Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door jorry » vr jan 16, 2015 18:15

Het is het vragen uurtje,

Mijn vriendin hier smeekt als ik jullie deze vraag wil voorleggen :mrgreen:

Zij heeft nu meer dan 1 jaar haar nederlandse nationaliteit en heeft daarvoor haar Braziliaanse paspoort moeten inleveren.
Weet iemand wat nu de meest makkelijke manier is om haar Braziliaanse paspoort opnieuw aan te vragen.

Tot voor kort kon het via de Braziliaanse Ambassade in nederland, maar de regels zijn alweer veranderd als ik het goed heb begrepen.

Bellen naar de Ambassade krijg je ook altijd de meeste vage antwoorden ( als je ze al kan bellen) :D

Ben benieuwd en alvast weer bedankt

Jorry



Bert Ernste
Artikels: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 18:51

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door Bert Ernste » vr jan 16, 2015 18:58

Heb je wat aan deze informatie van het consulaat?

Reaquisição da Nacionalidade Brasileira



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door jorry » vr jan 16, 2015 19:07

Ik zal het door geven aan de baas :-)

Thanks

Jorry



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door Bertje » vr jan 16, 2015 19:10

waarom is ze nederlandse geowrden terwijl ze kennelijk liever braziliaanse was gebleven?? van dit soort immigranten moeten we het inderdaad hebben. dat zijn toppertjes die ons land wel even handen en voeten zullen geven. Ik ken nog een andere. Die werd nederlandse en ging scheiden (toevallig he) . Inmiddels na vijf nieuwe schatjes op facebook te hebben voorgesteld wil za haar laatste schatje uit Tunesie naar Nederland halen. Ja we halen kwaliteitje binnen hier!!!!!!!! Dat is een double whammy! En een extra brasiliaanse en daarbovenop als bonus een arabier!!!!!!!!!!! Gaat de goeie kant uit met nederland. By the way:mevrouw was garconette op praia de iracema



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door jorry » vr jan 16, 2015 20:38

@ bertje

Ik zal je even wat wijzer maken.

Ik heb nergens gezegd dat ze liever braziliaans blijft dus hoe kom je daarbij?

Deze immigrant heeft vanaf 1e dag dat ze in Nederland kwam een fulltime baan gehad, ( samba kitchen amsterdam met nog een 2e baan ernaast, daarna 6 dagen per week werken bij RODIZIO en
de laatste 3 jaar hebben wij samen een restaurant in Amsterdam gehad 70 - 90 uur per week heeft ze gewerkt.

Kan weinig Nederlanders die zo hard werken, jij wel bert?

Dus beste bert dit is niet een doorsnee braziliaan en na 10 jaar samen weet ik het ondertussen zeker!

Wij hebben onze restaurant verkocht en we zijn van plan een tijdje naar naar brazilie te gaan, dan is het handig
als je een paspoort en een verblijfsvergunning heb om langer dan 3 maanden te kunnen blijven.

Dus graag mijn vriendin niet vergelijken met dat zooitje waar jij het over hebt :twisted: .

Er zijn ook meiden die wel goed zijn maar ja die vind je niet zomaar op de Praia de iracema,



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door Ferry » vr jan 16, 2015 23:20

Ze kunnen toch gewoon 2 nationaliteiten aan houden, en 2 paspoorten bezitten. Die van mij heeft afgelopen jaar haar Braziliaanse paspoort verlengd bij het Rotterdamse consulaat, en heeft tegelijkertijd haar nederlandse paspoort gekregen.
Denk trouwens dat bertje een beetje depressief is, als er problemen zijn, er zijn medicijnen voor.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door René » za jan 17, 2015 08:43

Misschien is alles weer veranderd, maar voorheen ging je naar BR consulaat met een (door een BR advocaat opgestelde) verklaring, dat je om je NL paspoort te verkrijgen, door NL gedwongen werd je BR nationaliteit op te geven om de NL nationaliteit te verkrijgen (= waar), maar dat je die graag terug wilde hebben. Een paar maanden later kreeg je die weer terug van het consulaat.
De NL wetgeving m.b.t. dubbele nationaliteit is niet van deze tijd en vindt oorsprong in het voorkomen van dubbele nationaliteit bij immigranten van voornamelijk moslim landen (maar Marokkanen mogen het weer wel). Nederlanders die in het buitenland wonen moeten erg voorzichtig zijn dat ze niet hun NL-schap verliezen.... zij worden regelmatig onder de microscoop genomen.... waarom...??? Bedrijfsblindheid!



