Versturen van mijn spullen naar Brazilie

Onderwerpen over emigreren naar Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
Ray1981

Versturen van mijn spullen naar Brazilie

Bericht door Ray1981 » wo jan 22, 2014 11:19

Hoi Allen,

Er is mij verteld dat je éénmalig spullen mag invoeren in Brazilie wanneer je getrouwd bent. Hoe gaat dit nu in zn werk? Wanneer ik een verhuizer contacteer moet ik dan een kopie van het trouwdocument mee geven of gaat dit anders te werk.

Ik heb wel een thread gelezen hier op het forum over internationale verhuizers maar deze thread is vrij oud. Misschien heeft iemand nog wat tips betreft het verhuizen van inboedel?

mvg

Ray

mtilburg

Re: Versturen van mijn spullen naar Brazilie

Bericht door mtilburg » wo jan 22, 2014 14:39

Je mag eenmalig huisraad enz belastingvrij invoeren NADAT een permanent visum is verleend. Ik meen dat deze vrijstelling een half jaar geldig is.

De vrachtbrieven moeten afgetekend/gelegaliseerd worden bij het consulaat in Rotterdam. Daar moet je dus laten zien dat je het visum hebt (de trouwdocumenten zijn niet nodig).

Een goede internationale verhuizer weet dit soort dingen, of kan ze op zijn minst opzoeken. Laat een stuk of 3 offertes maken, en kies de beste. Vraag naar ervaring met Brazilie (en of ze een goede agent hebben daar, die moet de inklaring en aflevering thuis uitvoeren !)

Pas wel op: Het kost het een en ander.

Ray1981

Bericht door Ray1981 » do jan 23, 2014 09:07

Bedankt voor de info dhr mtilburg!! Ik ben nog bezig met het visum aanvragen dus ik wacht nog heel even maar dit klaart weer wat vraagtekens op.

groetjes

Ray

Ray1981

Bericht door Ray1981 » do jan 23, 2014 13:23

p.s. mtilburg

Ik denk dat ik dat geld er zo uit heb dat ik moet betalen. Ik heb een degelijk roland piano welke ik hier voor 1300 eu heb gekocht en deze is in brasil 3400 EU (ja ik heb het over euros). Dan heb ik een behoorlijk cd collectie +/- 550 cd's en wat ander klein spul dat ik wil versturen. Ik denk dat het het geld waard is om dit te versturen. Echter ik heb nog geen prijsopgaves terug mogen ontvangen. Ik ben benieuwd :)

Greetz

Ray

mtilburg

Bericht door mtilburg » do jan 23, 2014 13:40

Er zijn dingen die onbetaalbaar zijn.

Zo ben ik ontzettend blij dat ik mijn (niet erg uitgebreide) boekenverzameling had meegenomen. En inderdaad ook CD´s.

Ik moet zeggen, dat wat muziek betreft zelfs Rio mij heel erg is tegengevallen. Een muziekzaak met een behoorlijke muziekcollectie (behalve MPB en funk) ben ik niet tegengekomen. Met muziekinstrumenten is het ook treurig gesteld, en ik was op zoek destijds naar bladmuziek van Braziliaanse componisten (bijvoorbeeld Hetor Villa Lobos) maar niet gevonden.

Uiteindelijk heb ik bijna mijn hele huisraad meegenomen, inclusief Ikea meubelen :) (die zijn nog steeds in gebruik, terwijl de Braziliaanse evenknie vaak al uit elkaar is gevallen).

Een hele container vol, kostte mij toen 6000 euro. Maar wel met inpakken en uitpakken mee. Prima verzorgd, geen probleem met de papieren, dat heb ik van anderen wel anders gehoord. Het bedrijf heet Corstjens.

Ray1981

Bericht door Ray1981 » do jan 23, 2014 13:50

Inderdaad die collectie van mij ben ik mee begonnen toe ik 16 was en heb die uitgebreid en dat gaat nog wel even door zo.

Instrumenten ik weet dat dat een ramp is ja. In SP zit een straat van enkele kilometers en hier kun je degelijke instrumenten kopen. Maar als je een bekend merk koopt Taylor (niet te vinden), Martin, Gibson etc die zijn echt minimaal 2x zo duur en dit geld ook voor microfoons en opname apparatuur. Ik heb het geluk gehad dat laatste keer FP mij niet stopte op GRU vliegveld maar ik heb zo een paar mooie versterkers en microfoons mee kunnen nemen.

Als ik een hele container zou nemen dan kan daar een hoop audio apparatuur in ik denk dat voor mij niet nodig is. Een gedeelde container zal voldoende wezen. Ik zal Corstjens eens opzoeken.

P.s. Gitaar tab met notenschrift heb ik wel van Vila Lobos ik denk Etude 1. Is goed als warming up :)

mtilburg

Bericht door mtilburg » do jan 23, 2014 13:56

Ray1981 schreef: P.s. Gitaar tab met notenschrift heb ik wel van Vila Lobos ik denk Etude 1. Is goed als warming up :)
Ik bedoelde een orkestpartituur met losse partijen. Dat kan je in Nederland (Broekmans & v Poppel) vast wel kopen, maar dus niet in zijn eigen land :)

Ray1981

Bericht door Ray1981 » do jan 23, 2014 14:04

mtilburg schreef:
Ray1981 schreef: P.s. Gitaar tab met notenschrift heb ik wel van Vila Lobos ik denk Etude 1. Is goed als warming up :)
Ik bedoelde een orkestpartituur met losse partijen. Dat kan je in Nederland (Broekmans & v Poppel) vast wel kopen, maar dus niet in zijn eigen land :)
Ahh ok hihih gek ja. Ik ben vele tegen gekomen die hem niet kennen of Badi Assad of familie van haar niet eens kennen. Vind ik ook vreemd :)

Plaats reactie