Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » ma mei 23, 2016 18:03

geen echte verrassing.

Na eerst het opgeheven ministerie van cultuur(stond eerst justitie) weer te hebben opgetuigd blijkt nu weer een van zijn andere ministers in nu openbaar geworden telefoongesprekken te hebben aangegeven dat hij de impeachment van Dilma wilde gebruiken om zo te voorkomen dat de onderzoeken in het Lava Jato omkoopschandaal verder voortgang zouden hebben.

Dat gaat allemaal heel lekker zo.
Laatst gewijzigd door Progresso op ma mei 23, 2016 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Felix » ma mei 23, 2016 20:13

Ik had dit niet verwacht, maar Temer heeft er toch al verkeerd aan gedaan om personen die verwikkeld zijn in het Lava Jato schandaal in zijn kabinet op te nemen. Als hij iemand zo belangrijk vindt in zijn kabinet kan een dergelijk persoon ook zonder formele functie als raadgever optreden.

Teleurstellend dat zo'n man (Jucá) nu niet uit zichzelf aftreedt terwijl het toch wel aftreden zal worden. Het zal hen sympathie kosten.

Het weer in ere stellen van het ministerie van cultuur onder druk van PT mensen heeft voor mij de deur al dicht gedaan.

Het blijkt dat bij de politici het kwartje nog maar steeds niet wil vallen en het lijkt me zo dat dat toch wel een keer zal worden afgedwongen.

Het lijkt een gemiste kans te worden alhoewel alles natuurlijk beter is dan de gelimiteerde dilma met haar bende uitzuigers en parasieten.

Het eerste resultaat van alle interviews van dilma in het buitenland is trouwens binnen. Saturday Night Live maakte dit weekend een parodie van haar. Maya Rudolph speelde de rol van dilma.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Felix » ma mei 23, 2016 20:15

Progresso schreef: Na eerst het opgeheven ministerie van justitie weer te hebben opgetuigd
Het gaat hier om het ministerie van cultuur dat een secretariaat was geworden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » ma mei 23, 2016 22:02

Ik zag het. Geen idee hoe ik nu aan justitie kwam.

Het enige wat gaat werken zijn nieuwe verkiezingen. Maar dan nog ben je er niet. De maatregelen die genomen moeten worden zijn rigoreus. Er zijn zoveel belangengroepen met zo enorm veel privileges. Niemand wil die uit zich zelf opgeven natuurlijk.


Paar jaar Reagan of Thatcher zou dit land goed doen, maar ik zie helemaal niemand die een dergelijke leiderschap op zich wil of kan nemen en de zeer onplezierige boodschap aan het Braziliaanse volk gaat meegeven en er dan ook nog eens voor gaat zorgen dat iedereen zijn schouders er onder gaat zetten.

Ik zag wel een heel creatieve oplossing, en dat is nu steun aanvragen bij het IMF, nog ver vooordat het land dit echt nodig heeft om zodoende de zeer onpopulaire maatregelen door te voeren.

Temer gaat helemaal nat de komende weken. Ik zie het heel somber in.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » ma mei 23, 2016 22:38

Ding, dong,.....and gone.

Dat is snel. De minister van planning is al opgestapt. Iets anders was eigenlijk niet mogelijk, maar wat een blamage voor Temer.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Felix » ma mei 23, 2016 23:26

Ik zie Brazilië als een nat en drassig tapijt waar de corruptie tot in elke uithoek is doorgedrongen. Het is gewoon verbazingwekkend. Eer je dat weer droog en luchtig hebt... .

Met spoedige verkiezingen, die in de grondwet niet voorzien zijn, heb je het nadeel dat er geen tijd is om nieuwe krachten op te bouwen. Je gaat dan automatisch op de oude politici stemmen met een grote kans dat Marina, de zwakke zeer linkse ex-ptiste met de overwinning op stap gaat. Een ander opkomend alternatief is ook de ex-militair Bolsonaro van wie ik het platform niet ken. Hij schijnt tegen homo's te zijn enz. Bolsonaro is als kapitein uit het leger gestapt. Opvallend vind ik dat ex militaire president Geisel hem begin jaren 90 al een slechte militair noemde.

