Flybrasil/Arke vs TAP

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Geert
Artikels: 0
Berichten: 38
Lid geworden op: za mar 10, 2007 20:05
Locatie: Groningen

Bericht door Geert » za mar 28, 2009 10:42

Ik ben ook erg blij dat ik niet bij Fly brasil had geboekt maar bij Arkefly. Fly brasil was duurder ivm de toeslag voor 4 weken.
Arkefly heeft de vlucht geannuleerd maar Fly brasil niet.
Ik ga nu met Tap. Dit betekent echter wel dat ik midden in de nacht op Schiphol moet zijn en 6 uur in Lissabon moet wachten.
Als ik wel met Arkefly had gekund was ik lekker s'ochtends met de trein naar Schiphol gegaan en dan rechtstreeks naar Fortaleza (met een korte stop in Natal).



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » za mar 28, 2009 14:56

Ik heb afgelopen week mijn reis bij Flybrasil geannuleerd, en dezelfde dag stond mijn aanbetaling al weer op mijn rekening, dus dat is ook wel weer service, nu 9 mei met TAP, dus een extra weekend erbij, das ook wel weer lekker.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za apr 04, 2009 17:12

vandaag een telefoontje gekregen van tap uit portugal dat mijn terugvlucht fortaleza-brussel een beetje gewijzigd is in plaats van vertrek 20.00u word het 19u20 en met een tussenstop in natal van 1 uur de aankomsttijd in lissabon is dan ook iets later brussel zou hetzelfde blijven.
zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat arke er weer mee ophoud in mei?



kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Bericht door kempenaar » za apr 04, 2009 19:04

Bericht Tap terugvlucht Fortaleza 14 mei geschrapt - annulatiekosten 25 EURO - aansluitende vlucht naar Brussel 8 uur Lisbao - tja, tap doet nu wat het wilt ...



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za apr 04, 2009 19:57

maxx schreef:vandaag een telefoontje gekregen van tap uit portugal dat mijn terugvlucht fortaleza-brussel een beetje gewijzigd is in plaats van vertrek 20.00u word het 19u20 en met een tussenstop in natal van 1 uur de aankomsttijd in lissabon is dan ook iets later brussel zou hetzelfde blijven.
zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat arke er weer mee ophoud in mei?
ik weet het niet. TAP in een lijndienst en die houden doorgaans weinig rekening met charters. ik denk eerder dat de oorzaak aan de lage bookings ligt. toen ik in februari met TAP vloog zat er vrij weinig volk aan boord. het zijn nu eenmaal moeilijke tijden voor airlines (crisis, dure fuel... u kent het verhaaltje) en dus kunnen ze op dagen met weinig boekingen beter 1 volle vlucht uitvoeren dan tweemaal de onkosten voor een slechts half vol vliegtuig te doen. ergens wel begrijpelijk.
met carnaval en tijdens vakanties zullen ze uiteraard wel goed vol zitten.
TAP is trouwens verre van de enige luchtvaarmaatschappij die vanalles uit de kast moet halen om te besparen.



jacques
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:55

Bericht door jacques » za apr 04, 2009 20:02

Ik kreeg gisteren in Fortaleza een boardingpass voor de middagvlucht in Lissabon omdat we de aansluiting toch niet zouden halen. In Lissabon bleek dat de ochtendvlucht nog niet aan het boarden was. Mocht ik niet mee omdat op mijn boardingpas de middagvlucht stond.
Alles geprobeerd maar kon niet mee omdat het vliegtuig vol zat.

Ben nu een beetje klaar met Tap. Zowel heen als terug minstens 6 uur wachten in Lissabon.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za apr 04, 2009 20:43

jacques schreef:Ik kreeg gisteren in Fortaleza een boardingpass voor de middagvlucht in Lissabon omdat we de aansluiting toch niet zouden halen. In Lissabon bleek dat de ochtendvlucht nog niet aan het boarden was. Mocht ik niet mee omdat op mijn boardingpas de middagvlucht stond.
Alles geprobeerd maar kon niet mee omdat het vliegtuig vol zat.

Ben nu een beetje klaar met Tap. Zowel heen als terug minstens 6 uur wachten in Lissabon.
elke luchtvaartmaatschappij/hotel... ter wereld overboekt zijn capaciteit omdat men rekent op no shows



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » zo apr 05, 2009 15:28

Net een mailtje van TAP gehad, op de terug vlucht kan ik nu lekker 12 uur wachten op Lisboa, omdat ze de middagvluchten nu gecancheld hebben, nou dat is dan ook weer lekker geregeld.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Bericht door Bert » zo apr 05, 2009 16:28

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kom nu 23:15 uur aan op Schiphol ( na 12 uur wachten op Lissabon )
Kunnen ze dit zomaar maken of mag ik om deze reden de reis annuleren ?

Wat te doen in 12 uur tijd in Lissabon ? iemand ideetjes ?



