gerandverklaring

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

gerandverklaring

Bericht door moosalino » zo dec 27, 2009 08:29

heeft iemand iets gehoord over een gerandverklaring die schijn je tegenwoordig nodig te hebben als je iemand uit een niet europees land uitnodigd mijn vrouw liet hem zien je moet hem downloaden en invullen dan naar de gemeente met je paspoort en dan naar diegene opsturen en dan kan hij of zij der mee door de douane vraag me af of het al biddend is word al veel over gesproken op brasilieros na holanda en op orkut



bart_do_belgica
Artikels: 0
Berichten: 73
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 16:56

Bericht door bart_do_belgica » zo dec 27, 2009 10:38

ik heb het meegmaakt mijn intusse ex vriendin is naar belgie gekomen via sao paulo nederland
mijn vriendin is in schiphol tegen gehouden door de douane
ze had zelfs mijn loonafschriften gsm nummer en mijn zelf opgestelde brief bij
maar dit was niet goed genoeg voor de douane en ik werd opgeroepen om naar de douane te komen
heb daar zeker 5 u gezeten omdat ze de origineele tenlasteneming moeste zien
maar de doanier zij tegen mij moest je een nederlander zijn en je hebt geen tenlasteneming dan kunnen wij(de douane) er zelf eentje maken voor jou maar ja ben dus belg en woon in belgie dus dat ging niet
heb dus uren moete rondbelle loonstroken opgestuurd na vreemdelingendienst enzo en uiteindelijk na uren wachten het toch klaar gekregen ze hebbe dat papier doorgefaxt naar schiphol
eindelijk konde we vertrekke ma veel stress gehad hoor
maar toch goedafgelopen :D



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo dec 27, 2009 11:40

Ik ben destijds naar het stadkantoor geweest voor een garantverklaring, het is een formuliertje wat je in moet vullen met wat gegegevens van diegene die naar Nederland moet komen. Ze zetten er een stempeltje op en kostte 10 euro ofzo. Voor deze garantverklaring moet je 3 laatst verdiende loonstrookjes laten zien. Om zoveel mogelijk problemen te voorkomen moet je een kopie van deze verklaring, loonstrookjes en kopie paspoort naar haar opsturen (per mail bv) zodat zij deze kan tonen bij de doaune als ze in Nederland arriveert.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » zo dec 27, 2009 12:52

Het ligt er maar aan welke douanier je treft, de ene vraagt er nog geen eens om en kan ze zo doorlopen, en de ander zegt dat zo'n garantverklaring geen enkele nut heeft, en doet moeilijk, maar uiteindelijk komen ze bijna allemaal nederland wel binnen



moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Bericht door moosalino » zo dec 27, 2009 13:34

ik heb zelf niet zoveel problemen meer omdat mijn vrouw hier nu woont maar mijn zwager komt in april over dus wil het zeker weten in ieder geval voor de info



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » zo dec 27, 2009 14:38

garantverklaring vragen ze toch wel altijd,omdat ik in nederland woon en me vriendin op brussel vloog deden ze moeilijk in lissabon hebben ze me vriendin daar vastgehouden waardoor ze haar vlucht mistte.pas nadat haar vlucht weg was belde een douanier vanuit amsterdam om te vragen wat bedoeling was en wie ik verwachtte.het probleem in lissabon was dat ze op brussel vloog en naar nederland kwam.nadat ik uitleg had gegeven dat brussel veel dichterbij was dan amsterdam viel het kwartje en mocht ze de volgende vlucht nemen..voor garantverklaring heb ik niks hoeven te laten zien op gemeente gewoon paar eurootjes en klaar misschien komt dat wel omdat er bij gemeente registratie van me huis staat.