Nabije verkiezingen zouden door de hoogoplopende emoties waarschijnlijk niet de meest gunstige resultaten voor het land opleveren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » di mei 24, 2016 01:07

Die verkiezingen kunnen er wel komen, maar dan moet inderdaad de grondwet worden aangepast. Of dit op korte termijn daadwerkelijk kan weet ik eigenlijk niet, volgens mij kan dit al bij gewone meerderheid in beide kamers, maar om eerlijk te zijn heb ik me er niet in verdiept.

Die IMF optie is veel interessanter. Die is al eens geopperd ten tijde van Dilma, maar is toen direct terzijde geschoven. Eigenlijk is het een heel charmante oplossing om de impasse te doorbreken, ditmaal niet als het kalf verdronken is. De zeer grote hervormingen moeten hoe dan ook worden doorgevoerd. Ik zou geen economisch scenario kunnen bedenken die voor economische groei gaat zorgen zonder de rechten van de arbeiders aan te tasten, de pensioenaanspraken te verminderen en de staatsschuld weer op orde te brengen. Het enige zeer kleine lichtpuntje is het exportoverschot, maar dat gaat in het grote geheel om absolute flutbedraagjes.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door René » di mei 24, 2016 05:47

Tja Felix, wie had dit nou wel verwacht..... we zouden Temer toch een kans moeten geven???? De door Machado opgenomen telefoongesprekken bewijzen dat de corrupte rechterkant een staatsgreep heeft gepleegd door Dilma af te zetten met als enige reden de politieke macht terug te krijgen en deze macht te gebruiken om justitiele onderzoeken te archiveren, en het lava jato schandaal in de doofpot te stoppen. Voor de duidelijkheid; niet mijn mening of interpretatie na het luisteren naar deze gesprekken; ze geven het zelf toe.....

Inderdaad, het lava jato schandaal wat deze corrupte criminele politici juist gebruikten om Dilma af te zetten.... Dilma overigens.... tot op de dag van vandaag geen enkele indicatie van corruptie.....

Cunha, zelfs in de opinie van zijn eigen samenzweerders.... Morto...
Jucá.... wiens naam in alle schandalen genoemd wordt..... same shit
Aecio (met 450 kilo cocaine), onderzoek gearchiveerd in opdracht van Temer...... maar zal uiteindelijk de dans niet ontspringen
Renan.... idem
Temer... idem

En alle andere corrupte politici, waarvan de meerderheid aan de rechterkant zit en uit naam voor liefde voor hun ouders, vrouw en kinderen, en uit respect voor de Braziliaanse bevolking, vóór hebben gestemd om een democratisch gekozen president af te zetten...... Zich beroepend om corruptie te bestrijden, een niet corrupte president af te zetten en samenspannen om een niet corrupte ex president preventief gevangen te zetten....

Tja Felix..... I told you so is kinderachtig, maar als je al mijn posts terugleest, welke bijna allemaal zijn onderbouwd met feiten en cijfertjes, kan je maar een ding antwoorden..... cijfertjes (feiten) zijn niet zo belangrijk

Fantastische quote van Felix; " Ik zie Brazilië als een nat en drassig tapijt waar de corruptie tot in elke uithoek is doorgedrongen. Het is gewoon verbazingwekkend." Wat felix bedoelt is dat het voor hem zeker was dat de PT en Dilma en Lula corrupt waren. Ondanks dat er geen enkel bewijs tegen deze twee is, voor Felix geen probleem... SCHULDIG.... nu blijkt.... LOL.... het is niet "nu" dat er iets "blijkt"..... Nu Felixs politieke wereldje corrupt is, is corruptie tot elke uithoek doorgedrongen.... Nee Felix..... niet tot elke uithoek... jouw uithoek van Cunha, Aecio, Moro, Renan, Juca, etcetera....

Al meer dan een jaar bewees Bolsonaro een religieuze fascist te zijn.... "van wie ik zijn platform niet ken"... maar voor Felix wel een alternatief..... Deze felix noemde mij eens een onbenul omdat ik niet op de hoogte was van de BR politieke geschiedenis.... Ik leef in het heden, en het feit dat je niet weet wie deze Bolsonaro is.... girlfriend.... jij bent de onbenul!!!!!!!!!!

