Lula is gelukkig alleen maar een idee

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Lula is gelukkig alleen maar een idee

Bericht door René » do okt 12, 2017 07:51

@Felix; Quote René; "En dat Lula aan het hoofd van de corrupte maffia staat/stond, daar is tot nu toe niets van bewezen"

Antwoord Felix; Als leek zie ik dat er voortdurend zeer sterke aanwijzigingen zijn. De wettelijke argumenten van de rechtbank om zaken als bewezen te zien kan ik niet inschatten. Lula heeft in alle gevallen wel de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan, hetgeen hij dan ook doet.

Felix, kun je me links naar deze sterke aanwijzingen geven? Tot nu toe is Lula namelijk door Consigliere Moro veroordeelt tot dik 9 jaar, niet omdat Lula het hoofd van de nationale maffia is, niet omdat Lula bankrekeningen in het buitenland heeft, niet omdat er helicopters met honderden kilos cocaine op illegale landingstrips staan van Lula's familie, niet omdat er 50 miljoen cash in zijn appartement werd gevonden.... Nee... Lula is veroordeelt voor het ontvangen van een driedubbel appartement als steekpenning.

Lula is veroordeelt door trechter Moro.... over het hele internet te zien als maatje van Temer, Aecio, Cunha, etcetera... Maar oke... los daarvan... "Lula is veroordeelt voor het ontvangen van een driedubbel appartement als steekpenning"... het appartement staat en heeft nooit gestaan op de naam van Lula of een van zijn familieleden. Bewezen door het kadaster. De echte eigenaar heeft zich gemeld, en via belasting aangiften bewezen de enige rechtmatige eigenaar te zijn. Toch veroordeelde Moro Lula tot dik 9 jaar. En Moro gaf toe geen bewijs te hebben, slechts de overtuiging (google it yourself)

En probeer even terug te gaan in de tijd, dat je Nederlander was en het NL recht systeem als het minst slechte systeem beschouwde. Waar de aanklager en de verdediging hun zaak brachten voor een onafhankelijke rechter... en het principe hanteerde van beter een schuldige op vrije voeten, dan een onschuldig persoon in de gevangenis..... en dat die rechter (meestal rechters), beide argumenten op bewijs woog en daarop uitspraak deden.

In Brazilie, is het een RECHTER in de rol van de aanklager..... dus de aanklager, die schuld probeert te bewijzen.... is de rechter......

In Brazilie, wordt voor het eerst in de geschiedenis, een zittend president door justitie (STF... de hoogste justitiele instantie) aangeklaagd voor corruptie, witwassen , vormen van een criminele organisatie.... Maar in Brazilie, moet de politiek een dergelijk onderzoek goedkeuren bij stemming. Dus Temer spendeert 16 miljard belastinggeld om de stemmen van kamerleden te kopen om tegen te houden dat hij door justitie onderzocht gaat worden... en hij doet dat openbaar...

En 16 miljard was genoeg.... de eerste en tweede kamer stemde tegen...

Reden voor STF Temer opnieuw aan te klagen op dezelfde aanklachten, plus de aanklacht de "rechtsgang tegen te werken". Openbaar stemmen kopen.... niet echt slim... of wel???? Temer is al weer druk bezig om opnieuw stemmen te kopen... de teller staat volgens mij momenteel op slechts 1 miljard, maar ik vermoed dat de eerder beloofde 16 miljard nog niet helemaal zijn uitgekeerd.

Dus, geen enkel bewijs dat Lula het hoofd van de politieke maffia in BR is, terwijl alles er op wijst... dat de boss af all bosses Temer is.... PRESIDENT TEMER...........



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Lula is gelukkig alleen maar een idee

Bericht door René » wo nov 15, 2017 09:44

Ik begrijp dat een weerwoord niet mogelijk is.... Wel mogelijk... "ik heb het inderdaad helemaal verkeerd gezien"....
René



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Lula is gelukkig alleen maar een idee

Bericht door René » wo nov 22, 2017 09:25

inderdaad geen weerword....



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Lula is gelukkig alleen maar een idee

Bericht door René » do nov 23, 2017 08:47

Het feit dat aan politieke partijen geallieerde "rechters" politieke tegenstanders met veel machtsvertoning 's ochtends om 06.00 uur van hun bed lichten, gefilmd door de camera's van de opo voorhand getipte TV zender O Globo, voorheen spreekbuis voor de militaire dictatuur, en momenteel betaald door de BR maffia, zonder bewijs veroordelen..... maar geen probleem hebben met de opgenomen gesprekken met o.a. Temer en Aecio.... Nu heeft Temer twee directeuren van de Federale Politie vervangen met vriendjes.... Volgens een van deze baasjes is slechts een koffer met geld niet genoeg bewijs.... en zelfs hier wordt niemand wakker...



Plaats reactie