Impeachment Dilma

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7467
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » ma apr 18, 2016 18:50

Winter...., ik zit te verkleumen bij 32 graden. :D

Maar wat denk je, veel van die PT mannen en vrouwen liepen gisteren wel erg rood aan. Op de Twitters en in de diverse blogs zie ik de typische linkse reactie om "het probleem" dan maar met geweld op te lossen. Ik heb vroeger weleens een bedrijfsruimte'tje aan een van die vakbonden van CUT verhuurd. Als er dan weer moest worden geprotesteerd in Fortaleza stonden ze in die ruimte de rode t-shirts en een dagsalaris uit te delen. De bus stond naar Fortaleza stond al klaar en 's-middags zag je dan de buurvrouw op tv, die werkelijk geen idee had waar het over ging, tegen de plaatselijke ME te schelden en met rode vlaggen te zwaaien. Maar ja, ze had op het eind van de dag wel R$50 te pakken en kon nog een leuk dagje uit.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4766
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » ma apr 18, 2016 21:48

Het is een geluk geweest dat het stemmen zo enorm lang duurde, daardoor waren al veel PTers naar huis voordat het officiële resultaat kwam, anders had je gerust bang mogen zijn voor geweld.

De regering heeft het voortdurend over samenzwering en staatsgreep en zelfs in het paleis bij dilma en in haar aanwezigheid hebben groepen recentelijk tot geweld opgeroepen, ze heeft dat op geen enkel moment tegengehouden of gematigd.

Ik denk dat er veel van haar zal afhangen. Haar laatste uitspraken waren onverantwoordelijk en een president onwaardig.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » di apr 19, 2016 07:40

@Progresso; "Hopelijk wordt nu het proces voortgezet in dit land waar de hele boel wordt schoongeveegd, dus ook figuren als Temer, Cunha en vele anderen zullen het veld moeten ruimen." Dit proces is niet begonnen met als doel het land schoon te vegen. Dit proces is in gang gezet door corrupte politici, onder leiding van Cunha, met als enig doel uit de gevangenis te blijven.

"Het is aan de Brazilianen om nu bij de volgende verkiezingen de juiste president te kiezen." En als de Brazilianen via een democratisch stem proces een President kiezen die door de corrupte oppositie als een gevaar wordt gezien, is de Braziliaanse stem niets waard..... 342 gedputeerden en 41 senatoren kunnen wettelijk de Braziliaanse stem aanvechten en ongeldig verklaren. Dat ongeldig verklaren van de democratische stem is wel wat makkelijker als de vice president in het complot zit (en een of meerdere politiek georienteerde rechters).

"Tot die tijd wordt volgens mij die gluiperd van Temer president." Nee, Dilma blijft president zonder enige wettelijke beperkingen (maar met alle mogelijke beperkingen/tegenwerking van godfather Cunha). Google geeft mij geen uitsluiting, maar als ik het goed begrijp, binnen 1 tot 4 weken moeten de senatoren voor of tegen stemmen. Stemmen ze tegen impeachment (zo goed als uitgesloten) is en blijft Dilma president.

Als de senatoren instemmen met het proces van afzetting, wordt ze voor 180 dagen afgezet. Tijdens deze 180 dagen moet de hoge raad (STF) beslissen of ze schuldig is of niet. Als ze gedurende deze 180 dagen onschuldig wordt verklaard, of er na deze 180 dagen geen uitspraak is, wordt ze weer president (als ze na die 180 dagen toch nog schuldig wordt verklaard, wordt ze alsnog afgezet.

Tijdens deze 180 dagen, wordt VP Temer president, en Cunha Vice President.....Als Temer naar het buitenland reist, is Cunha die periode president.. Als temer het presidentschap weigert.... is Cunha president en Renan VP.

Maar in dit geval moet Cunha binnen 6 maanden nieuwe verkiezingen uitschrijven. En omdat cunha deze verkiezingen tegen Lula niet wil verliezen..... willen ze Lula preventief gevangen zetten..... De neus heeft een meerdere gevonden...

"De militanten van de PT, CUT en MST zullen de boel met geweld en chantage proberen te saboteren." Geweld en chantage zijn over het algemeen de middelen die door de voorstanders van impeachment worden gebezigd...

@ Quarles en Quant; op onbelangrijke punten en komma neukerij, een reeele weergave van de belachelijk politiek situatie momenteel in BR.

