Zie door de bomen het bos even niet meer :(

Onderwerpen over emigreren naar Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
Ray1981

Zie door de bomen het bos even niet meer :(

Bericht door Ray1981 » vr mar 29, 2013 12:14

Hoi forum leden,

Ik hoop dat iemand mij een beetje uit de brand kan helpen. Ik heb al enige tijd een partner in brazilie en wij zijn willen in augustus gaan trouwen. Ik heb hiervoor uittreksel burgelijkstaat en uittreksel bevolkingsregister. De laaste is al gelegaliseerd en zal mijn parnter over 2 weken mee nemen naar brazilie het eerste probeer ik ook zover te krijgen. Zodat vervolgens het huwelijk aangevraagd kan worden.

Nu de volgende zaken, ik wil graag in december in brazilie gaan wonen bij haar. Mijn huis staat inmiddels al te koop en heb een zakcentje gespaard om mijn spullen naar brazilie te versturen. Ik kom op zon 6500 eu om dit in een container te versturen. Ik heb een aantal spullen die ik perse daar heen wil sturen zoals een piano en enkele gitaren en wat meer audio apparatuur. Kan ik dit versturen wanneer ik wil is mijn eerste grote vraag? Komen er nog invoer kosten bij? En ben ik zeker dat dit goed bij haar aankomt als ik nog bijv in Nl ben.

als ik het goed heb begrepen kunnen we een verblijfsvergunning voor mij aanvragen nadat we getrouwt zijn. Dit kan zowel in NL ans in brazilie? wat is handiger heeft iemand hier ervaring mee?

Ben ik te optimistisch als ik dit alles in december geregeld te hebben? Ik weet dat het verblijfsvergunning niet geregeld zal zijn rond die tijd maar omdat het geregristreerd staat als wij getrouwd zijn schijn ik me geen zorgen te hoeven maken over het visum verder. Zolang we er maar voor zorgen dat het verblijfsvergunning aan gevraagd is.

mvg

Ray

mtilburg

Re: Zie door de bomen het bos even niet meer :(

Bericht door mtilburg » vr mar 29, 2013 14:44

Het invoeren van je huisraad en persoonlijke spullen is belastingvrij NADAT het permanente visum is toegekend, mits je de vrachtbrieven door het consulaat laat legaliseren etc.

Ik zou je dus aanraden even te wachten met versturen.

Als het mogelijk is, zou ik na het trouwen het visum in Nederland aanvragen, via het consulaat in Rotterdam. Daar duurt de procedure maximaal 3 maanden, in de praktijk vaak korter. In dat geval haal je december dus wel denk ik.

Ray1981

Bericht door Ray1981 » vr mar 29, 2013 17:39

Bedant voor de vlotte response mtilburg. We hebben gepland om eind juli begin augustus te gaan trouwen. We moeten dit nog aanvragen en ik heb nog een papier van de burgelijkestand nodig. Welke we kunnen laten vertalen in SP en vervolgens bij het Cartorio (ik hoop dt ik het goed benoem) het huwelijk aanvragen. Daarna zal ik nog terug komen in NL vanwege me werk. Tevens is mijn huis ook nog niet verkocht en dat zal niet snel gebeuren nu. Dus hier is wel tijd voor denk ik.

Wat voor papieren moet je meenemen naar het consulaat om dit visum aan te vragen in nl. Moet mijn toekomstige vrouw ergens voor tekenen dan of als we ons huwelijksdocument hebben kan ik het alleen aanvragen. Ik vraag dit omdat zij niet in nl woont.

Super bedankt

mtilburg

Bericht door mtilburg » vr mar 29, 2013 21:58

Dit heb ik een tijdje geleden van de site van het consulaat geplukt:

http://brazilieforum.nl/wiki/VIPERe

Bert Ernste
Contacteer:

Bericht door Bert Ernste » vr mar 29, 2013 22:03

Voor aanvraag permanente verblijfsvergunning (visum) op basis van huwelijk bij het consulaat zie hier.

(Ik zag in tweede instantie dat Maarten ook al naar die informatie verwees op de Wiki, maar de pagina van het consulaat heeft een paar actieve links onder meer om de verklaring te downloaden, die je vrouw moet ondertekenen.)

Houdt rekening met de geldigheidsduur van officiële documenten (meestal zes maanden).

Plaats reactie