Gol: Lisboa-Fortaleza-Orlando

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Gol: Lisboa-Fortaleza-Orlando

Bericht door Progresso » za nov 25, 2017 23:47

Wow,

KLM/AirFrance en haar partners gaan er echt met een gestrekt been in. Volgens Opovo gaat Gol vliegen op Lisboa en Orlando, via Fortaleza. Tap vliegt zover ik weet alleen op New York en Miami. Al zou Gol maar enkele tientallen passagiers van TAP kunnen wegsnoepen dan wordt ook de USA vluchten niet meer lucratief voor TAP. Blijft over hun Afrika business.

http://blog.opovo.com.br/jocelioleal/go ... fortaleza/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Gol: Lisboa-Fortaleza-Orlando

Bericht door Progresso » ma nov 27, 2017 04:05




Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Gol: Lisboa-Fortaleza-Orlando

Bericht door Wade » wo nov 29, 2017 01:47

Ik zie niet meteen een reden tot paniek voor TAP.

De Orlando-vlucht is geen concurrerende route. Het is al jaren zo dat de Brazilianen uit de betere middenklasse massaal naar Florida (vooral de themaparken in Orlando) trekken. Latam biedt trouwens ook een rechtstreekse vlucht vanuit Fortaleza aan. Dus de concurrentiestrijd zal eerder daar liggen. Bovendien houdt het geen steek om eerst 7-8 uur van Portugal naar N-O Brazilië te vliegen, daar enkele uren wachten en dan weer een vlucht nemen van ongeveer dezelfde duurtijd. Fortaleza ligt veel te ver zuidelijk om daarvoor interessant te zijn, je reisduur verdubbelt gewoon. Op Miami heeft TP daarentegen concurrentie van zowat alle andere Europese maatschappijen, maar ze halen daar al jaren prima bezettingspercentages op hun vluchten. Verder zullen New York, Boston en Toronto altijd scoren vanwege de hoge populatie Portugese expats die er wonen.

De route Lissabon-Fortaleza is natuurlijk wel rechtstreekse concurrentie (als die er überhaupt komt, de Brazilianen heb ik de afgelopen jaren vooral horen/zien verkondigen dat ze dit of dat gaan doen op luchtvaartgebied...). Maar enerzijds haalt TAP het (in de huidige toestand) wat betreft reiscomfort, 7 uur in een low-cost stoeltje zitten zonder enige entertainment zoals de huidige vloot van GOL is ingericht is niet meteen het aanlokkelijkste idee. Die 'nieuwe' 737MAX is gewoon een update van de jaren '90-variant (met zuinigere en stillere motoren), een cabine wordt ingericht zoals de airline het zelf wil uiteraard.
Een andere factor worden de connecties, een groot deel van de passagiers op de route FOR-LIS zijn transits. GOL heeft ze uiteraard in Fortaleza, TAP in parnership met Azul. TAP heeft verbinding met alle uithoeken van Europa in Lissabon, de partners van GOL vliegen naar Parijs en Amsterdam en that's it. Wat gaan ze daar tegenover stellen?
En een belangrijk aspect wordt uiteraard de prijs. Met TAP kan je vaak voordelig vliegen in het laagseizoen of als je vroeg boekt, met eindejaar en in juli/augustus zijn ze duur. GOL profileert zich al jaren als 'lagekostenmaatschappij', maar goedkoop heb ik ze echt nooit gevonden (als je vergelijkt met bv. een Ryanair of Wizzair bij ons). Hetzelfde geldt trouwens voor Azul.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Gol: Lisboa-Fortaleza-Orlando

Bericht door René » wo nov 29, 2017 08:56

@Wade; "Ik zie niet meteen een reden tot paniek voor TAP".....
1 - KLM 3 keer per week rechtstreeks Amsterdam-Fortaleza, retourtje voor ongeveer 600 euro
2 - Airfrance 2 keer per week rechtstreeks Parijs-Fortaleza, retourtje voor ongeveer 600 euro
3 - Gol.. partner van AF/KLM, gaat in de aanval met vluchten Fortaleza-Lisabon.... Ongetwijfeld goedkoper dan TAP

Als ik TAP was.... zou ik wel in paniek zijn.... Vanuit lisabon voor 100 euro (retourtje) naar Amsterdam of Parijs vliegen, en dan rechtstreeks voor de helft van de prijs naar Brazilie...

TAP heeft zijn eigen graf gegraven met belachelijke prijzen. Waardoor in eerste instantie Condor, en in tweede instantie AF/KLM de concurentie zijn aangegeaan. En met Fraport.... denk ik de kans op de winaars vrij goed in te kunnen schatten!



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Gol: Lisboa-Fortaleza-Orlando

Bericht door Wade » wo nov 29, 2017 10:38

FortalezaHouses.com schreef:
wo nov 29, 2017 08:56
@Wade; "Ik zie niet meteen een reden tot paniek voor TAP".....
1 - KLM 3 keer per week rechtstreeks Amsterdam-Fortaleza, retourtje voor ongeveer 600 euro
2 - Airfrance 2 keer per week rechtstreeks Parijs-Fortaleza, retourtje voor ongeveer 600 euro
3 - Gol.. partner van AF/KLM, gaat in de aanval met vluchten Fortaleza-Lisabon.... Ongetwijfeld goedkoper dan TAP

Als ik TAP was.... zou ik wel in paniek zijn.... Vanuit lisabon voor 100 euro (retourtje) naar Amsterdam of Parijs vliegen, en dan rechtstreeks voor de helft van de prijs naar Brazilie...

TAP heeft zijn eigen graf gegraven met belachelijke prijzen. Waardoor in eerste instantie Condor, en in tweede instantie AF/KLM de concurentie zijn aangegeaan. En met Fraport.... denk ik de kans op de winaars vrij goed in te kunnen schatten!
De argumentatie gaat hier specifiek omtrent de concurrentie met GOL voor alle duidelijkheid.
KLM, Air France en Condor is dan weer een ander verhaal, dat wordt zeker een harde concurrentiestrijd.

Ik weet niet waarop je je baseert met de stelling dat GOL goedkopere tickets zal aanbieden. Het is net een dure maatschappij om mee te vliegen (afgaande op de binnenlandse tarieven toch). Ik heb voor de laatste 3 à 4 keer dat ik met TAP heb naar Fortaleza gevlogen nooit meer dan 600 euro per ticket betaald (wel altijd in april, nooit in het hoogseizoen).

Fraport zou geen rol mogen spelen, een luchthavenexploitant mag geen maatschappijen bevoordelen of benadelen.



Plaats reactie