René



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7467
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » di apr 19, 2016 13:53

Het is nu aan de Senaat. Als eerste moeten zij de stukken van de Câmara gaan lezen, een documentje van 11.000 bladzijden (het is Brazilie per slot van rekening). Dan moeten de senatoren gaan stemmen over het feit of men doorgaat met de impeachment procedure. Deze stemming zal waarschijnlijk in de tweede week van mei plaatsvinden. Voor het doorgaan van de impeachment procedure is een gewone meerderheid benodigd en die is er op dit moment.

Dilma wordt dan voor maximaal 180 dagen uit haar ambt gezet en Temer wordt dan de president. Binnen die 180 dagen moet de senaat stemmen over de daadwerkelijke impeachment. De enige vraag die de senaat daarbij gaat beantwoorden is of het creatief boekhouden van Dilma daadwerkelijk sprake is van een "crime de responsibilidade". De senaat zal waarschijnlijk hier op 21 september gaan stemmen. Deze stemming moet dan weer met een tweederde meerderheid worden aangenomen.

Het lijkt erop dat Dilma echt tot het uiterste gaatje gaat en het laat aankomen op die allerlaatste stemming. Het is allemaal tegen beter weten in, omdat ze dondersgoed weet datdit niet de enige aanvraag voor impeachment iszelfs in het uiterst theoretische geval dat ze teru zou komen is ze volkomen tandeloos. Ze heeft 75% van de deputados in de Câmara tegen zich en ook in de senaat heeft ze alle steun verloren. Het is trekken aan een dood paard. Het enige wat die koppige troela er mee bereikt is dat het land nog verdeelder wordt en dat het proces van economische vooruitgang nog meer vertraging oploopt. Een echte president zet het landsbelang voorop en niet haar eigen ego.

Gelukkig lopen er ook nog wat slimme deputados rond. Er is een klein groepje die aan het lobbyen is voor vervroegde verkiezingen. Dit lijkt me de juiste weg.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4766
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » di apr 19, 2016 15:54

De kans dat er vervroegde verkiezingen zullen komen wordt gering geacht en dan zou het niet om een nieuw mandaat van 4 jaar gaan, maar om een van 2 jaar.

Ik mag Temer ook niet echt en de PMDB al helemaal niet, maar het is mij niet bekend dat hij verwikkeld is in corruptie.

Dat kamervoorzitter Cunha een enorme corrupteling is lijkt wel vast te staan, dat heeft echter niets met het impeachment te maken. Hij heeft alleen toegelaten dat er over dit proces gestemd werd.

Mogen we niet vergeten dat dit proces onder meer aanhangig is gemaakt door een PT man van het eerste uur, een jurist van groot prestige, Hélio Bicudo.

dilma is eerder door de rekenkamer gewaarschuwd dat haar onofficiële geldleningen bij staatsbanken op moesten houden, daar heeft ze zich gewoon niets van aangetrokken, ze ging er lustig mee door, en toen werd ze daarvoor op een gegeven moment veroordeeld. Ze wordt overigens ook beschuldigd van het uitvaarden van decreten zonder goedkeuring van het parlement terwijl die goedkeuring er wel had moeten zijn.

En er liggen nog andere impeachmentverzoeken op de plank, bv. van de orde van advocaten, waarin andere delicten worden genoemd.

Kamervoorzitter Cunha is op een snelle manier als eerste politicus door het regeringsgerechtshof - Supremo Tribunal Federal vanwege corruptie in staat van beschuldiging gesteld - en terecht. Maar bij regeringsgezinde senaatsvoorzitter Renan Calheiros is dat veeeel langzamer gebeurd. Beiden zijn overigens van dezelfde partij. Het verschil in behandeling is vanwege politieke redenen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7467
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » di apr 19, 2016 16:13

Wat er ook gaat gebeuren, het lijkt erop dat we tot de volgende verkiezingen in 2018 in een volledig onbestuurbaar land moeten leven. En dat in het midden van een zeer zware crisis. Bedenk dat verder dat het aandeel van de overheid in de economie bijna 80% bedraagt. De private sector heeft het momenteel zo zwaar, dat men niets anders kan doen om extreem dure ontslagrondes in te gaan en op minimale capaciteit te gaan draaien.

