2-5 Braziliaanse avond in Jazzhuis Abcoude met Lilian Vieira

Uitgaanstips in Nederland of Fortaleza en omstreken post je hier!
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4891
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

2-5 Braziliaanse avond in Jazzhuis Abcoude met Lilian Vieira

Bericht door quasimodo » wo apr 22, 2015 23:32

ABCOUDE - zaterdag 2 mei, aanvang 20.30 uur

De Hanenbalken, café-restaurant De Eendracht Abcoude

Entree € 20,00

Jazzhuis Abcoude organiseert op zaterdag 2 mei een extra concert met openbare kaartverkoop: SAMBA SOUL. Een avond in Braziliaanse sferen met zangeres Lilian Vieira en haar fantastische band met knetterende blazerssectie.

Lilian Vieira woont al bijna 25 jaar in Nederland. Met haar warme persoonlijkheid is zij de verpersoonlijking van Brazilië. Opgroeiend in de seventies werd zij omringd door muziek van helden als Jorge Ben, Trio Mocoto en Tim Maia. En nu brengt zij ons háár samba soul. Een ritmisch samenspel van soulvolle en groovy fragmenten, in een spannende mix van cavaquinho, gitaar, hammondorgel en blazers.

Lilian trad met ZUCO 103 op over de hele wereld. Hun song Futjebol was tijdens het EK 2004 de tune voor de speciale voetbaluitzendingen van Barend & Van Dorp. Ze lasten een muzikale pauze in, en sindsdien is ze een veelgevraagd gastsoliste, o.a. bij het Metropole Orkest, pianist Gideon van Gelder en het jeugdtheater.

“In de rustperiode na de internationale tours met ZUCO 103 werd ik in mijn dromen overvallen door teksten en melodieën, ik kon niet anders dan ze opnemen. Ik kwam thuis bij het maken van dit programma en gelijknamige album, de cirkel is rond.”

Jazzhuis Abcoude laat de zomer vast beginnen! Er zijn maximaal 80 kaarten te koop en die kunt u reserveren voor € 20,00 per kaart. Stuur daarvoor een mailtje naar info@jazzhuisabcoude.nl, dan staat het genoteerd.

Jazzhuis Abcoude programmeert uitsluitend professionele Nederlandse topjazz. Eigentijds, spannend en spraakmakend. De concerten vinden plaats in De Hanenbalken van café-restaurant De Eendracht in Abcoude. Alle info over dit unieke initiatief staat op www.jazzhuisabcoude.nl.

Dit artikel is voor het laatst aangepast op: 19 april 2015

http://www.dichtbij.nl/rijn-en-venen/ui ... eira-.aspx



Plaats reactie