Nog een propaganda juweeltje van flix; "Met spoedige verkiezingen, die in de grondwet niet voorzien zijn".... Als je dit leest, accepteer dit dan niet als een feit; google en onderwijs jezelf.... Sorry???? Spoedige verkiezingen zijn wel een optie.... tenminste..... als er geen staatsgreep is.... In eerste instantie wilde de corrupten "chapa" Dilma/Temer af zetten..... Dan zou Cunha President worden en binnen 90 dagen.... voel je hem.... verkiezingen uitschrijven.... Maar de angst van de criminelen was dat Lula dan weer aan de macht zou komen.... dus... Lula zonder enig bewijs preventief gevangen zetten..... Dat bleek zelfs in deze corrupte Cunha-aanse teringzooi iets te ver gegrepen.... Dus.... alleen Dilma afzetten en Temer president laten worden.... Een VP in elke democratie zet het beleid voort van de president.... Maar niet in BR!!!! Deze VP gooit het beleid 180 graden om, naar het beleid van de politieke tegenstanders van de PT......

@Dorus; dank je... een goed verstaander heeft een half woord nodig.................. Een slecht verstaander negeert feiten, ziet FB en propaganda outlets (globo, veja, istoe, etcetera) als een bron van betrouwbare informatie, weigert zelf op onderzoek uit te gaan, noemt mensen die dit wel doen "onbenul", en als de waarheid naar boven komt, zijn ze verrast want dit hadden ze niet zien aankomen...... Bewijs dat het Zica virus al veel langer bestaat......

Voor mij is vrijheid van meningsuiting en het recht om te beledigen heilig........ Maar de bagger die felix spuit, maakt een sterk argument om een enkeling deze rechten te ontzeggen.....

Onbenul



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » wo mei 25, 2016 21:19

FortalezaHouses.com schreef:
Nog een propaganda juweeltje van flix; "Met spoedige verkiezingen, die in de grondwet niet voorzien zijn".... Als je dit leest, accepteer dit dan niet als een feit; google en onderwijs jezelf.... Sorry???? Spoedige verkiezingen zijn wel een optie.... tenminste..... als er geen staatsgreep is....

Onbenul
Nee, Mamalou. Dit kan niet, alleen als je de grondwet omzeild. Overigens, iets wat door een aantal parlementariers wel is voorgesteld. Maar, het proces van verkiezingen is nauwgezet beschreven in de Braziliaanse wet.

Veel Nederlandse journalisten en Nederlanders die hier wonen gebruiken hun Nederlandse referentiekader als men over Brazilië spreekt en vanuit dat referentiekader een mening heeft over wat goed en fout is. Ik vind dat een hele arrogante opstelling, waarmee je eigenlijk zegt dat Brazilianen niet deugen.

Brazilië is een geemancipeerd land, heeft haar eigen wetten, regels, zeden en gewoonten en die wijken nogal af van wat je in Nederland gewend was. Daarmee zijn die zaken niet beter of slechter, maar anders. Als je dat anders niet wil of kunt accepteren dan zul je snel gefrustreerd raken.

Biertje?



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door René » vr mei 27, 2016 06:45

Waarom google je niet voordat je antwoord? In het geval, wat het idee was in het begin van deze staatsgreep, dat president en VP worden afgezet, wordt de president van de kamer van gedeputeerden president, en wordt er binnen 90 dagen nieuwe verkiezingen uitgeschreven. En om deze verkiezingnen te voorkomen, uit angst dat Lula zou winnen, en preventieve gevangenis van Lula niet lukte, is er gekozen om Temer niet af te zetten....



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » ma mei 30, 2016 18:17

En volledig als verwacht; nog een minister die mag wieberen. Ditmaal blootgelegd door de o zo partijdige rechtse medium, in handen-zijnde van de elite O Globo (aldus Mamalou)

Slachtoffer ditmaal: de minister van doorzichtigheid, Fabiano Silveira.

Het is me wat met die "rechtse" media.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » di mei 31, 2016 00:47

And gone.

