Vakantie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
theo34
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:23

Vakantie

Bericht door theo34 » ma jun 27, 2011 14:07

hey goeie middag

vorig jaar ben ik voor de 2de keer in fortaleza geweest en dat was weer geweldig
hebben 2 weken op het strand gelegen bij de sate hut gegeten en in de kroeg gestaan
om nou te zeggen dat we echt iets gedaan hebben waarvan we de foto,s thuis kunen laten zien NEE
op zich niet zo heel verkeerd
maar ik denk dat het mis ook wel leuk is als er is iemand van jullie (eigenaren van apartementen,huizen ) iets meer probeerde te regelen zoals bijv iets met duiken of een dagje vissen op zee zo kan ik nog wel ff door gaan waar je dus de jongeren een dag van het strand houd en wat leuks mee geeft ipv alleen maar kroeg en strand
\ik zelf had het wel erg leuk gevonden als er iets meer geregeld was
nu weet ik niet of dat komt omdat de eigenaren daar geld genoeg hebben of er gewoon te lui voor zijn
wat volgends mij wel resulteerd in het feit dat het toerisme een stuk minder word
ik denk dat als je wat meer probeert te regelen en de eigenaren iets meer met elkaar kunnen werken dat alleen jullie al fortaleza een hele grote boost kunnen geven
wat ik wel gemerkt heb in de weken dat ik daar was is dat de eigenaren van of een appartemet of een kroeg elkaar eigenlijk het ligt in de ogen niet gunnen terwijl ik denk dat als hun wat meer samen zouden werken er ook niet zo heel veel prijsverschil in zou zitten en dus ieder een gelijke kans heeft
jezus wat denk ik veel hahahah
Het zou mij een hele leuke uitdaging lijken om bijv een paar van deze mensen om tafel te krijgen en te kijken wat ze willen en kunnen
We hebben deze mensen ook echt nodig met hun ervaring en het kennen van de rechts wegen
Ik noem bijv :willen (satehut) erik(iracema restaurantje en eigenaar van een paar apartementen) rene van doorn (apartementen) rene savonye(apartementen) en dan de eigenaar van de heinekenbar dat zxijn er een paar die ik daar heb gesproken en die kennis genoeg hebben om hele mooie kleine dag tourtjes te organieseren en bij hun komen ook de mensen en dat is dan ook meteen de reclame voor het volgende jaar en de vrienden van degene die geweest zijn
ik zelf denk dat ik daar met wat hulp van de opgenoemde toch ook weer een heel goed lopend zaakje van kan maken en dat niet eens met al te veel moeite en middelen
nou denk dat we nu wel weer een discussie puntje hebben hahah
groeten theo34



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door rap » ma jun 27, 2011 16:27

Naar mijn weten Theo, wordt er door de International bar op de Beira Mar door Filip en Marco een aantal dingen georganiseerd.
Voetbalwedstrijden, boottochten, pokeravonden etc.
http://www.internacionalbar.com.br


Life is beautiful

enrico
Artikels: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mar 09, 2011 00:39

Re: Vakantie

Bericht door enrico » ma jun 27, 2011 18:58

klopt elke donderdag pokeravond, filip gaat geregeld heen vissen met klanten, of voetbalwedstrijden bekijken .
en bij bar international is er altijd wat te doen, s,morgens s,middags s,avonds groetjes een trouwe klant



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Re: Vakantie

Bericht door Jonesy » ma jun 27, 2011 19:04

canoa is ook wel fun(do-vrij-za-en zo zijn de betere dagen ligt natuurlijk aan welke maanden je komt)en zie je eens wat anders,als je dan met een buggy via de stranden komt is het helemaal een avontuur.cumbuco vond ik zelf ook altijd wel leuk beetje jet-ski enz.beach park het zijn maar wat voorbeelden waar je leuke dag(en) kan hebben.have fun


