Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » zo jan 28, 2018 18:59

Hoop commentaren over wat nu na de veroordeling van Lula.
Niemand die het weet, maar hier vast een die me wel ligt.
Ook de commentaren liggen me wel.
http://www1.folha.uol.com.br/poder/2018 ... reso.shtml



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Felix » zo jan 28, 2018 23:58

Dit jaar mogen wij ons wederom verheugen op een kandidaat met een Nederlands tintje! De politicus José Maria Eymael met Nederlandse voorouders doet voor de vijfde keer mee aan de presidentsverkiezingen. Hij denkt nu, meer dan vroeger nog, een kans te maken gekozen te worden. Laten we niet vergeten dat Lul-A evenals Nixon en Hitler ook niet bij hun eerste of tweede pogingen gekozen werden, ook bij hun moest dat rijpen.

Zijn verkiezingsjingle genoot een zekere populariteit:

https://pt.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Maria_Eymael



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 00:37

@Felix,
je leest waarschijnlijk te veel nazi- boekjes e.d. Hitler is nooiit gekozen tot iets als president/reichsfuhrer, hij heeft een coupe gepleegd en zichzelf benoemd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Progresso » ma jan 29, 2018 00:57

Wikipedia schreef:Mede op aandringen van de conservatieve politicus Franz von Papen, die verzekerde dat dankzij de meerderheid van conservatieven en katholieken in het nieuwe kabinet Hitler kort gehouden kon worden, werd Hitler in januari 1933 ten slotte door de toenmalige rijkspresident van de Weimarrepubliek, Paul von Hindenburg, met tegenzin benoemd tot Rijkskanselier. Hindenburg had een lage dunk van Hitler en sprak denigrerend over "deze kleine Gefreiter (nl: korporaal), zwerver en mislukte kunstenaar", maar hij werd van diverse zijden onder druk gezet om Hitler tot rijkskanselier te benoemen en gaf ten slotte toe.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 01:25

Hitler schakelde eerst zijn politieke vijanden met o.a. veel bedreiging, geweld en andere trucs ( Dilma) uit, vooral communisten,
daarna reichstagbrand/appartement> beide fakeverhaal met valse beschuldigingen en rechtszaak van der Lubbe/Lula
Daarna nieuwe verkiezingen, had nog de meerderheid niet, maar met wat nog over was (oppositie was uitgeschakeld)
voerde hij een grondswetswijziging door, waardoor hij buiten de rijksdag om kon regeren, en daarmee alleenheerser werd.
Benoeming is dan verder een formaliteit.

Dat ie echt gekozen was met een meerderheid geloven alleen nog nazi's.
Laatst gewijzigd door louis op ma jan 29, 2018 01:38, 3 keer totaal gewijzigd.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Felix » ma jan 29, 2018 01:32

zwerver en mislukte kunstenaar
Natuurlijk, the winner takes it all en hitler wordt natuurlijk de grond ingestampt. Maar of hij nou een mislukte kunstenaar was zou ik niet weten, hij overleefde een tijd lang van wat hij schilderde, in tegenstelling tot vele subsidietrekkers van heden.
Zijn werkjes zijn nogal strak en straf van aard, zoals hij zelf was.
hitler-2.jpg
hitler-2.jpg (112.72 KiB) 10665 keer bekeken
Dit is een echte Hitler, maar hij schilderde doorgaans stadsgezichtjes, hij had de ambitie architect te worden (net zoals George Constanza uit Seinfeld).

Maar, we moeten nu Eymael de aandacht schenken, wiens Neerlants bloed door d'aadren vloeit!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Progresso » ma jan 29, 2018 01:40

Je draait de chronologie aardig om voor wat betreft Hitler. Hitler heeft zover ik weet tijdens zijn verkiezingsstrijd geen politieke tegenstanders uitgeschakeld. Over de brand in dem Reichstag bestaan verschillende theorieen. De Nederlandse communist Van de Lubbe zou het gedaan kunnen hebben maar dat is volgens mij nooit bewezen. In 1932 had Hitler met behulp van de katholieken een meerderheid, die hem in staat stelde vanaf die tijd per decreet te regeren, zeg maar gelijk wat er nu in Ankara gebeurt.

