseren? Dan haal ik het voorbeeld van Lufthansa en Brussels Airlines aan (de laatste mogen bestaan en beperkt groeien, zo lang ze geen concurrentie bieden op de voor hen belangrijke routes in Frankfurt).
Re: AirFrance verhoogd frequentie 5 keer per week
Je gebeden zijn verhoord.
AirFrance/Klm stapt uit de biedingen strijd. Blijft over British Airways (OneWorld) en LuftHansa (Star Alliance) en heel misschien Ryanair.
https://aeroin.net/grupo-air-france-klm ... tugal/?amp
Re: AirFrance verhoogd frequentie 5 keer per week
Ook de samenwerking met Gol wordt weer wat verder uitgediept.
Gol zit in een chapter 11 procedure. TAP in de verkoop, maar AirFrance gaat niet mee bieden. Benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet?
https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3501059
Gol zit in een chapter 11 procedure. TAP in de verkoop, maar AirFrance gaat niet mee bieden. Benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet?
https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3501059