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

theo34
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:23

Re: Vakantie

Bericht door theo34 » ma jun 27, 2011 19:08

hey willem

alles goed daar
ja ik weet idd dat er boot tochten zijn en voetbal en een poker avond
over de boottocht die is mis wel de moeite waard maar dan lig je met de boot voor het strand na een uurtje varen dan kan ik net zo goed bij jou op het terras gaan zitten wat net zo gezellig is denk ik dan
voetbal wedstrijden heb ik ook gezien dat was ook weer op het strand en daar moeten ze nou juist een dagje van af
en of ze nou willen pokeren dat weet ik niet
ik heb het eigenlijk meer over wat andere dingen paar uurtje het water op en vissen
want er zit daar vis die ze nog nooit gezien hebben laat staan gevangen
en als je het bv voor elkaar kan krijgen omeen par jetski,s te regelen dan heb je ze ook weer bij je eigen voor de hut ipv op croco
ik heb wel is een voldertje gezien met iets erop over duiken ook dat is gewoon iets waarvan ik zeg ja dat zou je aan moeten pakken
en ik snap ook echt wel dat het jou tijd wel zal duren maar denk dat het juist wel goed is voor de generatie na jou die nog ff door moeten en dat je niet fanatiek mee zou willen werken snap ik ook maar je kennis van het land en de kennisen die je in jou tijd gemaakt hebt is altijd heel erg handig en nuttig denk ik
daarbij als je er voor open zou staan en de rest natuurlijk ook met een kleine inverstering dat je daar best wat meer van kan maken en de mensen de hele dag bij ,op of iig in contakt houd met de beira mar
of denk je dat dit een heel verkeerd en onbegonnen idee is ik lees het wel weer
ps wil je de groeten ff doen aan kees van mij
theo uit den oever



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Re: Vakantie

Bericht door Jonesy » ma jun 27, 2011 19:17

theo dat is wat ik bedoel ga eens dagje naar cumbuco neem het strand en ga naar lagoa banana en jetski erop los of neem boottripje over het meer erna eventueel met wat buggy`s door de duinen en sluit af bij de bar van marcel om eens hapje te eten en te drinken :-).zal je zeker een topdag hebben.s`avonds kan he gewoon weer naar satehut gaan om het compleet voor je te maken.


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vakantie

Bericht door Salseros » ma jun 27, 2011 19:18

Er wordt de laatste tijd steeds minder georganiseerd, juist omdat het toerisme enorm is afgenomen.
Laatste keer dat ik er was in februari wilden ze weer een boottocht organiseren bij Filipe, echter doordat er een aantal mensen afhaakten ging het niet door, dat was niet een boottochtje van een uurtje, maar de gehele middag varen langs de beira mar, met eten en drinken inbegrepen in de prijs. Ook heeft dikke Rob het eea georganisseerd, tot vorig jaar nog (karten)... Het is een leuk idee om de koppen bij elkaar te steken en leuke tripjes gaan organiseren, maar dan moet toch eerst die real weer naar de 3 en het toerisme weer een beetje op gang komen.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Janvanel
Artikels: 0
Berichten: 276
Lid geworden op: do nov 15, 2007 15:07
Locatie: Fortaleza (CE)

Re: Vakantie

Bericht door Janvanel » ma jun 27, 2011 21:44

Theo,

Je bent ogenschijnlijk een echte Nederlander die zo nodig een georganiseerde vacantie wil hebben. Maar er zijn hier zat mogelijkheden om individueel je vacantie in te vullen.
Je hebt al wat suggesties gehad over Cumbucco, maar als je nou niet zo gek bent van strand dan zijn er allternatieven genoeg.
Marangaupe, zo´n 50 km het binnenland in, je ziet de heuvels vanuit Fortaleza en het hoeft niet eens duur te zijn. Het afgelopen weekeinde zijn we met vrienden daar heen geweest. Een VW busje (frete), 70 reais voor de heen cq terug reis ongeacht het aantal personen. Overnacht in een voormalig klooster voor 5 reais pp per nacht. Wel zelf catering maar daar stel ik zo wie zo prijs op omdat ik het eten dat de Brazilianen klaar maken niet te pruimen vind.
Verder worden er vanuit Maranguape de nodige activiteiten geregeld, waarbij je wel moet uitkijken dat je in zee gaat met een goede organisatie. Vorig jaar is er een groep touristen 3 dagen verdwaald geweest en uiteindelijhk door de BOMBEIROS (brandweer) met helicopters "gered".
Dan is er iets verder weg (zo´n 100 Km ) BATURITE, ook goed te doen met OV maar als je daar gaat overnachten, truien meenemen.
Wil je aan de kust blijven dan zijn er plaatsen als PECÉM en PARACOUROU. De laatste plaats is zeker de moeite waard als je van strand zee enz houdt, is wel al redelijk touristisch.
En zo zijn er nog meer opties naar het zuiden toe.
Maar ja je moet er wel wat wat voor doen, bijvoorbeeld de LONELY PLANET gids van BRAZIUL aan schaffen en doorsnuffelen !!!!!