De vergelijking Brazilie nu met Duitsland 1932 en verder gaat aan alle kanten mank. Volgens mij hebben we hier een functionerende democratie en een onafhankelijke rechter. Daar is op zich best een hoop op aan te merken, maar als je meent dit te moeten vergelijken met het Duitsland van de jaren 30 dan raadt ik je aan toch wat goede geschiedenisboekjes te kopen.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 01:48

Pfff., zal wel jou keus zijn, een groot cliché en grote kitsch.
Volle maan met streepje wolk er voor, en softe schittering in het water.
Alleen de heks op bezem voor de maan ontbreekt nog.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Felix » ma jan 29, 2018 01:49

De vergelijking Brazilie nu met Duitsland 1932 en verder gaat aan alle kanten mank. Volgens mij hebben we hier een functionerende democratie en een onafhankelijke rechter
Het enige wat ik wilde zeggen is dat Nixon, Lul-A, noch Hitler bij hun respectievelijke deelnames tijdens de eerste pogingen gekozen werden.

Ik zie niet helemaal dat wij hier een functionele democratie hebben, het hele parlement en de hogere rechters die over dat parlement gaan zijn verrot en corrupt. Waar je ook pulkt komen de gifwolken van de corruptie te voorschijn. Horen ze niet bij de maffia dan zijn ze van de Cosa Nostra.

Je hoort ook steeds meer twijfels over de electronische verkiezingen. Ik had die twijfels vroeger niet maar nu weet ik het nog niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Progresso » ma jan 29, 2018 02:07

Felix schreef:
ma jan 29, 2018 01:49
Je hoort ook steeds meer twijfels over de electronische verkiezingen. Ik had die twijfels vroeger niet maar nu weet ik het nog niet.
Die stemmachines zijn gewoon te manipuleren. Onbegrijpelijk dat men die krengen nog gebruikt. In Nederland gaan er ook steeds weer stemmen op om electronisch te stemmen. Electronisch stemmen en democratie kunnen gewoon niet samen gaan. Gewoon op papier en dan de uitslag maar een paar dagen later.




louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 02:31

"ik weet tijdens zijn verkiezingsstrijd geen politieke tegenstanders uitgeschakeld."

En wat dacht je van hitlers knokploeg de SA in 1933 al 400.000 man sterk.die zaten echt niet stil,
kristalnacht (veel joden waren communist).
"in 1923, the SA was reorganized in 1925 and soon resumed its violent ways, intimidating voters in national and local elections.
From January 1931 it was headed by Ernst Röhm, who harboured radical anticapitalist notions and dreamed of building the SA
into Germany’s main military force.
https://www.britannica.com/topic/SA-Nazi-organization

" De Nederlandse communist Van de Lubbe zou het gedaan kunnen hebben maar dat is volgens mij nooit bewezen."

Waarschijnlijk niet, er waren meerdere branden op hetzelfde moment in een heel groot gebouw, kon hij nooit alleen
hebben gedaan, als ie het al gedaan had. Goede kans dat de nazi's het zelf gedaan hadden, maar het hun oppositie de communisten
in de schoenen wilde schuiven.
Wel werd die brand gebruikt om de communisten (v.d. Lubbe was communist) de schuld te geven en ze uit te schakelen.

"The fire was used as evidence by the Nazi Party that communists were plotting against the German government.
The event is seen as pivotal in the establishment of Nazi Germany."

"Hitler urged President Paul von Hindenburg to pass an emergency decree to suspend civil liberties and pursue a "ruthless confrontation" with the Communist Party of Germany.[2] After passing the decree, the government instituted mass arrests of communists, including all of the Communist Party parliamentary delegates. With their bitter rival communists gone and their seats empty, the Nazi Party went from being a plurality party to the majority, thus enabling Hitler to consolidate his power."
https://en.wikipedia.org/wiki/Reichstag_fire

Hier dus de uitschakeling via gevangenzetting van veel communistische parlementariërs/zijn oppositie, daarna verkiezingen.

