Vastgoed betalen/geld sturen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Post Reply
Nicholas-1980
Articles: 0

Vastgoed betalen/geld sturen

Post by Nicholas-1980 » Sun Mar 15, 2020 12:25

Hoi! Ik ben bezig met de aanschaf van een woning in Brazilië. Eigenlijk gaat alles voorspoedig. Behalve dat het continue gedoe is m.b.t. het overmaken van het geld vanuit NL. Betaling via de normale bank is duur (slechte koers), en aangezien de daadwerkelijke wissel in Brazilië plaatsvindt weet je nooit precies hoeveel er overblijft. Nogal lastig als je een vast bedrag (contract) moet betalen. Om die reden werk ik nu met een vriend (procurador). Dus ik maak eerst geld naar hem over, en hij dan naar de aannemer. De eerste betaling heb ik via Transferwise gedaan (die accepteerden uiteindelijk dat er een groot bedrag naar de procurador ging). Nu bij de volgende betaling heb ik het blijkbaar niet getroffen met de persoon die de zaak behandelt: afgewezen, het geld moet direct naar de begunstigde (de aannemer). Het lastige is dat overboekingen naar zakelijke rekeningen door Transferwise niet wordt toegestaan. Kortom: ???

Heeft iemand hier ervaringen mee? Wellicht slimmigheden om dit soort betalingen wel te kunnen doen? Ik hou het graag officieel zodat ik t.z.t. het geld hopelijk weer uit Brazilië kan krijgen (dus liever geen Bitcoin trucs ;-)) Dank voor het meedenken! :D

Post Reply