Facebook onzin

Berichten die niet passen in de andere onderwerpen
sven
Contacteer:

Facebook onzin

Bericht door sven » vr jan 04, 2013 13:21

Wat is dat voor onzin dat een bericht beantwoorden ineens via facebook gaat. Dat wil ik niet Kan ik dat uitzetten?

sven
Contacteer:

Re: Facebook onzin

Bericht door sven » vr jan 04, 2013 13:23

Sterker nog, ik kan me helemaal niet herinneren ooit mijn facebook hier te hebben opgegeven.

sven
Contacteer:

Bericht door sven » vr jan 04, 2013 13:26

Volgens mij is dit ook tegen de nederlandse koekjes wetgeving. Worden ineens al mijn koekjes gelezen? Van facebook, worldpress etc. Nee dank je , ik ben zo weg. Ik kan niet eens afmelden want dan log ik uit op facebook.

rudolfpi
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door rudolfpi » vr jan 04, 2013 14:05

Beste Sven,
Zo staat het erop en zo is het er weer vanaf.

rudolfpi
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door rudolfpi » vr jan 04, 2013 14:12

sven schreef:Sterker nog, ik kan me helemaal niet herinneren ooit mijn facebook hier te hebben opgegeven.
Klopt helemaal. Je bent ingelogd op FB en wanneer je dan naar een site waar de FB apps gebruikt worden sta je nog steeds ingelogd.

Kijk hier ook maar eens (onderin staat hetzelfde FB comment systeem):
http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... ekomst.xml

rudolfpi
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door rudolfpi » vr jan 04, 2013 14:31

Ik probeer onze website een beetje 2013 and up proof te maken.
(Hierin kan Facebook dus niet ontbreken.....)

Ik hoor graag jullie suggesties/ideeen voor ons forum :-)

sven
Contacteer:

Bericht door sven » vr jan 04, 2013 15:41

Dan moet je het uit kunnen zetten, of in ieder geval kunnen zeggen of je je login aan FB wil linken.

rudolfpi
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door rudolfpi » vr jan 04, 2013 15:52

Dan moet je dat verzoek bij FB neerleggen, daar heb ik geen invloed op :-(
Ik zal het voorlopig niet activeren....

mtilburg

Bericht door mtilburg » vr jan 04, 2013 17:06

Het vervelende is dat je je ziel verkoopt aan FB, en het is bekend dat ze in ieder geval van plan waren om persoonsinformatie beschikbaar te maken voor commerciele doeleinden.

Daarbij komt dat tot niet al te lang geleden hun beveiliging behoorlijk waardeloos was.
En misschien nog wel is, en de controle op ongewenst of zelfs onwettig gedrag is zeer weinig. Zo zaten we enige tijd achter een overduidelijke nazi aan, maar die werd pas aangepakt toen we de federale politie hadden ingeschakeld. FB deed niets, op klachten werd niet gereageerd.

Wat me de laatste tijd opvalt is dat mij mogelijke vriendschap wordt voorgesteld met opvallend en zeer duidelijk geposeerde rondborstige dames, waar ik geen enkele binding mee heb. Dat kan niet anders dan fake zijn, of een hack, of met medeweten van FB.

Al met al zijn veel mensen FB gaan wantrouwen, daar geeft Sven ook uitdrukking aan meen ik te zien.

Er zijn andere redenen waarom ik denk dat onze postings niet direct op de wall moeten komen. Tenzij misschien daarop reageren niet mogelijk is. Anders heb je daar als moderator geen grip op. Niet dat we momenteel problemen hebben, maar je moet de achterdeur gesloten houden.

Het is misschien zo dat een koppeling naar FB voor sommigen onder ons handig is, maar ik betwijfel of dat voor iedereen zo is. Andere sites bieden wel de mogelijkheid in te loggen met het FB account, maar veel voordeel zie ik niet.

sven
Contacteer:

Bericht door sven » vr jan 04, 2013 19:08

Helemaal mee eens. Ik wil niet overal mijn facebook zien en al helemaal niet als ik niet de mogelijkheid heb om het uit te zetten. Niet iedereen hoeft mijn facebook te zien en ook niet iedereen op mijn facebook hoeft te zien wat ik elders doe. Dat heeft niks te maken met 2013 up and ready. Je moet minimaal de optie hebben om iets uit te zetten, is dat er niet dan is voor mij de lol er van af. Bij tripadvisor kan je bijvoorbeeld ook instellen of je je facebook wil koppelen of niet.

rudolfpi
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door rudolfpi » vr jan 04, 2013 19:49

Laten we er niet teveel woorden meer aan vuil maken. Ik waardeer jullie aanwezigheid en vind die belangrijker dan mijn hobby projectjes op ons forum ;)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Plaats reactie