Werken in Florianópolis

Onderwerpen over emigreren naar Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
Berger

Werken in Florianópolis

Bericht door Berger » za mar 17, 2012 14:11

Beste,
Binnen enkele maanden verhuis ik naar Brazilië om er te gaan samenwonen met mijn vriendin. Zij is Brazliaanse. Ik vroeg me af welke jobs ik daar zou kunnen doen? Ik heb een diploma bachelor in IT, heb enkele jaren ervaring in de horeca en werk momenteel op de IT helpdesk van een bank. Ik heb onlangs ook een cursus webdesign gevolgd, maar heb hierin nog geen professionele ervaring.

Naast Nederlands spreek ik Engels en Frans. Mijn Portugees is voorlopig nog redelijk basic.

Welke jobs zou ik ginder kunnen doen? Ik denk eraan om op termijn als zelfstandige webdesigner te werken. Hoe zou ik dit kunnen aanpakken? Welke voorbereidingen kan ik al maken voor ik vertrek?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Kristof

Davidinho

Re: Werken in Florianópolis

Bericht door Davidinho » za mar 17, 2012 19:59

Leer eerst Portugees. Een website kost zo een R$ 800,00. Er schijnt een programmeertaal voor websites te zijn die hier gewild is. De naam is mij ontschoten. Zorg ervoor dat je die beheerst en je bent op weg! Zet het op je Braziliaanse cv en ga op zoek naar een bedrijfje dat zich met marketing etc bezig houdt.

Berger

Bericht door Berger » za mar 17, 2012 23:09

Mischien dat ik ergens kan vinden welke taal er exact veel gevraagd wordt tussen vacatures in Floripa. Bedankt voor de info!

mtilburg

Bericht door mtilburg » zo mar 18, 2012 02:17

Berger schreef:Mischien dat ik ergens kan vinden welke taal er exact veel gevraagd wordt tussen vacatures in Floripa. Bedankt voor de info!
Portugees dus. Alleen als het meezit een Engelse vertaling .

Berger

Bericht door Berger » zo mar 18, 2012 09:50

mtilburg schreef:Portugees dus. Alleen als het meezit een Engelse vertaling .
Ik bedoelde de programmeertaal waar Davidinho het over had. :)

sven
Contacteer:

Bericht door sven » zo mar 18, 2012 13:56

Java is veel gevraagd in Brazilie, maar zonder goed portugees is het moeilijk een baan te vinden.

Berger

Bericht door Berger » zo mar 18, 2012 14:02

sven schreef:maar zonder goed portugees is het moeilijk een baan te vinden.
Dat besef ik. Ik ben dan ook bezig om het te leren. Bedankt voor de info!

tailzz

Bericht door tailzz » vr mar 30, 2012 14:37

Hey berger,

Wat grappig, ik ga ook naar Florianopolis en zoek daar ook werk in de IT. Heb al een mooi bedrijf gevonden waar ze mensen zoeken, maar ja, portugees moet je wel kunnen lezen/schrijven. Ik spreek nu een beetje portagnol en kan redelijk portugees verstaan, maar werken is andere koek... een spoed cursus is geen overbodige luxe denk ik.

groeten arnoud

tailzz

Bericht door tailzz » vr mar 30, 2012 14:57

Ik ga ook over enkele maanden naar Florianopolis. Als je wat info nodig hebt PM me maar!

Berger

Bericht door Berger » za mar 31, 2012 16:39

Zal ik zeker doen. Bedankt!

markn
Contacteer:

Bericht door markn » vr apr 20, 2012 19:21

Floripa is een IT-stad (althans dat willen ze graag zijn). Ik ben zelf niet zo thuis in de IT, maar ik weet dat diensten in de IT zwaar overpriced zijn en dat het heel moeilijk is om goede mensen te vinden. Ik denk dat als je je behoorlijk schoolt er behoorlijk goed zaken gedaan kunnen worden als je bereid bent je eigen acquisitie te doen. Ik woon zelf in Floripa en heb bij meerdere bedrijven geinformeerd om voor de aardigheid een website te beginnen. Prijzen zijn schrikbarend hoog, dus heb ik besloten om bij mijn volgende bezoek aan NL gewoon in NL een website te laten ontwerpen. Vandaar dus dat ik denk dat als je een beetje de weg kent je hele goeie zaken kunt doen in Floripa. Opvallend om te zien hoeveel (ook serieuze) bedrijven gewoon werken met hele simpele websites met vaak gewoon Hotmail en Google-emailaddressen. Navraag leert dat ze teveel moeten betalen voor professioneel webdesign en webhosting en dat met name de service en onderhoud ná de bouw van de website heel slecht zijn.

tailzz

Bericht door tailzz » ma apr 23, 2012 12:00

Wat bedoel je met eigen acquisitie doen?

Berger

Bericht door Berger » ma apr 23, 2012 21:52

tailzz schreef:Wat bedoel je met eigen acquisitie doen?
Ik denk dat hij "networking" bedoelt. Contacten leggen, informatie verzamelen, etc.