Het enige lichtpuntje is de export van agrarische producten. Dit jaar worden weer recordoogsten verwacht, de dollar staat hoog, echter de prijzen op de internationale markt zijn niet echt geweldig. Maar, let op. Om de agrarische productie zo hoog te houden moet er veel diesel, zaden, fertilizers, pesticiden Ed worden geïmporteerd. Voor de voorfinanciering moet veel rente worden betaald, weliswaar zwaar gesubsidieerd, maar toch.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » wo apr 20, 2016 11:08

@Felix; "Ik mag Temer ook niet echt en de PMDB al helemaal niet, maar het is mij niet bekend dat hij verwikkeld is in corruptie." Je bent altijd bijdehand genoeg, maar nu opeens niet,,, er bestaat een site die het "google".... ik heb het al voor je voorgekauwd; https://www.google.com.br/webhp?sourcei ... ao%20temer

@Felix; "Dat kamervoorzitter Cunha een enorme corrupteling is lijkt wel vast te staan, dat heeft echter niets met het impeachment te maken. Hij heeft alleen toegelaten dat er over dit proces gestemd werd."... heeft niets met impeachment te maken.... Als we allemaal uitgelachen zijn... Cunha is het machtigste persoon in BR. Niet vanwege zijn politieke positie, maar vanwege zijn corruptheid en kennis van alle anderen die corrupt zijn. Cunha is de bedenker en drijvende kracht achter het impeachment complot. Zijn invloed is zo groot dat hij het impeachment proces er in een paar weken doorheen heeft gejenkt en de gedupteerden zo ver kreeg om in het weekend te werken...

Cunha heeft haast om Dilma zo snel mogelijk af te zetten via de gedupteerden en de senatoren..... om Temer president te maken en hijzelf, Cunha VP wordt..... Maar waarom heeft Cunha deze haast???? Waarom is Cunha zo gedreven in dit hele proces??? Cunha is voor de wet officieel een verdachte van het aannemen van smeergeld, belasting ontduiking, en bankrekeningen in het buitenland (voor felix weer voorgekauwd; https://www.google.com.br/webhp?sourcei ... a+justicia). Cunha is de reden van impeachment, met als enig doel om niet de gevangenis in te gaan. Cunha heeft het onderzoek tegen Aecio Neves gearchiveerd... ging slechts over een illegaal aangelegd vliegveld waar een helicopter werd aangetroffen met 450kg cocaine...

Op het moment dat Temer president wordt, en Cunha VP..... een paar dagen later verdwijnt al het bewijs tegen Cunha. Dus geen gevangenis straf voor hem en zijn hele familie..... Het motief van Cunhas overlevingsdrang, en daarom motief om Dilma af te zetten.

"dilma is eerder door de rekenkamer gewaarschuwd dat haar onofficiële geldleningen bij staatsbanken op moesten houden, daar heeft ze zich gewoon niets van aangetrokken, ze ging er lustig mee door, en toen werd ze daarvoor op een gegeven moment veroordeeld. Ze wordt overigens ook beschuldigd van het uitvaarden van decreten zonder goedkeuring van het parlement terwijl die goedkeuring er wel had moeten zijn.".... gewaarschuwd, moest ophouden, niets van aan getrokken en daarvoor op een gegeven moment voor veroordeeld..... juridisch gezien wartaal, en ik had je hoger ingeschat.

De jurisdische basis die gebruikt is/wordt om Dilma af te zetten, is dat ze schuldig is aan wat ze in BR noemen "crime de responsibilidade". In het geval van Dilma, werd de staats boekhoudig in eerste instantie afgekeurd, maar een paar dagen na de officiele termijn, goedgekeurd.

Aangezien een wet een wet is, kan deze wet gebruikt worden om Dilma af te zetten. Los van dit feit.... los van het feit dat deze wet door voorgangers nooit gevolgd werd, en veel belangrijker, omdat juridische partijen het er niet over eens zijn dat Dilma deze papier wet heeft gebroken (http://calle2.com/pedalada-nao-tem-nada ... abilidade/).

Realiteit (ik val in herhaling); officieel verdachte politici als Cunha, Temer, Bolsonaro (Aecio niet... 450kg cocaine is door Cunha weggewerkt), spannen zich sinds het moment dat de ze democratische verkiezingen 2013/2014 verloren in, om er alles aan te doen de macht terug te grijpen... Deze macht houdt in, fuck the poor, lagere belastingen, lagere electra en benzine prijzen... maar veel belangrijker... Cunha, Temer, Bolsonaro uit de gevangenis te houden (files get lost....) en tegelijkertijd vele gedupteerden en senatoren het hand boven hun hoofd te houden..... om ze chantable te houden...