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door Ferry » za jan 17, 2015 11:39

Mtilburg
Als je de Nederlandse nationaliteit aanvraagt en je bent niet getrouwd met een Nederlander dan moet je de BR nationaliteit officieel opzeggen.

Dat wist ik niet, heb mij ook niet zo in deze materie verdiept, wij zijn getrouwd, daarom heeft zij dus de dubbele nationaliteit gehouden.



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door jorry » za jan 17, 2015 20:10

Heren,

Bedankt voor de informatie, zodra ik weet hoe het precies zit post ik het hierzo.

Jorry



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door René » za jan 17, 2015 20:12

Grappig, een kennis van mij had een verlopen BR paspoort maar een geldig NL paspoort, en kon een paar maanden geleden gewoon vertrekken en binnenkomen in Brazilië... En werd ook niet aangehouden voor het bezit van een dubbele nationaliteit....



dutchman
Artikels: 0

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door dutchman » za jan 17, 2015 20:45

Hoi Jorry,
Je maakt de kapitale fout door te reageren.
Ik snap het wel, je kan niet tegen kietelen.
Als je de fora afstruint dan zal jou opvallen dat de Braziliaanse Nederlanders het beste kunnen kietelen.
Geen idee waar dat aan ligt.................... :-/

Wat betreft de oplossing verbaast het mij dat jouw eega of haar vriendinnen niet hun Braziliaanse wijsheid in pacht hadden.
Mits Braziliaanse regering nergens van af weet, ga maar vanuit van niet...
Okay, ik ga nu weer een storm aan kritiek krijgen van de roomsen onder ons...
Mijn eega kreeg ooit de beruchte stempel "niet langer welkom".
Die ging in stukjes door het toilet.
Daarna ging ze richting politie in Brazilië dat ze hem kwijt was en binnen enkele maanden nieuwe gekregen.
Het duurt wat langer om dit soort praktijken te ontmoedigen maar is 100% trefzeker.
Lukt het in jullie geval niet hier in NL via het Braziliaanse consultaat (bezoeken!!!) dan zal je moeten vliegen...
Als daar ook niet lukt dan wordt het bijbetalen, hou rekening met enkele duizenden Reais!
Maar dan heb ik zelfs mijn Braziliaanse paspoort...
Beste richting Belem PA of andere arme stad in binnenland, daar kan nou eenmaal meer is onze ervaring en die van vrienden ook.
Laatst gewijzigd door dutchman op za jan 17, 2015 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door jorry » za jan 17, 2015 22:04

@dutchman

Ja misschien heb je wel gelijk, normaal zal ik ook niet reageren maar mijn handen waren sneller met type dan mijn verstand :mrgreen:

De wijsheid niet in pacht hebben komt vaker voor, vaak horen ze de klok luiden maar die klepel vinden ze nooit :D

Vandaar ook dat ik vaak even op dit forum navraag hoe sommige dingen in elkaar zitten, vaak is de kennis hier wel aanwezig.


Maar ook jij bedankt voor jouw bijdragen zal het even met de baas erover hebben.



Felix
Artikels: 0

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door Felix » za jan 17, 2015 22:09

Fortalezahouses, Als je met een buitenlands paspoort wegreist moet je dat papiertje tonen wat je in het begin, ik geloof nog in het vliegtuig, hebt moeten invullen en waarop je inreisdatum staat. Je kunt dan zeggen dat je het verloren bent, maar tegenwoordig kan men dat wel in de computer terugvinden/controleren. Je paspoort moet ook de inreisstempel hebben.
Als je legaal in Brazilië woont moet je je identiteitskaart (permanência) laten zien. Als je kennis daarop niet gecontroleerd werd heeft hij geluk gehad, verder niets.
Het hebben van een dubbele nationaliteit is niet verboden, je niet Braziliaanse nationaliteit wordt echter in Brazilië niet erkend.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door René » zo jan 18, 2015 03:49

@Felix; ben het met je eens, maar ik weet van 2 verschillende personen met een verlopen BR paspoort maar met een geldig NL paspoort, die een retourtje hadden vanuit Fortaleza, en zonder probleem konden instappen op een vlucht naar NL.
Groet,
René



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Hoe krijg je een Braziliaans paspoort en terug

Bericht door René » zo jan 18, 2015 17:56

Ja, ze hadden een retourtje Fortaleza-Amsterdam, en komen met een verlopen BR paspoort, maar met geldig nl paspoort het land binnen, zonder het witte visum papiertje in te vullen.
René



Plaats reactie