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » zo apr 05, 2009 18:18

Je kan gratis de bus nemen bij het vliegveld, en die brengt je naar het centrum, met lekker weer, zal het daar wel uit te houden zijn, maar het is niet te hopen dat het regent.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo apr 05, 2009 19:19

Ferry schreef:Je kan gratis de bus nemen bij het vliegveld, en die brengt je naar het centrum, met lekker weer, zal het daar wel uit te houden zijn, maar het is niet te hopen dat het regent.


Ik heb ooit eens bewust mijn reis zo gepland, wou Lissabon eens bezichtigen.
En eerlijk gezegd het is een leuke stad. Maar ik had geen rekening gehouden met de vermoeidheidsfactor. Je bent al wakker sinds de ochtend van de dag voordien, je hebt niks of nauwelijks geslapen 's nachts in het vliegtuig (ik denk dat slechts weinigen daar echt goed kunnen in pitten) dus je bent al kapot wanneer je 's morgens in Lissabon van het toestel af stapt en dan zou je het NOG een volle dag zonder slapen moeten doen!

Toen die keer heb ik het uitgehouden tot op de middag, toen ben ik naar de luchthaven terug gekeerd, op de eerste de beste bank in slaap gevallen en nog net op tijd wakker geworden voor mijn vlucht.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » ma apr 06, 2009 01:03

Ik kreeg ook een berichtje dat ik op 20 mei terug ga via Natal, dus de aansluitende vlucht ga missen! Dan was de Brussel van 10.00 een beter alternatief geweest dan Amsterdam als die tenminste wel nog blijft vliegen..



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » ma apr 06, 2009 13:20

Ik hoor nu van enkele (kleinere) passagiers dat bij TAP de beenruimte zo beperkt is op het 2e deelvan de vlucht nml vanaf Lissabon naar Fortaleza, hebben ze ze die splinternieuwe toestellen nu soms op andere routes ingezet?



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » ma apr 06, 2009 13:28

kleinere passagiers ;)


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » ma apr 06, 2009 13:53

Paul schreef:Ik hoor nu van enkele (kleinere) passagiers dat bij TAP de beenruimte zo beperkt is op het 2e deelvan de vlucht nml vanaf Lissabon naar Fortaleza, hebben ze ze die splinternieuwe toestellen nu soms op andere routes ingezet?
Dat hangt van dag tot dag af.

TAP vliegt sinds een jaar of 2 de route LIS-FOR uitsluitend met de Airbus 330-200 (hun oude Airbus 310's hebben inmiddels de vloot verlaten).
Ze hebben van de A330 echter 2 verschillende modellen wat het interieur betreft;

de A330-223: dit zijn al iets oudere toestellen die TAP heeft over genomen van andere maatschappijen (Austrian e.d.), gemiddeld 8 jaar oud en hebben o.a. personal tv-screens in economy. valt qua beenruimte best mee in vgl. met andere maatschappijen en dit is trouwens het enige toestel waar ik zelf heb in gevlogen.

en je hebt ook de A330-202: dit zijn de laatste versies die TAP nieuwe rechtstreeks van Airbus koopt. het interieur is moderner. over beenruimte kan ik u dus niks zeggen.


Beide toestellen zijn qua capaciteit/uiterlijk e.d. hetzelfde, en beide worden willekeurig op alle A330 routes ingezet. Dat is gewoon een intern schema van TAP.


Nu de A310 er niet meer is, hebben alle lange afstandstoestellen (op de A340-300's na, die normaliter echter niet op de Fortaleza-route wordt ingezet) een eigen tv-schermpje in elke economy-seat.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Bericht door Bert » di apr 07, 2009 07:01

Berichtje gestuurd naar Tap dat ik liever geen 10 uur in Lissabon ga wachten op de terugvlucht. Hebben ze me nu voor de ochtendvlucht ingeboekt. Toch netjes
Ik kom dus om 06:55 uur in Lissabon aan en vertrek om 07:55 uur in A'dam. Zal wel erg krap worden en de bagage zal wel nagestuurd worden maar beter dan 10 uur wachten.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » di apr 07, 2009 10:11

En nu dus maar hopen dat ze niet alsnog even terug via Natal gaan vliegen anders kun je alsnog tot 14.20h wachten!



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » di apr 07, 2009 10:16

Paul, er gaat geen vlucht meer, van 14.20, die is er tussenuit gehaald, dus wordt het 19.20. Ook maar ff een mailtje naar TAP verstuurd, dan maar zonder koffer op schiphol, 12 uur wachten is wel erg lang.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » di apr 07, 2009 10:45

Voorlopig op de 20e mei nog wel steeds die vlucht van 14.20 uur, maar ik wilde eigenlijk daar al om gaan boeken om dan terug via Brussel te gaan vliegen en dus met de vlucht van 10.00uur.



abracos
Artikels: 0
Berichten: 5
Lid geworden op: ma apr 06, 2009 13:17

Bericht door abracos » di apr 07, 2009 14:59

Begin maart heb ik via internet een ticket bij Tap geboekt en betaald. Ik heb tot nu toe alleen een bevestiging per email gekregen. Is dit alles wat je krijgt?



Gesloten