Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
GiuLiuS
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: wo apr 20, 2016 10:32

Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door GiuLiuS » di nov 28, 2017 15:08

Hoi allemaal

Ik wil voetbal trainer studeren in Fortaleza in Brazilie.
Ik heb geprobeerd informatie te verkrijgen maar geen idee waar te beginnen en of het uberhaupt mogelijk is.
Ik hoop dat iemand me hier wat op weg kan helpen. Een instituut/School waar ik dit wellicht kan studeren
(ik heb wel eens contact met de ambassade gezocht of met instituten die ook voetbal trainer cursus geven in Brazilie maar werd er niet wijzer van of kreeg geen reactie)


Bedankt

Nog wat informatie over mij.
Ik heb een Nederlandse nationaliteit (ben Italiaan & Nederlands)

Er zijn 2 dingen die ik graag wil.
1. Legaal wonen in Fortaleza.
2. Een eigen voetbalteam coachen met door mij uitgekozen speelstijl en spelers.

Wat betreft wonen in Fortaleza.
Ik ben al verschillende keren maanden verbleven in Brazilië, vooral in Fortaleza (sinds 2011)
Om te legaal te verblijven in Brazilië zeggen veel mensen een kind nemen of trouwen. Dit doe ik liever niet.
Ik hoop een werkvisum, studenten visum, vrijwilligers werk visum of wat dan ook te verkrijgen zodat ik legaal kan verblijven.

Ik heb geen hoge (HBO) diploma's of bijzondere skills waar ik denk dat ik ik specifiek iets mee kan.
Ik heb ervaring en certificaten van mijn werk als trambestuurder, beveiliging en buitengewoon opsporingsambtenaar.
Ik kan goed Engels en Nederlands & Portugees praten en heb mensen Engelse les gegeven in het verleden.
En ik spreek nog een beetje Duits en Italiaans.
Ik heb veel sportervaring, gewerkt in een fitness gym en als personal trainer gewerkt. (geen diploma)
Ik geld gespaard.

Wat betreft een voetbalteam coachen.
Helaas heb je daar diploma's voor nodig om dit op een bepaald niveau te doen.
Ik kan in Nederland onderaan beginnen en een opleiding gaan doen voor voetbaltrainer.
Ik dacht dus om dit te doen in Brazilië en op die manier ook een studenten visum te krijgen.
2 vliegen in 1 klap.
maar zoals ik al aangaf heb ik geen idee waar ik moet beginnen en of t überhaupt mogelijk is.

Groeten Giulio
Laatst gewijzigd door GiuLiuS op za dec 09, 2017 13:56, 3 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door Progresso » di nov 28, 2017 18:53

Spreek je Portugees?



Budweiser
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 13, 2015 11:38

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door Budweiser » ma dec 04, 2017 12:31

Progresso schreef:
di nov 28, 2017 18:53
Spreek je Portugees?

Ik denk dat dat inderdaad sowieso een must is als je überhaupt ergens in Brazilie iets wilt doen of bereiken...

GiuLius schreef: Ik kan goed Engels en Nederlands praten en heb mensen les gegeven in het verleden.
En ik spreek nog een beetje Duits en Italiaans.

Maar als ik zo lees is dit dus niet het geval GiuLius?
Dan wordt het al moeilijk naar mijn bescheiden mening.
Een taal kan je natuurlijk leren, en aangezien je een basis italiaans (ook een Romaanse taal) hebt , lijkt me dat dus niet het meest onoverkomelijke probleem. Maar een taal leer je natuurlijk ook niet op 1 2 3.


Bovendien vrees ik dat je uiteindelijke ultieme doel (droom) , die je wilt verwezenlijken , niet echt realistisch is... Laat staan in Brazilie...
Want "Een eigen voetbalteam coachen met jouw gekozen speelstijl en door jouw gekozen spelers" , klinkt mij in de oren als het spel Football Manager 2018...

Ik snap overigens niet goed dat je niet wijzer wordt van je contact met instituten die de cursussen geven die jij wilt volgen? Uiteindelijk hebben zij toch de meest adequate informatie hieromtrent?
Ik ben wel benieuwd wat zij dan hebben gezegd...

Wat betreft legaal leven in Fortaleza , hoop ik wel dat je beseft dat trouwen of kinderen krijgen , puur om deze reden , natuurlijk complete waanzin is...

Ik wil je hiermee niet schofferen , maar nisschien wel wakkerschudden.
Als je toch gepassioneerd bent door voetbal , start dan als jeugdtrainer bij een club in Nederland, dit lijkt mij al een pak realistischer.

Toch wens ik je veel succes!