"Mogen we niet vergeten dat dit proces onder meer aanhangig is gemaakt door een PT man van het eerste uur, een jurist van groot prestige, Hélio Bicudo." Shit... had ik bijna wel vergeten.... een ongetwijfeld groot jurist en PT man van het eerste uur... we mogen hem niet vergeten.... sorry???? Geen idee of hij een groot jurist is/was... en een partij lid dat zich tegen zijn partij keert???? (google het zelf....)

"En er liggen nog andere impeachmentverzoeken op de plank, bv. van de orde van advocaten, waarin andere delicten worden genoemd.".... Misschien heb je gelijk, maar totdat deze impeachment verzoeken van de plank komen, beschouw ik dit geen argument, maar gelijk een Privé/Story/en elk ander gossip blaadje.

"Kamervoorzitter Cunha is op een snelle manier als eerste politicus door het regeringsgerechtshof - Supremo Tribunal Federal vanwege corruptie in staat van beschuldiging gesteld - en terecht. Maar bij regeringsgezinde senaatsvoorzitter Renan Calheiros is dat veeeel langzamer gebeurd. Beiden zijn overigens van dezelfde partij. Het verschil in behandeling is vanwege politieke redenen."... Duhhhh

"Het is nu aan de Senaat. Als eerste moeten zij de stukken van de Câmara gaan lezen, een documentje van 11.000 bladzijden (het is Brazilie per slot van rekening). Dan moeten de senatoren gaan stemmen over het feit of men doorgaat met de impeachment procedure. Deze stemming zal waarschijnlijk in de tweede week van mei plaatsvinden. Voor het doorgaan van de impeachment procedure is een gewone meerderheid benodigd en die is er op dit moment." Zonder het bestuderen van deze 11,000 paginas is die meerderheid tegen Dilma er al.... Helemaal waar... maakt geen flikker uit wat er in die 11,000 paginas staat.... het is een politieke staatsgreep, dus doei Dilma, zonder gerechtelijke basis of onderzoek....

"Het lijkt erop dat Dilma echt tot het uiterste gaatje gaat en het laat aankomen op die allerlaatste stemming. Het is allemaal tegen beter weten in, omdat ze dondersgoed weet datdit niet de enige aanvraag voor impeachment iszelfs in het uiterst theoretische geval dat ze teru zou komen is ze volkomen tandeloos. Ze heeft 75% van de deputados in de Câmara tegen zich en ook in de senaat heeft ze alle steun verloren. Het is trekken aan een dood paard. Het enige wat die koppige troela er mee bereikt is dat het land nog verdeelder wordt en dat het proces van economische vooruitgang nog meer vertraging oploopt. Een echte president zet het landsbelang voorop en niet haar eigen ego." Het is haar recht, als President, die zal worden afgezet door middel van een staatsgreep met als enig doel Cunha uit de gevangenis te houden, om tot het gaatje te vechten.Een president die geen rekeningen in het buitenland heeft, geen verdachte is voor justitie, en ook niet door justitie onderzocht word. Ben het wel met je eens dat elke politici het landsbelang voorop hoort te stellen tegen zijn eigen belang..... Maar helaas denken Cunha, Temer, Aecio, Maluf, etcetera daar anders over...

"Gelukkig lopen er ook nog wat slimme deputados rond. Er is een klein groepje die aan het lobbyen is voor vervroegde verkiezingen. Dit lijkt me de juiste weg." Dat kan jij de juiste weg vinden, en jij kan deze gedupteerden slim noemen.... More power to you... In mijn opinie werkt een democratie als volgt; het volk stemt, diegene met de meeste stemmen wint en is de big boss voor 4 jaar. En als je voor de derde keer verliest en angstig dicht bij gevangenis straf komt.... zou je inderdaad voor het landsbelang moeten kiezen.... misschien kan iemand dat .... hahahaha, nee... niemand kan daar de grootste corrupte machthebbers van overtuigen.... De democratische stem van het volk ongedaan maken door nieuwe vervroegde verkiezingen, omdat de uitslag van de laatste verkiezing niet in "ons" straatje pastte? Waarom weer het risico lopen dat "we" voor de vierde keer verliezen? Beter het leger om hulp te vragen....



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4766
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » wo apr 20, 2016 16:52

"Mogen we niet vergeten dat dit proces onder meer aanhangig is gemaakt door een PT man van het eerste uur, een jurist van groot prestige, Hélio Bicudo." Shit... had ik bijna wel vergeten.... een ongetwijfeld groot jurist en PT man van het eerste uur... we mogen hem niet vergeten.... sorry???? Geen idee of hij een groot jurist is/was... en een partij lid dat zich tegen zijn partij keert???? (google het zelf....)
Dat is nu juist een van de punten die jij steeds toont, je hebt geen benul van de recentelijke geschiedenis, je hebt alleen de desastreuse PT hier meegemaakt.