" In 1932 had Hitler met behulp van de katholieken een meerderheid, "
ja, maar wel nadat hij al de communistische parlementariers, zijn oppositie, gevangen had gezet. zie quote hierboven

"maar als je meent dit te moeten vergelijken met het Duitsland van de jaren 30 dan raadt ik je aan "
De trucs die ik noem, zijn hetzelfde.

enne met die chronologie van mij valt het dus wel mee. Misschien jij een geschiedenisboekje kopen ?
Laatst gewijzigd door louis op ma jan 29, 2018 03:09, 1 keer totaal gewijzigd.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 02:59

Progresso schreef:
ma jan 29, 2018 02:07
Die stemmachines zijn gewoon te manipuleren. Onbegrijpelijk dat men die krengen nog gebruikt.
Ben geen IT-er maar, lijkt me, gewoon gesloten systeem maken per stembureau met kabels
en per bureau uitslag eind van de dag uitlezen en telefonisch doorgeven.
Oh ja, en s ochtends stemmachines eerst formmateren en daarna stemprogrammaatje installeren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Progresso » ma jan 29, 2018 13:08

@louis: geloof me nou, ik heb 40 jaar in de IT rondgezworven. Als er nu één ding onmogelijk te automatiseren is dan heb je het wel over stemcomputers. De Braziliaanse variant is dan nog een van de slechtste varianten, omdat er geen individueel stembewijs uit die dingen komt. Je kunt dus wel een kandidaat intoetsen, maar je hebt geen idee wat er intern gebeurt. Is jouw stem op die kandidaat aan het eind van de dag inderdaad nog een stem op die kandidaat. Je hebt geen enkele mogelijkheid om dat nog te bewijzen.

Wat er met die software gebeurt is ook een blackbox. Je moet er als kiezer maar op vertrouwen dat het allemaal klopt. Ik ken vele hardcore programmeurs, zeg maar lui die alleen maar in enen en nullen kunnen denken en werken. Zelfs de allerbeste onder hun hebben software geschreven waar ze van toegeven dat hackers door hun fouten toegang hebben tot hun project en de zaak kunnen manipuleren.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 13:15

Heb er geen verstand van, maar vroeg me af, hoe komt een hacker binnen in een computer, die
niet is aangesloten op het internet of enig ander systeem en ook niet in staat is draadloze signalen te ontvangen ?
Als het via het stopcontact is, zeg ik hang er een batterij aan.
Is iets als een eenvoudige rekenmachine op afstand te hacken, want veel meer dan dat is een stemmachine niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Progresso » ma jan 29, 2018 18:31

Voor de verkiezingen moeten alle stemcomputers worden geprogrammeerd met nieuwe kandidaten en nummers. Dat wordt op een aantal plaatsen in Brazilië gedaan door een massa mensen. Zorg ervoor dat een van je handlangers net een andere usb-stick heeft om de kandidatenlijst te uploaden. Je hebt het in totaal over 500.000 stemcomputers. Daarna worden die 500.000 stemcomputers over het land en de ambassades verdeeld. Je hoeft bijvoorbeeld maar een vrachtwagen met stemcomputers te verwisselen in een district met veel aanhangers van een bepaalde partij en je hebt de verkiezingen gewonnen.

In die landen waar testen door hackers zijn uitgevoerd en waar geen restricties aan waren gegeven zijn de stemcomputers door de mand gevallen. Brazilie heeft ook hackers gevraagd om te testen, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Uiteraard kregen de hackers het dan niet voor elkaar.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 21:55

@progressso,
je geeft geen antwoord op mijn vraag, je beschrijft slechts de situatie nu met stemcomputers.
Enne.., klopt het, mijn versie van het verhaal over hitler of niet ????
en wie moet er een geschiedenis boekje kopen ?