Nummer drie staat ook al klaar, en dan mag Temer ook weg. Dat gaat nog een weekje duren.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door René » vr jun 03, 2016 09:42

"Nee, Mamalou. Dit kan niet, alleen als je de grondwet omzeild." DIT... wat bedoel je met DIT?

Overigens, iets wat door een aantal parlementariers wel is voorgesteld. Maar, het proces van verkiezingen is nauwgezet beschreven in de Braziliaanse wet." Inderdaad nauwbeschreven vanuit het standpunt van de elite... Bewijs daarvan is dat een democratisch gekozen president, zonder enig justitieel onderzoek van fraude, tijdelijk wordt afgezet door politici die onderzocht worden (aecio/renan/bolsonaro/etcetera), en politici die door justitie als verdachte worden gezien (Cunha... en als er justitie in BR bestond, zouden aecio etcetera hier ook moeten staan).

"Veel Nederlandse journalisten en Nederlanders die hier wonen gebruiken hun Nederlandse referentiekader als men over Brazilië spreekt en vanuit dat referentiekader een mening heeft over wat goed en fout is. Ik vind dat een hele arrogante opstelling, waarmee je eigenlijk zegt dat Brazilianen niet deugen." Wat een hypocriete bullshit... we weten allemaal dat corruptie in het BR DNA zit.... heeft niets met arrogantie te maken... heeft te maken met het erkennen van feiten.... En niet de arrogante erkenning van Euros; elke BR zal dit erkennen. M.a.w.; Brazilianen... alle Brazilianen.... gevoedt door het BR corrupte systeem, zijn corrupt. Dat ze niet deugen zijn jouw woorden... Ondanks dat we beiden weten dat dat onzin is, ik begrijp jouw stelling.... onzin als een feit noemen om een discussie naar je hand te zetten....

"Brazilië is een geemancipeerd land, heeft haar eigen wetten, regels, zeden en gewoonten en die wijken nogal af van wat je in Nederland gewend was. Daarmee zijn die zaken niet beter of slechter, maar anders. Als je dat anders niet wil of kunt accepteren dan zul je snel gefrustreerd raken." Hoe dom kun je zijn.... juist in de afgelopen 24-36 maanden wordt bewezen dat BR een land is dat tot op de dag van vandaag wordt geterroriseerd door de rechtse elite..... democratisch gekozen president wordt afgezet door corrupte tegenpartijen - staatsgreep (bewezen.. google it)

Biertje?
Progresso
Graag........ maar een discussie gebaseerd op feiten; economische trends, criminele politici , etcetera.... wanneer je wilt.... maar feiten..... niet de gebruikele onzin dat "ze"(Dilma er van af heeft geweten), de zoon van Lula eigenaar van Friboi is, Lula met regelmaat eeb fazenda of appartement bezoekt..... Nee.... feiten..... Voor de zekerheid; https://nl.wikipedia.org/wiki/Feit

En dan niet via dit anonieme prikbordje.... je hebt mijn nummer... face to face..... wedden dat.....?
Rene



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Felix » vr jun 03, 2016 14:22

En de regering Temer is al sinds 12 mei aan het bewind! Schande toch ze de problemen van Brazilië in drie weken nog niet hebben kunnen oplossen!

Alles blijft beter dan met dilma, dat natuurlijk wel.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » vr jun 03, 2016 18:35

De rol van een regering in het economische wel en wee is meestal gering. Ze kunnen de piketpalen enigszins verplaatsen, maar daar houd het ook wel een beetje op.

In het geval van Dilma waren de piketpalen vervangen door betonblokken die ook nog eens op de verkeerde plaats stonden, waardoor de boel vanzelf in het honderd is gelopen.

Voor Temer is het nu puinruimen, ofwel overheidsuitgaven sterk verminderen en trachten nog een beetje extra belastinginkomsten te genereren.