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Bericht door moosalino » ma dec 28, 2009 11:03

ik weet dat die garantieverklaring al langer bestaat maar heb hem zelf nooit gebruikt het ging met mijn vrouw zonder problemen maar die vloog ook nooit via lisabon maar mijn schoonzus is nu hier en die had ook wel problemen in lisabon maar ze had netjes een brief van het ziekenhuis dat ze daar werkt en vakantie heeft en een brief van ons maar ze doen weer heel moelijk de laatste tijd in lisabon dus is het even makkelijker om zoon garantverklaring te halen en ja in lisabon zijn ze zeker niet aardig tegen brazilianen tenzij je een verblijfsvergunning hebt dan in een keer wel heb ik met mijn vrouw gemerkt



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » zo jan 03, 2010 20:23

Hallo,
In mei van dit jaar wil ik ook mijn vriendin laten overkomen voor een maand, ik heb op internet gezocht en ook op de IND site, maar weet nu eigenlijk nog niet precies wat de voorwaarden zijn, zijn de volgende zaken van belang om zonder problemen naar nederland te komen?
-retourticket
-reisverzekering
-verblijf(allerlei gegevens van mij)
-cash geld bij zich moet hebben
-garantverklaring
wat nog meer??
Er is wellicht iemand hier die dat haarfijn kan vertellen,
alvast bedankt.



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » zo jan 03, 2010 22:48

Het enige wat nodig is:
Bij de gemeente een "verklaring voor het verlenen van onderdak" ophalen.
Hiermee stel je je persoonlijk aansprakelijk voor de kosten van voeding, reiskosten, onderdak, etc tijdens haar verblijf in Nederland.
Verder een verzekeing afsluiten voor ziektekosten bij bv Ooms.
Zorgen dat ze in het bezit komt van deze spullen en klaar is kees.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Bericht door Bert » di jan 05, 2010 12:23

Ik zou geen garantverklaring bij de gemeente ophalen, je kan net zo goed zelf een brief schrijven met daarin vermelden dat je garant voor haar staat. Dat scheelt je dan weer 10 euro zo'n brief v/d gemeente stelt verder ook niks voor. Stuur haar verder een kopie van je loonstrook, reisverz en jouw paspoort.

PS. Iedereen heeft het hier steeds over de Douane maar die kijken alleen naar sigaretten, drank en drugs. Persoonscontrole wordt uitgevoerd door de Marechaussee.



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » di jan 05, 2010 13:53

Zelf een brief opstellen doen ze moeilijk heb het al verschillende keren gezien en meegemaakt dus zou ik niet doen..het gaat om die domme stempel van de gemeente op je garantverklaring.


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Bericht door moosalino » di jan 05, 2010 18:39

ootiug ik zou wel die garant verklaring doen want mijn schoonzus is hier en die had ook best problemen in lisabon maar ze had gelukkig een brief van het ziekenhuis dat ze vakantie had ze werkt daar en je moet even een kopie van je pasport maken met daarbij de uitleg dat ze bij jou komt dat is alles succes



renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Bericht door renev » ma mar 15, 2010 20:21

Mijn vriendin komt in Juli naar Nederland.
Moet even garantverklaring halen en stempelen.
Maar als ze nu via Lissabon vliegt mag dat dan gewoon in de Nederlandse taal?
Ook uitnodigingsbrief ga ik ook sturen welke taal moet je dat doen?
Dus dan moet je garantverklaring, uitnodigingbrief,loonstrook ,paspoort,ticket, en verzekering voor ziektekosten en evt brief van haar werk in haar bezit krijgen?
Mogen dat kopies zijn of originelel documente die mijn verloofde mee moet nemen op haar vliegtrip?
Zie ook geen goedkope tickets staan om vanuit Brussel naar Lissabon om mijn verloofde daar op te halen.
Of zeggen julie met deze documente moet zei zonder problemen in Brussel landen?
Hoop vragen maar wil zeker weten dat ze geen problemen heeft onderweg!!!!
Alvast bedank
René