Vervroegde verkiezingen maken maar heel weinig kans, volgens de wet volgt de vice-president de afgezette president op. Dat gelul over staatsgreep moet eens ophouden, er is wel degelijk een wettelijke basis.

De PT heeft bij alle niet PT presidenten een verzoek om impeachment ingediend. Wanneer het met henzelf gebeurt is het ineens een coup.

Het gros van de Brazilianen wil hier geen Venezolaanse toestanden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7467
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » do apr 21, 2016 15:04

Zoals te doen gebruikelijk, een uitstekend en gebalanceerd stuk in The Economist over de situatie in Brazilië. Eigenlijk een must read: The Great Betrayal

In ieder een stuk beter dan wat de Nederlandse Trouw, Volkskrant of NRC-lezer voorgeschoteld krijgt van de vooringenomen "journalisten" Katjas Sherriffs en Marjoleinen van de Waters.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » di apr 26, 2016 09:22

@felix; "Dat is nu juist een van de punten die jij steeds toont, je hebt geen benul van de recentelijke geschiedenis, je hebt alleen de desastreuse PT hier meegemaakt."... Ik ben goed op de hoogte van de politieke situatie vanaf het moment dat ik hier woon, 2002 (en geef ruiterlijk toe dat in de eeuwen daarvoor, ik slechts kennis heb van de grote lijnen). In die afgelopen 14 jaar ben ik een toeschouwer geweest van de resultaten van een PT regering, welke jij desastreus noemt. En ik ga het niet voorkouwen.... je had het moeten googlen voordat je je je schuldig maakte aan propoganda..... En echt, het maakt geen flikker uit hoe je de afgelopen 14 jaar economisch googled..... gemiddeld PIB, gemiddeld sterftecijfer babies, gemiddeld inflatiecijfer, etcetera..... En voordat je desastreuse cijfertjes publiceerd...... het magische woord is "gemiddeld".... En wel heel grappig, dat Felixje op mijn hele relaas niet inging (begrijpelijk... rationeel onmogelijk), en uit onmacht, omdat een antwoord gebasseerd op feiten onmogelijk is/was, en alleen maar een persoonlijke aanval kon bezigen..... Jij bent stom, dom, onbenul, etcetera..... De enige uitweg als je geen argumementen meer hebt om je standpunt te verdedigen..... Zielig....



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4766
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » di apr 26, 2016 13:24

Fortalezahouses, hartelijk dank voor je complimenten!



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » ma mei 02, 2016 07:30

@Felix; "Ik mag Temer ook niet echt en de PMDB al helemaal niet, maar het is mij niet bekend dat hij verwikkeld is in corruptie." Het is jouw niet bekend, en omdat het jou niet bekend is noem je mij de alleswetende blanke sahib... noem je mij een onbenul... Jouw arrogantie, ongefundeerd gevoel van superioriteit, je antwoorden op dit forum van het FB niveau (moeilijk, dus ik leg het uit; klik "deel", "deel", "deel".... past in mijn hoekie, dus geen feiten aub!), zelfs je laatste antwoord op mijn bericht; "Fortalezahouses, hartelijk dank voor je complimenten!"....

En wat was een deel van mijn laatste bericht; "En wel heel grappig, dat Felixje op mijn hele relaas niet inging (begrijpelijk... rationeel onmogelijk), en uit onmacht, omdat een antwoord gebasseerd op feiten onmogelijk is/was, en alleen maar een persoonlijke aanval kon bezigen..... Jij bent stom, dom, onbenul, etcetera..... De enige uitweg als je geen argumementen meer hebt om je standpunt te verdedigen..... Zielig...." en felixje antwoord met; "Fortalezahouses, hartelijk dank voor je complimenten!"... het komt niet vaak voor dat iemand (Felix) zichzelf in openbaar zo belachelijk maakt!!!!!!

En felix, bespaar jezelf verdere ridicule.... Ik heb de wijsheid niet in pacht en geil op discussieren.. zolang deze discusies gebasseerd zijn op feiten (voor jou alleen; https://nl.wikipedia.org/wiki/Feit).

Het felix antwoord op dit bericht zal;
- proberen mij te kleineren
- alle feiten negeren
- zich beroepen op het "niet bekend zijn met feiten..."
- en, ondanks het niet op de hoogte zijn van feiten, op hetzelfde moment aantijgingen zonder enige grond van waarheid (in het straatje van felix die niet op de hoogte is van feiten), als waarheid probeert te verkopen...