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Vakantie

Bericht door herm » di jun 28, 2011 11:32

Quixadá is ook erg mooi om eens te bezoeken:
http://jacksonperigoso.blogspot.com/200 ... ixada.html


Nada

Geert
Artikels: 0
Berichten: 38
Lid geworden op: za mar 10, 2007 20:05
Locatie: Groningen

Re: Vakantie

Bericht door Geert » di jun 28, 2011 17:28

Je bent toch niet afhankelijk van de appartementenverhuurder om iets te ondernemen? Je kan zelf ook wat initiatief nemen!



Joep_m
Artikels: 0
Berichten: 62
Lid geworden op: di okt 19, 2010 21:54

Re: Vakantie

Bericht door Joep_m » di jun 28, 2011 22:48

Het probleem hierbij is dat Fortaleza en omgeving, behalve voor het uitoefenen van onze hobby, voor normale toeristen nauwelijks iets attractiefs te bieden heeft.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vakantie

Bericht door Salseros » di jun 28, 2011 22:54

Voor jou misschien niet Joep, inderdaad, Fortaleza zelf is niet de mooiste stad van Brazilie, maar de omgeving daarentegen wel... op korte afstand vind je de mooiste stranden van Brazilie, maar zover ben je zelf waarschijnlijk nooit gekomen.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Joep_m
Artikels: 0
Berichten: 62
Lid geworden op: di okt 19, 2010 21:54

Re: Vakantie

Bericht door Joep_m » di jun 28, 2011 23:56

Het is dat je er het woord 'waarschijnlijk' aan toevoegt anders zou je uitspraak wel erg komiek worden. Omdat je de mooiste stranden in de buurt hebt ga je naar Fortaleza (wat niks is volgens je eigen uitspraak) en niet direct naar de stranden zelf. Ik begrijp het niet meer. Wat ik wel begrijp is dat ieder strand een hoop zand is en dat het uiteindelijk gaat om de infrastructuur (hotels, barracas etc.) eromheen. Ook Fortaleza had een grote aantrekkingskracht vanwege een bepaald soort infrastructuur. Niets meer en niets minder.



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door rap » wo jun 29, 2011 04:28

Er wordt hier heel veel gesproken over de mooiste stranden waar dan ook.
Maar voor mij ook, strand bestaat uit zand en zee!!
Maar wat het dan zo speciaal moet maken is de omgeving er omheen.
Jeri bijvoorbeeld moet een van de mooiste stranden zijn.
Heb dus veel keer van toeristen gehoord dat het een behoorlijke reis is en dat het daardoor niet de moeite waard is om daar helemaal heen te gaan. Binnen 5 minuten gezien!!


Life is beautiful

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vakantie

Bericht door Salseros » wo jun 29, 2011 08:34

Ach Joep, zolang er geen vliegvelden zijn in Jeri, Lagoinha, Morro Branco en Canoa, is Fortaleza de perfekte basis om de omgeving te verkennen.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Vakantie

Bericht door herm » wo jun 29, 2011 11:43

rap schreef:Er wordt hier heel veel gesproken over de mooiste stranden waar dan ook.
Maar voor mij ook, strand bestaat uit zand en zee!!
Maar wat het dan zo speciaal moet maken is de omgeving er omheen.
Jeri bijvoorbeeld moet een van de mooiste stranden zijn.
Heb dus veel keer van toeristen gehoord dat het een behoorlijke reis is en dat het daardoor niet de moeite waard is om daar helemaal heen te gaan. Binnen 5 minuten gezien!!
Rap, ben je er zelf wel of niet geweest?
Persoonlijk vind ik het er bijzonder mooi en aangenaam, ook de reis ernaartoe is de moeite waard, de sertao van ceara is absoluut niet saai of lelijk.
Je hebt nou eenmaal mensen die alles vinden tegenvallen.


Nada

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Vakantie

Bericht door herm » wo jun 29, 2011 11:47

Joep_m schreef:Het is dat je er het woord 'waarschijnlijk' aan toevoegt anders zou je uitspraak wel erg komiek worden. Omdat je de mooiste stranden in de buurt hebt ga je naar Fortaleza (wat niks is volgens je eigen uitspraak) en niet direct naar de stranden zelf. Ik begrijp het niet meer. Wat ik wel begrijp is dat ieder strand een hoop zand is en dat het uiteindelijk gaat om de infrastructuur (hotels, barracas etc.) eromheen. Ook Fortaleza had een grote aantrekkingskracht vanwege een bepaald soort infrastructuur. Niets meer en niets minder.
Helaas is het juist de infrastructuur die het lelijk maakt.