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » ma mar 15, 2010 20:59

als je garantverklaring(is hetzelfde als uitnodiging) hebt voldoet aan alles(kopie is goed neem JIJ je orgineel mee naar luchthaven van aankomst).OOM verzekering zou ik altijd doen voor die paar euro geen risico nemen.
mail haar garantverklaring en schrijf je gsmnummer achterop (kopie paspoort van jou eventueel maar dat hoeft niet eens).mijn vriendin is al paar keer via brussel gekomen.1ste keer was er moelijk gedoe in lissabon dus uiteindelijk belde douane(amsterdam) me en vroeg waarom ze in brussel landde en in nederland verblijft..na uitleg dat het dichterbij is geen enkel probleem.leg haar dat ook uit dat ze dat kan bevestigen indien vragen komen waarom ze naar belgie gaat als vriend in nederland woont..je hoeft niet naar lissabon te gaan dat heeft weinig nut omdat daar vaak de brazilianen in andere rij staan dan de europeanen.

Greetz jonesy


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Bericht door renev » ma mar 15, 2010 21:22

@Jonesy bedankt voor je reactie

Ok dus alles kopie ook van verzekering OOM naar haar mailen en klaar..
Zei de kopies in Lissabon laten zien en ik origineel mee naar Brussel.
Dus niks met de post naar Fortaleza?
En dan moet dat goedkomen?
Dus garantverklaring snappen ze in Lissabon ook? :)
Paspoorten zijn lang geldig in Brazil zag ik bij haar :)
Nog iemand ervaring?
alvast bedankt

rené



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » ma mar 15, 2010 22:06

@ renev ja zo komt het goed ik heb het al meerdere keren gedaan op deze manier.er kunnen natuurlijk altijd wat vragen komen maar ze spreekt portugees dus daar kan ze in lissabon makkelijk op antwoorden.die kennen in lissabon wel die garantverklaring normaal gesproken,er komen wel meerdere brazilianen naar nederland :).
Paspoort moet natuurlijk nog 6 maanden erna geldig.
dus ff inscannen en doormailen naar haar en jij zelf de originele meenemen.Maar als ze al door lissabon is dan is het ok want in brussel controleren ze niets meer.
Stem ff je verhaaltje af met haar hoelang je haar al kent enz(maak er maar wat van ;),dit in geval voor als ze ze je bellen dan willen ze ff het verhaal bevestigd wat je vriendin heeft gezegd..
1 ste maal heeft me vriendin haar vlucht erdoor gemist(hoop interessant gedoe en gedrag van douane)en hebben ze nadat de vlucht weg was pas gebeld naar mij en toen was alles in 1 minuut ok..wel haar vlucht weg maar kon ze paar uur later met ander mee dat werd dan geregeld...
het gaat hun alleen erom dat iemand garant staat en dat het klopt waar ze heengaat vandaar dat ze belden en enige vragen hadden.
greetz


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Bericht door renev » ma mar 15, 2010 22:27

ok das duidelijk
paspoort was nog geldig 2014 ofzo
en het verhaal afstemmen is toch gewoon het verhaal wat wij hebben?
of moet je het mooier en langer maken? :D
ik heb in Fortaleza al veel gepraat met haar over Nederland,
Nog even maand wachten dan kan ik daar mee aan de gang
Garantverklaring is maar 3 maanden geldig,
En moet alleen geldig zijn bij begindatum van haar vakantie>(denk ik)
Voor mijn is het heel belangrijk dat ze zonder problemen naar Nederland komt :)
Vandaar ook al die vragen ::oops:

GR René



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » di mar 16, 2010 13:46

rene als je nog vragen hebt mail ze anders ff op me email check je pm hier voor me email.ik heb met dezelfde garantverklaring haar ook de 2 de keer laten komen. greetz


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

renev
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: di jan 12, 2010 00:09

Bericht door renev » di mar 16, 2010 18:42

Bedankt voor je email adres

email is onderweg

:D



Plaats reactie