Flybrasil/Arke vs TAP
Ik ben ook erg blij dat ik niet bij Fly brasil had geboekt maar bij Arkefly. Fly brasil was duurder ivm de toeslag voor 4 weken.
Arkefly heeft de vlucht geannuleerd maar Fly brasil niet.
Ik ga nu met Tap. Dit betekent echter wel dat ik midden in de nacht op Schiphol moet zijn en 6 uur in Lissabon moet wachten.
Als ik wel met Arkefly had gekund was ik lekker s'ochtends met de trein naar Schiphol gegaan en dan rechtstreeks naar Fortaleza (met een korte stop in Natal).
Arkefly heeft de vlucht geannuleerd maar Fly brasil niet.
Ik ga nu met Tap. Dit betekent echter wel dat ik midden in de nacht op Schiphol moet zijn en 6 uur in Lissabon moet wachten.
Als ik wel met Arkefly had gekund was ik lekker s'ochtends met de trein naar Schiphol gegaan en dan rechtstreeks naar Fortaleza (met een korte stop in Natal).
vandaag een telefoontje gekregen van tap uit portugal dat mijn terugvlucht fortaleza-brussel een beetje gewijzigd is in plaats van vertrek 20.00u word het 19u20 en met een tussenstop in natal van 1 uur de aankomsttijd in lissabon is dan ook iets later brussel zou hetzelfde blijven.
zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat arke er weer mee ophoud in mei?
zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat arke er weer mee ophoud in mei?
ik weet het niet. TAP in een lijndienst en die houden doorgaans weinig rekening met charters. ik denk eerder dat de oorzaak aan de lage bookings ligt. toen ik in februari met TAP vloog zat er vrij weinig volk aan boord. het zijn nu eenmaal moeilijke tijden voor airlines (crisis, dure fuel... u kent het verhaaltje) en dus kunnen ze op dagen met weinig boekingen beter 1 volle vlucht uitvoeren dan tweemaal de onkosten voor een slechts half vol vliegtuig te doen. ergens wel begrijpelijk.maxx schreef:vandaag een telefoontje gekregen van tap uit portugal dat mijn terugvlucht fortaleza-brussel een beetje gewijzigd is in plaats van vertrek 20.00u word het 19u20 en met een tussenstop in natal van 1 uur de aankomsttijd in lissabon is dan ook iets later brussel zou hetzelfde blijven.
zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat arke er weer mee ophoud in mei?
met carnaval en tijdens vakanties zullen ze uiteraard wel goed vol zitten.
TAP is trouwens verre van de enige luchtvaarmaatschappij die vanalles uit de kast moet halen om te besparen.
Ik kreeg gisteren in Fortaleza een boardingpass voor de middagvlucht in Lissabon omdat we de aansluiting toch niet zouden halen. In Lissabon bleek dat de ochtendvlucht nog niet aan het boarden was. Mocht ik niet mee omdat op mijn boardingpas de middagvlucht stond.
Alles geprobeerd maar kon niet mee omdat het vliegtuig vol zat.
Ben nu een beetje klaar met Tap. Zowel heen als terug minstens 6 uur wachten in Lissabon.
Alles geprobeerd maar kon niet mee omdat het vliegtuig vol zat.
Ben nu een beetje klaar met Tap. Zowel heen als terug minstens 6 uur wachten in Lissabon.
elke luchtvaartmaatschappij/hotel... ter wereld overboekt zijn capaciteit omdat men rekent op no showsjacques schreef:Ik kreeg gisteren in Fortaleza een boardingpass voor de middagvlucht in Lissabon omdat we de aansluiting toch niet zouden halen. In Lissabon bleek dat de ochtendvlucht nog niet aan het boarden was. Mocht ik niet mee omdat op mijn boardingpas de middagvlucht stond.
Alles geprobeerd maar kon niet mee omdat het vliegtuig vol zat.
Ben nu een beetje klaar met Tap. Zowel heen als terug minstens 6 uur wachten in Lissabon.
Ferry schreef:Je kan gratis de bus nemen bij het vliegveld, en die brengt je naar het centrum, met lekker weer, zal het daar wel uit te houden zijn, maar het is niet te hopen dat het regent.
Ik heb ooit eens bewust mijn reis zo gepland, wou Lissabon eens bezichtigen.
En eerlijk gezegd het is een leuke stad. Maar ik had geen rekening gehouden met de vermoeidheidsfactor. Je bent al wakker sinds de ochtend van de dag voordien, je hebt niks of nauwelijks geslapen 's nachts in het vliegtuig (ik denk dat slechts weinigen daar echt goed kunnen in pitten) dus je bent al kapot wanneer je 's morgens in Lissabon van het toestel af stapt en dan zou je het NOG een volle dag zonder slapen moeten doen!
Toen die keer heb ik het uitgehouden tot op de middag, toen ben ik naar de luchthaven terug gekeerd, op de eerste de beste bank in slaap gevallen en nog net op tijd wakker geworden voor mijn vlucht.
Dat hangt van dag tot dag af.Paul schreef:Ik hoor nu van enkele (kleinere) passagiers dat bij TAP de beenruimte zo beperkt is op het 2e deelvan de vlucht nml vanaf Lissabon naar Fortaleza, hebben ze ze die splinternieuwe toestellen nu soms op andere routes ingezet?
TAP vliegt sinds een jaar of 2 de route LIS-FOR uitsluitend met de Airbus 330-200 (hun oude Airbus 310's hebben inmiddels de vloot verlaten).
Ze hebben van de A330 echter 2 verschillende modellen wat het interieur betreft;
de A330-223: dit zijn al iets oudere toestellen die TAP heeft over genomen van andere maatschappijen (Austrian e.d.), gemiddeld 8 jaar oud en hebben o.a. personal tv-screens in economy. valt qua beenruimte best mee in vgl. met andere maatschappijen en dit is trouwens het enige toestel waar ik zelf heb in gevlogen.
en je hebt ook de A330-202: dit zijn de laatste versies die TAP nieuwe rechtstreeks van Airbus koopt. het interieur is moderner. over beenruimte kan ik u dus niks zeggen.
Beide toestellen zijn qua capaciteit/uiterlijk e.d. hetzelfde, en beide worden willekeurig op alle A330 routes ingezet. Dat is gewoon een intern schema van TAP.
Nu de A310 er niet meer is, hebben alle lange afstandstoestellen (op de A340-300's na, die normaliter echter niet op de Fortaleza-route wordt ingezet) een eigen tv-schermpje in elke economy-seat.
Berichtje gestuurd naar Tap dat ik liever geen 10 uur in Lissabon ga wachten op de terugvlucht. Hebben ze me nu voor de ochtendvlucht ingeboekt. Toch netjes
Ik kom dus om 06:55 uur in Lissabon aan en vertrek om 07:55 uur in A'dam. Zal wel erg krap worden en de bagage zal wel nagestuurd worden maar beter dan 10 uur wachten.
Ik kom dus om 06:55 uur in Lissabon aan en vertrek om 07:55 uur in A'dam. Zal wel erg krap worden en de bagage zal wel nagestuurd worden maar beter dan 10 uur wachten.