Kijk dus idd eens verder en geniet van oa prachtige uitgestrekte duinen waar soms nog geen mens heeft gelopen, mangroven, duin meren, visserdorpjes, en s'avonds ongelofelijk heldere sterrenhemel.


Nada

Ned Evangelico
Artikels: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 13:29

Re: Vakantie

Bericht door Ned Evangelico » wo jun 29, 2011 21:39

Wat een plaats speciaal maakt, is buiten de omgeving - ook maar net wat je zelf zoekt. Voor een aantal op dit forum zullen dit de wat goedkopere dames op de Iracema zijn - anderen zijn misschien wat meer geïnteresseerd in wat andere zaken die Brazilië te bieden heeft. Als je de tijd hebt - en ZELF de moeite neemt, zijn er zat mooie plekjes rond Fortaleza te vinden. Zelf woon ik in Jericoacoara. Het is niet het mooie strand zoals het beschreven wordt, maar zeker wel apart. Doordat het geleidelijk afloopt, is het verschil tussen eb en vloed erg groot (met volle en nieuwe maan). Het uitzicht vanaf de duin - en vanuit het water richting het duinlandschap is echt wel speciaal te noemen. Maar zoals al eerder geschreven werd - het is niet alleen maar de omgeving die je indruk bepaalt - ook alles er omheen. Jeri is een afgelegen plaats - de laatste 25 kilometer gaat door en langs zandduinen. Als je wilt relaxen is dit de uitgelezen plaats. Maar eind juli steekt ook de wind weer op en is dit een geliefde plaats voor wind- en kitesurfers. Het is 5 á 5,5 uur met de bus van Praiano Hotel aan de Beira Mar.



Joep_m
Artikels: 0
Berichten: 62
Lid geworden op: di okt 19, 2010 21:54

Re: Vakantie

Bericht door Joep_m » wo jun 29, 2011 21:59

'Voor een aantal op dit forum zullen dit de wat goedkopere dames op de Iracema zijn'
Gevoel voor understatement kan je niet worden ontzegd.

Ikzelf ben jaren geleden in Jeri geweest. Net als Canoa had het toen nog een ongedwongen bijna hippieachtig sfeertje. Dat zal inmiddels wel verdwenen zijn, naar ik aanneem. Net als Fortaleza zelf heeft ook dit soort plekken enorm te lijden gehad onder het QXXL toerisme dat feitelijk alles heeft vernield.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Re: Vakantie

Bericht door JimVe » do jun 30, 2011 04:02

Wat is er mooi aan Fortaleza, leuke discussie die wel degelijk op een Fortalezaforum thuishoort en niet op slot mag worden gegooid met het bannen van iedereen die kwaad spreekt over Forta.

Prachtige stranden zijn er inderdaad genoeg werelwijd, de omgeving maakt het verschil. Wie wil er nu op het mooiste strand van de werld liggen terwijl een koelkast 1000 km verderop staat en de muggen je leegsteken en de zon je kop laat exploderen en de vreemde beesten je aanstaren evenals de wereldvreemde rare inboorlingen.

Nu Fortaleza, mooie stranden. Beira Mar strand is een open riool. Evenals de Praia de Futuro. Als je gaat zitten in de smerigste strandtenten van de wereld met de slechtste bediening ooit gezien en wc's met uitwerpselen tot aan het plafond begint de ellende pas goed: de verkopers. Ze verkopen echt alles van gebakken kaas tot sportkleding, schoenen, vlees, vis, mosselen, oesters, brillen, appartementen en vrouwen in alle maten en leeftijden. Er is niks wat ze niet verkopen. zo'n 2 per minuut staan er aan je tafeltje.

's Nachts kun je naar 'Friet van Piet' tenten gaan en je vertrouwde bier met kroket nuttigen tegen woekerprijzen en Tiesto beluisteren: 'Iracema'

Een hotel boek je niet want daar mag je geen 'dames' meenemen die verkocht worden op het strand of op de Iracema. Je huurt dus een appartement van een Hollander waar de dames geen probleem zijn als je maar vooruit de huur betaalt.

Fortaleza is vies, de straten liggen vol met vuil, de geur van gekookt orgaanvlees komt je overal tegenmoet en je moet overal oppassen voor het gevaar. Nooit wandelen en bellen want je mobieltje wordt zo van je oor gerukt. Pinnen is een hachelijke expeditie en overal word je genaaid.

Salou, maar dan in het Portugees.

Mijn 5 centjes.



Gesloten