emigratie naar Brazilië(Manaus)

Onderwerpen over emigreren naar Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
Amazonas

emigratie naar Brazilië(Manaus)

Bericht door Amazonas » zo jul 16, 2017 20:56

Beste allen,

Mijn vriendin woont in Brazilië, in Manaus in de staat Amazonas welteverstaan, en na 3 keer haar(en haar familie) te hebben bezocht in Manaus, en nadat zij mij(en mijn familie) hier heeft bezocht in Nederland, zitten wij eraan te denken om samen in Brazilië samen te wonen, dus om bij mijn vriendin in Manaus in te gaan wonen. Wij hebben voor Brazilië gekozen onder andere omdat zij de Nederlandse taal nog niet goed machtig is, en wij het idee hebben dat ik mij daar beter zou kunnen aanpassen dan omgekeerd. Ikzelf ben het Braziliaans Portugees goed machtig, dus communicatie in Brazilië is voor mij dus geen probleem. Ik kan mij goed uitdrukken in deze taal. Daarnaast trekt de cultuur mij ook en kan ik goed met de mensen daar communiceren, zowel binnen als buiten de familie.

Alhoewel ik alsnog terug zou kunnen keren naar Nederland in het geval ik niet zou kunnen aarden in Brazilië, zou ik wel mijn werk hier in Nederland stop moeten zetten.

Ik zou graag de ervaringen en meningen willen horen van mensen die door de liefde(maar ook vanwege andere redenen) naar Brazilië zijn geëmigreerd.

Een essentieel punt hierbij is hoe makkelijk of moeilijk de Braziliaanse autoriteiten een visum aan buitenlanders toewijzen die geen investeerder in het land zijn of een bedrijf in Brazilië hebben.

Ik heb begrepen op internet dat een mogelijkheid tot het verkrijgen van een visum(permanent of tijdelijk) onder andere zijn: Trouwen, kinderen met de Braziliaanse partner of een União Estavel. Klopt dit?

Trouwen willen wij nog uitstellen, en kinderen heb wij (nog) niet. Echter de União Estavel, indien realistisch, zou een goede keuze voor ons kunnen zijn. Ik begreep dat een União Estavel een soort samenlevingscontract waarmee een (duurzame) relatie tussen twee personen aangetoond zou worden, in dit geval dan tussen een Braziliaanse en een niet-Braziliaanse. Zijn er mensen die weleens van deze zogeheten União Estavel hebben gehoord of hier ervaring mee hebben? En of een realistische optie voor mij zou zijn bij het toewijzen van een visum(hetzij tijdelijk, hetzij permanent?). Ik heb ook begrepen dat deze optie veel gedoe kan zijn?