Aan iedereen die dit leest; los van het feit dat felix op alle punten de discussie verliest omdat hij aan de discussie niet eens als een volwassen persoon kan deelnemen.... fuck felix en fuck rene..... gebruik google om achter de waarheid te komen.... serieus...... ben geen felix, maar gebruik je koppie!!!!



muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: Impeachment Dilma

Bericht door muddyron » di mei 03, 2016 17:06

je maakt je veel te druk rene.
wat ik niet begrijp rene is waarom je zo totaal idolaat lijkt te zijn van de PT,je kunt toch onmogelijk ontkennen,dat regering Dilma er een ontzettend zooitje van hebben gemaakt,niet dat ik overigens denk dat het onder een andere regering beter zou zijn geweest,niet met de politici hier die momenteel voorhanden zijn.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Impeachment Dilma

Bericht door herm » wo mei 04, 2016 12:03

Ik denk dat het gaat om principes, corruptie, machtsmisbruik door bepaalde lieden, valse beschuldigingen om aan de macht te komen en uit handen van justitie te blijven. Kortom helaas genoeg om je wel druk over te maken.


Nada

Felix
Artikels: 0
Berichten: 4766
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » wo mei 04, 2016 17:22

Nou, nou, het ligt juist heel anders. Men wil niet aan de macht komen om uit de handen van Justitie te blijven, dat is juist een van de redenen om aan de macht te willen blijven! Het was bv. voor Lula de reden om minister te willen worden, dan had hij bepaalde privileges bij Justitie.

Over Lula gesproken. Heel vreemd dat hij afgelopen zondag bij de 1 mei vieringen in São Paulo verstek heeft laten gaan. Officieel zou hij schor geweest zijn, maar dan had hij toch nog op het podium kunnen staan. Naast andere redenen mag je je ook afvragen of zijn keelkanker is teruggekeerd.

We moeten afwachten hoe de regering Temer het gaat doen. Die moet een kans krijgen.

Maar, af en toe zou ik wel willen dat de militairen terug zouden komen :( om het politieke vacuüm te vullen, de politiek voor een behoorlijke tijd uit te schakelen en een grote schoonmaak te houden.

De vorige militaire regering is naderhand van veel dingen beschuldigd, maar nooit van corruptie.

De kans op een nieuwe militaire regering is gering zo lieten de militairen zelf al weten. Maar, uit de samenleving wordt er wel door velen om geroepen en deze rotzooi en het lamgelegde land kan niet lang meer voortduren.

Teleurstellend is de houding van de PSDB tegenover de Temer regering. Ook zij tonen aan dat het niet om landsbelang maar om de macht gaat.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » do mei 05, 2016 05:19

@Muddyron (hoe heb je deze naam bedacht?); Ik maak me inderdaad soms veel te druk, omdat ik niet tegen onrecht kan. Onrecht in mijn opinie; misschien ben ik de debiel en heeft felix gelijk en ben ik de idioot.

Het is ook niet dat ik zo idolaat ben van de PT. Laten we eerlijk zijn, als je een beetje centjes hebt, is de PT niet jouw partij. En dat is wat ook blijkt; de elite en de middenklasse (die bestaat dankzij een sociaal beleid sinds 2003)is tegen de PT. Ik woon sinds 4/1/2002 in Fortaleza, en als ik de locale situatie van 2002 vergelijk met de situatie nu.... absoluut nog steeds niet perfect, maar wat een vooruitgang.

Zoals je zelf al aangeeft, denk je niet dat een andere regering het beter gedaan zou hebben. Laten we alle andere regeringen en dictaturen vergelijken met de sociale veranderingen de afgelopen 12/13 jaar onder PT beleid.....

"je kunt toch onmogelijk ontkennen, dat regering Dilma er een ontzettend zooitje van hebben gemaakt"; Kijkend naar de eerste vier jaar Dilma/PT.... welke zooi heeft ze gemaakt? Sinds de herverkiezing van Dilma voor een tweede termijn, is het Brazilie bijna onbestuurbaar. Ligt de schuld daarvan bij een democratisch gekozen president, die in geen van alle corruptie schandalen verdachte is en er zelfs geen enkele reden/indicatie bestaat om haar te onderzoeken, of ligt heeeeel misschien de schuld bij de rechtse oppositie? Deze oppositie verloor tegen hun eigen arrogante verwachtingen in, de democratische verkiezingen. En sinds die nederlaag doet deze rechtse oppositie er alles aan om een democratisch gekozen president af te zetten. Dit proces is alleen mogelijk als de president landverraad pleegt of een misdaad begaat. Niemand zal haar van landverraad of een misdaad betichten. Maar, afhankelijk hoe je de wet interpreteert, heeft ze misschien een boekhoudkundig trucje gehanteerd.. een trucje dat in BR op alle niveau´s, regering, staat, stad, sinds jaar en dag gebruikt wordt.