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door Wade » di dec 05, 2017 13:37

Brazilianen denken het voetbal te hebben uitgevonden, dat ze de enigen zijn die kunnen voetballen en dat ze de enigen zijn die er wat van kennen.

Zelfs bij de nationale ploeg kiest men keer op keer liever voor diezelfde oude dinosaurussen die allemaal al eerder gefaald hebben, liever dat dan eens een Europese topcoach (type Guardiola, Klöpp...) aan te stellen die een frisse wind kan laten waaien.

Veel succes, oprecht, maar niemand zit op jou te wachten vrees ik.



GiuLiuS
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: wo apr 20, 2016 10:32

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door GiuLiuS » za dec 09, 2017 13:36

hahaa
Vergeet ik helemaal te vermelden.
Ik kan redelijk Portugees praten



GiuLiuS
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: wo apr 20, 2016 10:32

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door GiuLiuS » za dec 09, 2017 13:46

reactie op Budweiser.

Bedankt voor je reactie

Ja dat zie ik ook zo wat je zegt
Inderdaad niet trouwen en kinderen, dat was ik ook niet van plan.
Kijk mijn droom is (om uiteindelijk een) team zelf coachen e.d. maar ik ben bereid in Brazilie te beginnen onderaan (laagste niveau)
Dat vind ik prima.
Ik kan inderdaad in Nederland daarmee beginnen maar dat is dus wat ik juist niet wou.
Ik hoop dus in Brazilië te kunnen starten als trainer (in opleiding)


Ik ken de instituten niet waarmee ik contact kan opnemen. Dat was mijn vraag juist hier.
Hoe vind ik die?



GiuLiuS
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: wo apr 20, 2016 10:32

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door GiuLiuS » za dec 09, 2017 13:47

Bedankt Wade voor je reactie
Dat had ik ook begrepen. Het nationalisme in Brazilie :)
Prachtig



Budweiser
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 13, 2015 11:38

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door Budweiser » vr dec 15, 2017 13:35

Zoals Wade al suggereerde , je bent en blijft in Brasil een gringo... Ze zullen je her en der (tegen betaling) wel willen verderhelpen , maar - en zeker in de voetbalwereld - zullen Brazilianen altijd voorrang krijgen...

Het enige wat je in mijn ogen zou kunnen doen is de lokale voetbalclubs aanschrijven (in het Portugees).
Ceara (ondertussen Serie A) en Fortaleza (Serie B) , zijn natuurlijk de bekendsten, maar er is nog een (veel) lager geklasseerde club Ferroviário.
Zij zouden je eventueel kunnen doorverwijzen naar bepaalde instituten of wat info kunnen geven.

Blijft natuurlijk het feit dat je ook geen voetbalervaring of verleden kan voorleggen...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door Progresso » vr dec 15, 2017 16:07

Aanschrijven lijkt me nou niet de handigste optie. Ik zou gewoon langs gaan bij de trainingen en de trainer aanspreken en vragen of je een paar maanden stage mag lopen. Het mooiste is als je dan wat contacten hier hebt die je kunnen introduceren.



Budweiser
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 13, 2015 11:38

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door Budweiser » vr dec 15, 2017 17:58

Progresso schreef:
vr dec 15, 2017 16:07
Aanschrijven lijkt me nou niet de handigste optie. Ik zou gewoon langs gaan bij de trainingen en de trainer aanspreken en vragen of je een paar maanden stage mag lopen. Het mooiste is als je dan wat contacten hier hebt die je kunnen introduceren.

Ik bedoelde natuurlijk wel via e-mail en niet via postduif uiteraard :) ;).
Als GiuLius vanuit Nederland info zoekt , lijkt mij dat toch het handigste...
Ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre de trainingen van verschillende clubs in Fortaleza openbaar of toegankelijk zijn , en in hoeverre een trainer in de positie is om dat te beslissen of überhaupt aanspreekbaar is.
Nu zal dat laatste wel niet zo´n probleem zijn...

Het mooiste is inderdaad als je her en der al contacten hebt , maar aangezien de vraag hier wordt gesteld , veronderstel ik dat dat ook niet het geval is...



GiuLiuS
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: wo apr 20, 2016 10:32

Re: Informatie gezocht voor voetbaltrainer cursus doen in Brazilie (Fortaleza)

Bericht door GiuLiuS » vr dec 15, 2017 18:32

Heel erg bedankt. Ik kom maandag naar Fortaleza. Dus die adviezen van persoonlijke contacten kan ik dan proberen.
Bedankt allemaal en wie weet zie ik jullie daar.



Plaats reactie