Terugloop?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Terugloop?

Bericht door McAroni » za feb 25, 2012 15:37

Er wordt her en der op het forum (en ook in de Iracema-horeca) gesuggereerd dat het vroeger drukker was en dat er nu nog maar een handjevol toeristen Fortaleza bezoeken. Toevallig struikelde ik van de week over wat cijfers van Pinto Martins. Daaruit lijk je te mogen concluderen dat het aantal toeristen sinds jaar en dag gelijk is gebleven en er dus helemaal geen sprake is van achteruitgang van aantallen bezoekers. Ik zal wel iets overhet hoofd zien of verkeerd interpreteren?

Afbeelding



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Terugloop?

Bericht door René » za feb 25, 2012 16:49

In de eerste tabel kun je zien dat het internationaal tourisme vanaf 2008 is terug gelopen. Een groot deel van die daling (%) komt doordar er minder Nederlanders zijn; in de goede jaren 2 grote toestellen per week (ongeveer 500 man totaal), nu 1 klein toestel waar per week ongeveer 70 man uitstapt en de rest doorgaat naar Natal.
De derde tabel... 350 nederlanders per week? Lijkt mij creatief boekhouden!
Groet,
René



Ruud
Artikels: 0
Berichten: 63
Lid geworden op: di dec 11, 2007 15:21
Locatie: Amsterdam

Re: Terugloop?

Bericht door Ruud » za feb 25, 2012 17:53

Rene, ik denk dat je de mensen niet meerekent die met TAP komen of via Rio/SP met een andere maatschappij?
En verder vraag ik mij af of het om unieke bezoekers gaat of om mensen die meerdere keren per jaar komen en dan ook meerdere keren worden meegeteld.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Terugloop?

Bericht door René » za feb 25, 2012 20:11

Er zal zeker een dubbeltelling zijn, maar 350 Nlers per week in Fortaleza, waarvan ongeveer 70 met Flybrasil/Arkefly... dan komen er wekelijks 280 man met de TAP, 40 per dag.... Ik kan het mij niet voorstellen.
Groet,
René



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Terugloop?

Bericht door Progresso » wo mar 07, 2012 02:40

Die cijfers lijken me redelijk valide. De eerste kolom is uiteraard een dubbeltelling. Het gaat daar om zowel de inkomende als vertrekkende passagiers. . 40 Nederlanders per dag die in Fortaleza per dag het land inkomen lijkt me ook niet echt overdreven. Maar het zijn niet alleen toeristen. Ik denk dat de meeste business mensen gewoon zich als toerist opgeven. Neem je dan per vlucht 4 gezinnetjes, een handjevol businesspersonen, een aantal Nederlanders die naar Piaui , Paraiba of Maranhao gaan dan zit je al snel aan de 30. Blijven er 10 over die die Fortaleza bezoeken. Daarvan is de helft bejaard en verblijft grotendeels op Beiramar. De vijf overgebleven verdelen zich over Cumbuco, Praia Futuro en Iracema.

Volgens mij is voor de Europese toerist Fortaleza veel en veel te duur en is er in de goede jaren op geen enkele wijze iets gedaan om Fortaleza . De reis kost je minimaal €1000 p.p, de horeca is matig en ook niet echt heel goedkoop in vergelijking met andere grote toeristenbestemmingen. Hotels vragen de hoofdprijs en zijn vaak volledig uitgeboekt.

Het publiek dat €2000/€3000 pp voor een vakantie te verbrassen heeft, heeft wel behoorlijk wat andere wensen dan datgene wat Fortaleza te bieden heeft.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Terugloop?

Bericht door Salseros » wo mar 07, 2012 19:51

Het aantal Nederlanders valt te betwijfelen volgens deze tabel.
Dat het aantal toeristen is toegenomen kan ik me wel voorstellen, maar dit zijn dan vooral Brazilianen uit Rio / Sao Paolo of andere grote steden.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Plaats reactie