Bolinha

Bericht door Bolinha » zo mei 06, 2012 11:51

tailzz schreef:Ik ga ook over enkele maanden naar Florianopolis. Als je wat info nodig hebt PM me maar!
Hoi Berger en tailzz,

Ook ik ga over een paar maanden verhuizen naar Florianopolis. :D Altijd leuk om meerdere Nederlanders te leren kennen en ervaringen te delen. Jullie mogen me altijd een PM sturen!

Marlous
:-)

markn
Contacteer:

Bericht door markn » do mei 24, 2012 15:48

Hoi Tailzz. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik denk dat ik mij was vergeten te 'abonneren' op dit topic.
Met eigen acquisitie bedoel ik zelf de hort op om opdrachten binnen te halen. Als de programmeertaal inderdaad niet vereist dat je Portugees spreekt, dan denk ik dat je met heel gebrekkig Portugees al vrij makkelijk opdrachten binnen kan slepen. Zeker als je iemand vindt, die alles voor je kan vertalen. Genoeg studenten hier die redelijk tot goed Engels spreken en graag met Europeanen in contact staan en eventueel een centje bij willen verdienen. Ik werk zelf veel met makelaars. Bijna iedereen wil zijn website verbeteren (of er uberhaupt eentje opstarten) maar loopt tegen hoge prijzen of gewoon tegen gebrek aan kunde aan. Als je vóór je vertek nog in NL een goeie cursus volgt, dan ben ik ervan overtuigd dat je hier verschil kan maken en heel goed geld kan verdienen.

SantaCatarinaBrasil

Bericht door SantaCatarinaBrasil » ma jul 30, 2012 19:17

Hi Talizz en Berger,

Ik woon óók in Florianópolis en heb óók een design bedrijf, zie http://www.floripadesign.com . Het is dus te doen 8) Ik kwam hier ook zonder al te veel kennen van Portugees, maar spreek het inmiddels wel redelijk.

Ik was benieuwd of het jullie nog gelukt was om hier (goede) zaken te doen?

Wellicht leuk om in contact te komen, ben erg benieuwd naar jullie verhaal. Email me vanaf hier http://santacatarinabrasil.com/en/neder ... ianopolis/

Altijd goed in hier wat landgenoten te kennen!

carjer

Bericht door carjer » do aug 22, 2013 11:52

Hallo ,

Helaas kan ik mij niet meer aarden in Nederland en wil om die reden heel graag naar Floripa emigreren, nu is echter mijn vraag behalve it waar ligt nog meer de focus qua arbeidsmogelijkheden in Floripa. De taal is voor mij geen probleem. Ik verhuis samen met mijn 2 kinderen op welke site kan ik terecht voor scholing. Vind het moeilijk om te vinden. Alvast bedankt.

sven
Contacteer:

Bericht door sven » do aug 22, 2013 13:21

Wat bedoel je met scholing?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

carjer

Bericht door carjer » do aug 22, 2013 18:09

Met scholing bedoel ik, op welke site kan ik scholen vinden voor de kinderen, en in welk wijk is het best om te wonen

mtilburg

Bericht door mtilburg » vr aug 23, 2013 16:43

Wat de openbare scholen betreft zal je waarschijnlijk de prefeitura moeten proberen. De privé en evt internationale scholen weet ik niet, zoeken met google?

Het hangt ook af van je eigen financiele mogelijkheden. En je carrièremogelijkheden hier, want zonder baan of een baan tegen een of tweemaal minimum zal je geen scholing van minstens 400 R$ per kind kunnen veroorloven.

Datzelfde geldt voor huisvesting. Een goede buurt is meestal een dure buurt.

borsjea

Bericht door borsjea » za aug 24, 2013 00:50

Met 400 real per kind voor een prive school zit je nog veel te laag. Hou maar rekening met minimaal het dubbelen. En dat is dan nog exclusief materiaal, uniform, transport en eventuele maaltijden. Kinderen hebben maar een halve dag les dus zal je daarnaast nog eventueel aanvullende opvang nodig hebben als je beiden werkt.

Dutchman

Bericht door Dutchman » wo jun 18, 2014 04:25

Ik ben benieuwd hoe het jullie is vergaan in de tussentijd.
De economie zwakt af en ik hoor verhalen dat mensen uit het zuiden in Sampa en Rio op zoek gaan naar werk.
Momenteel wonen wij met ons jonge gezin nog in Rio maar wij kunnen hier niet aarden.
Wie Rio een beetje kent heeft wel een idee waar wij tegenaan lopen.
Ik zit al meer dan 10 jaar in website design en dan met name programmeren met PHP en MySQL. Ik ben ook thuis in computeronderhoud en heb een omvangrijke portfolio.
Wat zijn de kansen voor mij om aan de bak te komen in Florianopolis?
Wij zijn al een keer een tijdje bij vrienden in Curitiba geweest en dat was niet verkeerd.
De keuze viel op Florianopolis vanwege de goede statistieken; hoge levensstandaard, weinig geweld, etcetera...

Jeroen

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Plaats reactie