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door louis » ma jan 29, 2018 22:18

Oh en wat die stemcomputers betreft,
gewoon supermarktkassa's nemen, alles per stembureau, met kabels zonder internet of andere draadloze mogelijkheid.
Poept bij elke stem een bonnetje uit, wordt getoond aan de stemmer en valt vervolgens in een bakkie en aan
het eind van de dag zegt ie ook hoeveel pakken yogurt, gevulde stroopwafels en Felix-zakken kattezooi er zijn verkocht. Blijft dus altijd de mogelijkheid tot check, ennne..., stemmen met potlood heeft ook zo zijn fraudegevoeligheden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door Progresso » di jan 30, 2018 02:27

Volgens mij draai je de chronologie om maar ik moet toegeven dat ik het nu ook even niet zeker meer weet. Ik zal.morgen even de boekenkast induiken.

Dat papiertje is al een enorme verbetering, maar dan moet je alsnog al die papiertjes tellen. Dan ben je weer terug bij af. Verder kun je natuurlijk ergens honderd stemcomputers achteroverdrukken en die gewoon alleen maar PT stemmen laten printen. Niet te controleren. Of je programmeert de 500000 machines zo dat aan het eind van de dag per machine 2 extra pt stemmen worden ingevoerd. Als er dan een steekproef wordt gehouden met de echte briefjes valt dit binnen de fout tolerantie maar je hebt opeens wel een verschil van 1 miljoen stemmen.

Met potlood stemmen heeft ook zijn fraudeevoeligheden, maar juist doordat het handmatig is kun je niet opschalen naar miljoenen. Dan moet je dus heel veel stemmentellers omkopen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door René » za feb 17, 2018 09:47

Hitler en Lula, of Temer/Aecio/cunha/cabral/of elke andere Br politicus met elkaar te vergelijken, is gewoon ziek. En natuurlijk kun je heel laf makkelijk terrugkrabbelen; je maakt geen vergelijking tussen hun daden... tis een feitje.... maar het venijn zit in die twee in de in dezelfde zin te noemen.
Het is jammer dat al die haat tegen Lula/PT, gemanipulerd en gevoed door de `pers´ (totaal in handen van een paar rijke families) er tot de dag van vandaag voor zorgt dat de realiteit vergeten wordt. De realitiet;
- President wordt verdacht van criminele praktijken; opgenomen gesprekken bevestigen dat
- justitie wil hem onderzoeken; eerste en tweede kamer moeten daar via een stemming toestemming voor geven (say what???).
- Temer koopt openbaar stemmen van van corruptie verdacte politici, en ontsnapt vervolging
- Aecio, met 500 kilo poeder en 2 miljoen in koffertjes... nog steeds senator...
- justitie zet preventief corrupte kopstukken vast... hoge rechter Gilmar zet ze weer vrij..
- rechters bekomen aanklagers, in de functie van rechter...
- etcetera....

Als er een vergelijking te maken is met een hitler, gaat over de blinde haat welke de hierboven beschreven situatie voedt...
Ltrzzzz



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Het vervolg. Lula > presidentsverkiezingen.

Bericht door borsjea » di mar 27, 2018 14:33

Hoe serieus moeten we de kandidatuur van Lula eigenlijk nemen? DataFolha gaf enige maanden geleden een percentage van 36% aan maar van DataFalha is bekend dat deze erg richting de PT hang. Gisteren de media afgestruind naar reportage´s mbt zijn verkiezingcampange overal zie je dat de bussen al vaak buiten de gemeentes worden opgewacht vaak met wegblokkades waarik persoonlijk een hekel aan heb bussen worden bekogeld met oa eieren en tomaten. verder wordt hij uitgejouwd. Ook tijdens zijn toespraak overstemt het Luladrao het gejuich van de aanhang. Grappig is dat die aanhang ook in veel plaatsen is geintervieuwd en vaak geen antwoord kan geven op vragen waarvoor ze er zijn, de indruk is dat deze mensen er tegen betaling aanwezig zijn.



Plaats reactie