Cumbuco over 5 jaar onherkenbaar?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Cumbuco over 5 jaar onherkenbaar?

Bericht door Salseros » za apr 11, 2009 10:51

Ik kwam onderstaand artikel tegen op internet. Er wordt geschreven over het golfproject dat gestart is, de vijf-sterren hotels die gebouwd gaan worden, diverse restaurants etc... over 5 jaar is het rustige stadje getransformeerd in een toeristencentrum. Ik ben benieuwd!

Bron: Klik Hier!



Cumbuco
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: wo mar 11, 2009 02:30
Locatie: Netherlands

Bericht door Cumbuco » ma apr 13, 2009 01:41

Ja dat verhaal klopt. Nu investeren in bv een kroeg, Disco, Restaurant of
nog meer water activiteiten gaat geld opleveren over enkele jaren.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » ma apr 13, 2009 09:48

Ongeveer zo'n zelfde project staat ook op stapel in Lagoinha, al moet ik dat allemaal nog zien of dat van de grond komt, ze waren er ieder geval wel flink aan het bouwen verleden jaar.



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » ma apr 13, 2009 11:58

Er komen in dat soort oorden wel nog een hoop toeristen,was vorige week nog een paar dagen in Porto de Galinhas en daar was het hardstikke druk.Neem aan dat het in Cumbuco net zoiets gaat worden.Zou wel jammer zijn



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma apr 13, 2009 12:26

Ik vraag me af wat de lokale bevolking daar van zou vinden, misschien over een aantal jaren overspoeld worden door toeristen... weg rust.

Maar goed, ik zou het wel leuk vinden. Misschien over 5 jaar een weekje Cumbuco in een mooi apt en daarna een weekje Fortaleza. Laten we eerlijk zijn, het strand in Cumbuco is 10x zo mooi dan Praia do Futuro... met een paar mooie apt complexen, hotels, restaurants, disco's geef ik het een zeer goede kans.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Cumbuco
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: wo mar 11, 2009 02:30
Locatie: Netherlands

Bericht door Cumbuco » ma apr 13, 2009 13:09

De lokale bevolking zal er ook van profiteren. De investeerders zijn er aan
gehouden plannen te overleggen om mee te investeren in de infrastructuur
,scholing en uiteraard werkgelegenheid. Cumbuco staat niet alléén op de
lijst voor dergelijke grootschalige projecten. Een groot deel van het noord-
oosten gaat voor rond 8 miljard R$ op de schop. Groot probleem voor investeerders
is de zand aanvoer van uit zee ( die duinen veroorzaken ) en langzaam maar
zeker véél schade aan kunnen richten.
In 1998 is de luchthaven Pinto Martins ( Fortaleza ) vernieuwd en er liggen
plannen om een enorme cargo handler neer te zetten. Er zijn overigens
na het succes van Pinto Martins als toeristen afhandeling plannen gemaakt een
geheel nieuw internationaal vliegveld te bouwen. Pinto Martins zou dan als
cargo en inlands personen vervoer moeten dienen. Met 4,8 miljoen reizigers
en 46.000 vliegbewegingen blijft Fortaleza flink achter bij Salvador.

Kortom er gaat nog al wat gebeuren de komende jaren....


Afbeelding

Gebruikersavatar
abel
Artikels: 0
Berichten: 198
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 02:57

Bericht door abel » ma apr 13, 2009 13:52

Lijkt me niet verkeerd voor Cumbuco.
Zal die Hollander blij mee zijn,hoe heet ie ook al weer?
Hij heeft die oranje kroeg\disco,een leuke tent.
Eèn keer geweest en mee gesproken,lijkt me een goeie kerel.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » ma apr 13, 2009 17:12

M.a.w. binnen 5 jaar is ook Cumbuco compleet verneukt?

Sorry maar ik ben niet echt voor het idee te vinden.
Cumbuco is nu dat rustige, typisch Cearenzisch dorpje waar je een keer een dag gaat ontspannen om de drukte van Fortaleza te ontvluchten, om een keer geen getoeter van auto's te horen, om een keer op het strand te kunnen niksen zonder om de 5 seconden te worden lastig gevallen door een idioot die zijn rommel probeert te verkopen...

het gaat ongetwijfeld zijn voordelen hebben voor de werkgelegenheid of voor degenen die investeren, maar de charme van Cumbuco waar nu zovelen van houden zal defintief weg zijn!



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » ma apr 13, 2009 17:38

geen straatverkopers?? ook op combuco kregen wij regelmatig bezoek van die straatverkopers. wel niet zoveel als in Fortaleza zelf, maar toch wel aardig wat.



lexje
Artikels: 0
Berichten: 13
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 12:13

Bericht door lexje » di apr 14, 2009 19:50

een nederlandse kennis van mij had in combucco een manege en kite surf school en was ook bezig met een bungalow park de fundering lag er al een tijdje dus ik denk dat al die nieuwe plannen ook wel even gaan duren net als de brug naar prainha :D



jacques
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:55

Bericht door jacques » do apr 16, 2009 11:53

Cumbuco is de laatste jaren al enorm veranderd. Zes jaar geleden had je een paar pousadas en kon je 's avonds alleen op het pleintje een biertje krijgen. Er waren toen ook bijna geen restaurants open 's avonds.
Toen 4 jaar geleden bekend werd dat Cumbuco van juli tot februari één van de beste plekken ter wereld is om te kitesurfen is de stroom toeristen op gang gekomen. Gevolg hiervan is dat er meer faciliteiten zijn ontstaan in het dorp.
Er zijn appartementencomplexen en pousadas gebouwd en er zijn meerdere restaurants en kroegen geopend.
Dit heeft weer tot gevolg gehad dat de toeristen nu niet meer voor 80% uit kitesurfers bestaan maar dat ook andere toeristen het dorp ontdekt hebben.

In de toekomst zal er nog meer gaan veranderen aangezien er nog vele plannen zijn voor de bouw van appartementen. Ook wil de nieuwe prefeituro van Caucaia investeren in Cumbuco om het toerisme te stimuleren. Alles straten worden opnieuw bestraat, het pleintje wordt opgeknapt, er is een commissie gevormd die zich alleen bezig gaat houden met de ontwikkeling van toerisme in Cumbuco.

Afwachten wat de toekomst zal brengen.

@ Abel, Nederlander heet Willem Jan (guilherme)
@ Lexje, Apparementencomplex(neem aan dat je Saint Tropez bedoeld) is inmiddels gesloopt en op dat stuk land komen 960 appartementen.



Plaats reactie