Lillian Vieira (Zuco 103) - DJS XL CONCERT 14-12 Dordrecht.

Uitgaanstips in Nederland of Fortaleza en omstreken post je hier!
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Lillian Vieira (Zuco 103) - DJS XL CONCERT 14-12 Dordrecht.

Bericht door quasimodo » wo dec 10, 2014 18:20

Lillian Vieira (Zuco 103) - DJS XL CONCERT

door redacteur Dordrecht.net - 10 december 2014, 10:10

Zondag 14 december 2014 vanaf 14:30 uur.

Op zondag 14 december speelt de Braziliaanse zangeres Lilian Vieira met haar 8 mans formatie in het Dolhuis. Onder de naam Jazzpodium XL organiseert het Dolhuis samen met Jazzpodium DJS met enige regelmaat grotere concerten. Na drie succesvolle edities met Benjamin Herman, The Jazzinvaders ft Azymuth en onlangs nog King of the World is het nu de beurt aan deze fantastische zangeres wereldwijd bekend van onder andere Zuco 103.

Bijna 25 jaar geleden zette deze Braziliaanse voet aan de grond in Nederland. Lilian Vieira wordt vooral bekend als mede- oprichtster en frontvrouw van de brazilectro formatie Zuco103. Sinds hun muzikale pauze is ze een veelgevraagd gastsoliste voor diverse projecten van oa het Metropool Orkest, Drive Like Maria en Gideon van Gelder. Daarnaast is ze actief op het gebied van jeugdtheater. ‘In de rustperiode na de internationale tours met Zuco103 werd ik in mijn dromen overvallen door teksten en melodieën̈n, ik kon niet anders dan ze opnemen’. Die dromen hebben samen met de inspirerende Samba Soul theatertour, de aanzet gegeven voor dit debuutalbum.

Het album Lilian Vieira is geproduceerd door Wiboud Burkens, onder andere bekend als producer van Jungle by Night. ‘Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hem gewoon gevraagd, wel met knikkende knieën. Hij zei niet alleen ja, maar hij heeft ook het project omarmd met alle armen die hij bezit! Burkens heeft mijn songs compleet gemaakt.’

Tijdens een muzikale reis naar São Paulo in 2013 hebben Burkens en Vieira samen met muzikanten uit haar band en João Parahyba – één van de grondleggers van de Samba Soul- de basis gelegd voor de nummers Longe en O Que Eu Mais Queria. Door de hitte in de piepkleine
studio, de damp op de ramen en het zweet op de rug ervaar je bijna lijfelijk bij het beluisteren van deze nummers. ‘Tijdens de opkomst van de Samba Soul was ik ongeveer 9 jaar. Toen iedereen ging dansen op straat was ik daarvoor nog te klein. Dat ik jaren later in de studio zit om nummers voor mijn eigen Samba Soul album op te nemen, had ik nooit gedacht. Toen Burkens aan Parahyba vroeg mijn muziek te omschrijven, zei hij: Samba Soul. Voor mij is dit een heel groot compliment’ aldus Lilian.

Met een ijzersterke formatie met gelouterde jazzmusici zal zij een tropisch concert geven in het Dolhuis ter voorbereiding van haar tour door Nederland.

Zondag 14 december 2014
Plaats: Het Dolhuis
Adres: Dolhuisstraat 53
Deur open: 14.30 uur
aanvang: 15:00-15:45 support act
aanvang Lilian Vieira: 16:15-17:45
Entree: € 6,00 voor leden / 7,50 vvk niet leden / € 7,50 deur
http://www.dordrecht.net/agenda/2014-12 ... ncert.html



Plaats reactie