En omdat ze zich MISSCHIEN een boekhoudkundig trucje heeft gebruikt, is er vandaag de dag een impeachment procedure.... een procedure ingezet door de voorzitter van de kamer van gedupteerden... Cunha... officieel al 6 maanden een verdachte met bewezen rekeningen in het buitenland en verdacht van bemiddelen/betalen/ontvangen van 60 miljoen dollar smeergeld... Maar tot op de dag van vandaag voorzitter van de "tweede kamer"... Al 6 maanden verdacht... nog nooit heeft een dergelijk justitueel onderzoek met concrete bewijzen zo lang geduurd voordat iemand gearresteerd werd.... Tegelijkertijd wil justitie voormalig president Lula preventief gevangen zetten, zonder enig bewijs....

Mijn voorspelling; dilma wordt afgezet, temer bedankt voor de eer; crimineel Cunha wordt de BR president maar moet binnen 90 dagen nieuwe verkiezingen uitschrijven. Om de nieuwe verkiezingen niet te verliezen, wordt Lula preventief, zonder enig bewijs vastgezet, en wint de PMDM onder Aecio de verkiezingen... in die zelfde periode breekt er ergens brand uit en wordt al het bewijs tegen Cunha vernietigd, weet Aecio niet eens hoe je cocaine spelt, en maken rechtzaken tegen Bolsonario, temer, maluf etcetera geen kans.... En dat is het moment dat er geen corruptie meer in BR bestaat.....

Soft kitty, sweet kitty...
René
Laatst gewijzigd door René op do mei 05, 2016 06:11, 1 keer totaal gewijzigd.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » do mei 05, 2016 06:10

@felix; "Nou, nou, het ligt juist heel anders. Men wil niet aan de macht komen om uit de handen van Justitie te blijven, dat is juist een van de redenen om aan de macht te willen blijven! Het was bv. voor Lula de reden om minister te willen worden, dan had hij bepaalde privileges bij Justitie." ... is juist een van de reden om aan de macht te blijven..... Lula is niet aan de macht.... Het minister trucje was om Lula te behoeden om zonder enig bewijs preventief gevangen te zetten. Het zelfde recht dat de machtigste man in BR, lid van de oppositie en voorzitter van de tweede kamer, Cunha heeft. Cunha, een verdachte met bewezen niet gedeclareerde rekeningen in het buitenland, en verdacht van het bemiddelen bij minstens 60 miljoen dollar, is de persoon van het langstsdurende justitiele onderzoek in BR ooit... Vorig jaar heeft Dilma haar veto uit gesproken tegen een 70% salaris verhoging van de rechterlijke macht.... Kortgeleden goedgekeurd door Cunha... (http://www.pragmatismopolitico.com.br/2 ... atura.html).

" We moeten afwachten hoe de regering Temer het gaat doen. Die moet een kans krijgen." Schiet mij maar lek.... Felix is een voorstander om een democratisch gekozen president, zonder enig bewijs af te zetten en tegelijkrtijd Temer, lid van de rechtse maffia oppositie, een kans te geven????? Temer... verdacht van corruptie maar het onderzoek tegen hem werd gearvicheerd (http://www.gazetadopovo.com.br/vida-pub ... tmnfcjkjm6).....

" Over Lula gesproken. Heel vreemd dat hij afgelopen zondag bij de 1 mei vieringen in São Paulo verstek heeft laten gaan. Officieel zou hij schor geweest zijn, maar dan had hij toch nog op het podium kunnen staan. Naast andere redenen mag je je ook afvragen of zijn keelkanker is teruggekeerd."..... Ik vind het heel moeilijk om een volwassen en intelligent antwoord te geven op wat je hier schrijft. Je pretendeert tegen corruptie te zijn, je wilt niet ingaan op de echte corrupte krachten vandaag de dag in de BR politiek, en valt telkens terug op de FB propaganda welke een ex president, zonder enige macht, als argument probeert aan te halen als bewijs van corruptie.....