Wat hem een beetje gaat helpen is dat er er voor Braziliaanse begrippen een enorm handelsoverschot is, niet doordat er heel veel meer is ge-exporteerd, maar meer omdat er nagenoeg niets meer wordt geimporteerd. Nu de soja-prijzen en de prijzen van de ruwe olie de laatste weken verdubbeld zijn kan dit net het duwtje in de rug zijn welke Brazilië zo hard nodig heeft. Dat heeft zoals je ziet niets met Temer of Dilma te maken, maar meer met geluk dan wijsheid.

In ieder geval gaan er een paar forse strepen door een aantal van die communistische plannetjes. Minha Casa, Minha Vida wordt nu met een ander naampje alleen nog maar ingezet voor de echte sloebers, hetzelfde geldt voor Bolsa Familia wat zich heeft ontwikkeld als een soort vrijbrief voor velen om gewoon niets te doen. Ook daar weer, uitsluitend voor de meest hulpbehoevenden en niet voor 25% van de Braziliaanse populatie.

Mbt sociale voorzieningen. Een echt vangnet, zoals in Nederland de bijstand ontbreekt natuurlijk. Daartegenover staat dat als je de pech hebt dat je een heel laag inkomen hebt eigenlijk alles (nagenoeg) gratis is of tegen zwaar gereduceerd tarief is te verkrijgen. Ik som eventjes uit mijn hoofd op. Gratis energie, gratis wonen, gratis water, gratis gezondheidszorg, gratis onderwjs, gratis veiligheid, gratis transport, gratis eten, gratis begrafenis, gratis cultuur, gratis zaaigoed, gratis kunstmest, gratis uitkering, gratis internet.

Het probleem met gratis is dat het geen enkele waarde heeft, vandaar dat al die gratis diensten van zo'n belaberde kwaliteit zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » za jun 04, 2016 02:08

En zoals voorspeld, daar gaat nummer drie. Staatsecretaris vrouwenzaken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » za jun 04, 2016 22:50

En nummer vier:
Fábio Osório, chef van de Advocacia-Geral da União (geen idee hoe je dat op zijn Nederlands zou moeten omschrijven,



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Felix » zo jun 05, 2016 00:41

Onbegrijpelijk, ik vraag me voortdurend af wat daar nou allemaal in feite achterzit. Ik vermoed dat men niemand met een schone lei kan krijgen en dat men bovendien zelf de corruptie helemaal niet zo erg vindt :( .



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door Progresso » ma jun 06, 2016 22:58

En nummer vijf: Minister van toerisme.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Als verwacht: Ook regering Temer functioneert niet

Bericht door René » di jun 07, 2016 04:51

Werkelijk... ik lach me ziek en tegelijkertijd raakt het mij dat er mensen zijn met zeer uitgesproken meningen en overtuigingen die niet op feiten zijn gebaseerd, maar zijn gevormd door oogkleppen te dragen en zich af te sluiten van alle informatie/feiten/cijfertjes die ECHT WAAR, op het www te vinden zijn. En als dan langzaam maar zeker de druppel valt; in dit geval is de "druppel" het besef dat de politieke groep (in dit geval elite, rechts), (tijdelijk) een democratisch gekozen president afzet uit naam van het uitroeien van corruptie. Diezelfde groep blijkt in realiteit (google de definitie), bewezen door opgenomenn gesprekken tussen deze staatsgreep criminelen (opgenomen door hun zelf, in de hoop een betere deal met justitie te krijgen voor ze veroordeeld worden). En tegen de afgezette president is geen bewijs (bewijs; google de definitie).... en dan.... de post van Felix.... oprecht??? ... waarschijnlijk wel..... gewoon een heel naief persoon die ver van de realiteit staat, eenzijdige nieuws outlets volgt en zoals ook op dit forum bewezen heeft niet open te staan voor andere meningen, feiten, cijfertjes, bewijzen, etcetera.... En tot op de dag van vandaag achter temer staat.... "En de regering Temer is al sinds 12 mei aan het bewind! Schande toch ze de problemen van Brazilië in drie weken nog niet hebben kunnen oplossen!" Wat een kinderlijk antwoord..... In een jonge democratie na vele jaren van dictatuur, neemt het oplossen van problemen minimaal een generatie. En de PT onder Lula en Dilma hebben daar een goede aanzet aan gegeven (google alle ecvonomische cijfertjes over de afgelopen 50 jaar). Eerder maakte je je sterk om Temer een kans te geven.... na drie weken zijn 3-5 van zijn ministers als gevolg van corruptie gevallen.... en jouw antwoord; "Onbegrijpelijk, ik vraag me voortdurend af wat daar nou allemaal in feite achterzit. Ik vermoed dat men niemand met een schone lei kan krijgen en dat men bovendien zelf de corruptie helemaal niet zo erg vindt ."