Nog een keer; "Over Lula gesproken. Heel vreemd dat hij afgelopen zondag bij de 1 mei vieringen in São Paulo verstek heeft laten gaan. Officieel zou hij schor geweest zijn, maar dan had hij toch nog op het podium kunnen staan. Naast andere redenen mag je je ook afvragen of zijn keelkanker is teruggekeerd." Zelfs henk van der Meijden zou deze onzin weigeren.

Niet alleen dit laatste bericht van Felix, maar teruglezend alle berichten van deze felix, doen mij vermoeden dat Felix is of een slachtoffer van brainwashing en wordt door een cult gevangen gehouden, of heeft psychilogische/mentale problemen....

"Men" (Cunha, Aecio, Temer, etcetera) wil dus inderdaad niet aan de macht komen; ze hebben die macht al gedeeltelijk. Maar om er zeker van te zijn dat ze niet in de gevangenis belanden, heerst er momenteel een machtstrijd tussen democratie en maffia om de absolute macht.

En Felix heeft het recht om zijn kop in het zand te steken, zich te beperken tot de Br equivalent van Foxnews (Globo/Veja/Istoe), en alle onzin op FB te geloven en te delen....

Elk argument om corruptie aan te vechten en te bestrijden, waarbij een democratisch gekozen president, vrij van elke verdachtmaking wordt aangevallen door bewezen corrupte (cunha), criminele (Aecio), of fascistische (Bolsonario) tegenstanders, kan alleen aangehangen worden door corrupte, criminele, fascistische, of gewoon hele domme mensen die ondanks het bestaan van google, weigeren toe te geven aan feiten en de waarheid. En daarom telkens de politieke situatie (Cunha etc) weigeren aan te halen, en dagelijks een ex president proberen zwart te maken. Felix...

Kijk op youtube.... ongeveer 1% van de BR bevolking gaat de straat op om steun te betuigen voor het afzetten van Dilma... bij deze demonstraties zijn torenhoge opblaas poppen die Lula in een gevangenis tenue uitbeelden..... tegen corruptie....

Zie geen Cunha/Aecio/Temer/Bols/Maluf etc poppen....

En ik ben de onbenul..... Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig....

Ik ben 100% voor de vrijheid van meningsuiting.... maar sommige idioten zouden dat recht ontzegd moeten hebben...

Rene



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4766
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Felix » do mei 05, 2016 14:23

René, de realtiteit zal zich toch echt anders ontwikkelen dan jij zo graag zou willen. Je blijft maar in de ontkenningsfase hangen.

Het is in landsbelang om de regering Temer een kans te geven. Doen we dat niet dan zijn de militairen uiteindelijk verplicht in actie te komen.

Van de gelegenheid gebruik makend. Op je site staat: 'Brazilië heeft ongeveer 165 miljoen inwoners'. In werkelijkheid loop je hier 40 miljoen personen achter. Het gaat volgens recentelijke gegevens om 204.450.649 inwoners.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door René » do mei 05, 2016 21:21

"Het is in landsbelang om de regering Temer een kans te geven. Doen we dat niet dan zijn de militairen uiteindelijk verplicht in actie te komen."....... hahahaha.... flapdrol!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7467
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Impeachment Dilma

Bericht door Progresso » do mei 05, 2016 22:21

Hmm, een weekje geen internet en zonder televisie. Never een dull moment in Brazilie. Die Machiavelli Cunha hebben ze nu ook uit zijn ambt als voorzitter van het Lagerhuis gezet. Las ik nu ook dat Janot Lula gaat laten arresteren. Dilma zit er nog, maar volgens mij is vanaf volgende week Temmer de nieuwe ongekozen, maar wel via een democratisch proces aangestelde president.

Ik snap sowieso niet waarom er zoveel Nederlanders, en dan met name journalisten van al die linkse noodlijdende dagbladen zonodig over een "golpe" spreken. In Nederland wordt je ook tussen de verkiezingen door als hoogste politieke figuur gewipt. Dat gaat meestal via een zogenaamde motie van wantrouwen. Als een regering niet regeert moet ze gewoon opzouten, en wel zo snel mogelijk. Ieder land heeft daar zijn eigen democratische regeltjes voor. Dilma moet helemaal niet zeuren, want de PT heeft toen zij in de oppositie zat vrijwel iedere president via de impeachment procedure proberen te wippen. Nu wordt ze zelf slachtoffer van deze procedure en huilt ze krokodillentranen.



Plaats reactie