De rechterkant kan inderdaad bijna niemand vinden met een schone lei.... en corruptie is de rechtse/elite manier van zaken doen..... En omdat de regering Dilma het onderzoek naar corruptie/lava jato geen strobreed in de weg lag (lees; 90% van de rechtse/elite oppositie gaat de gevangenis in), werd er een staatgreep beraamt door deze rechtse elite, om uit de handen van justitie te blijven (bewijs???? vrijgegrvrn opnames van telefoongresprekken tussen vijanden van democratie)

Maar waarom ik na het laatste commentaar van Felix in de lach schiet. En, mochten er nog mensen zijn die deze discussie volgen (wat ik betwijfel), lees mijn eerdere reacties in deze discussie. Reacties met feiten, bewijzen, etcetera.... en vandaag lees ik zijn reactie van 23/5; "Ik had dit niet verwacht, maar Temer heeft er toch al verkeerd aan gedaan om personen die verwikkeld zijn in het Lava Jato schandaal in zijn kabinet op te nemen." De corrupte oppositie die er alles aan doet om het lava jato onderzoek stop te zetten..... ALLE politici aan de rechter kant zijn verwikkeld in het lava jato onderzoek.... Temer (die overigens wettelijk gezien niet herkozen mag worden de komende acht jaar in verband met corruptie), kan alleen maar kiezen uit criminelen..... LAVA JATO is de rechtse corrupte elite, en een paar hypocriete politici aan de linkerkant.

Maar voor mij persoonlijk belangrijk is het respecteren van een ieder die anders denkt...... respect binnen bepaalde grenzen.... @Felix; "ik had dit niet verwacht"...... Alleen O Globo gekeken? NYT/Bild/Monde/een krantje in NL die volkskrant heet.... de hele wereld, ja zelfs Cuba (google....) veroordelen de staatsgreep van rechts.... maar jij had dit niet verwacht.... JIJ..... in welke wereld leef JIJ????

Zoals JIJ al eens hebt aangehaald.... soms beledig ik iemand "in the heat of the moment" en als ik mijn reactie later terug lees, kan het zijn dat ik mijn excuses aanbied omdat ik de grens van fatsoen heb overschreden. Het feit dat ik achteraf inzie dat ik te ver ben gegaan, en daarvoor mijn excuses aanbied, heb je al op een onbegrijpelijke manier tegen mij gebruikt. Maar.... terugkerend naar jouw "ik had dit niet verwacht' en al je andere naïeve, ongefundeerde, tendentieuze berichten welke alleen maar bewezen dat je geen idee hebt waar je het over hebt..... ik ben voor absolute vrijheid van meningsuiting.... nadeel is dat idioten als jij ook je zegje mogen doen, moslims het recht hebben te preken om alles wat niet islam af te slachten, jezus gekkies de kans geeft om abortus klinieken en begrafenissen van homo's aan te vallen/te verstoren, en neonazi's het recht geeft om te demonstreren.

En doe je zelf een plezier; bewijs nou niet de onbenul te zijn waarvan ik je beticht, door beledigd te zijn dat ik idioten als jij in de zelfde zin noem als nazi's....... ik vergelijk je er niet mee, maar je behoort tot de groep die, zoals iedereen, het recht heb om onzin uit te kramen.

@Salseros; als moderator heb je misschien de neiging om mijn bericht als beledigend te ervaren en te verwijderen... je goed recht.... Maar als je alle berichten van deze felix terug leest, kan je niet anders concluderen dat het zijn berichten zijn die denigrerend zijn en niets anders zijn dan propaganda (bewust of uit domheid).... Ik accepteer je beslissing.

Ignorance is bliss



Plaats reactie