info graag

Berichten die niet passen in de andere onderwerpen
El-Patron

info graag

Bericht door El-Patron » vr jul 26, 2013 19:55

een vriend van mij heeft een vriendin in Brazilië, zij is zwanger van hem geworden toen ze samen waren. ze heeft al een zoontje van 6 jaar. in september komt zij naar NL en in oktober , gaan ze trouwen in NL.
Vraagjes,
kunnen ze eerst trouwen en dan laten weten aan de IND of eerst aangeven aan de IND?
als ze getrouwd zijn dan krijgt zij toch 3 jaar de tijd om de inburgering te doen in NL?
Ze krijgt dan een verblijfsvergunning voor verblijf bij echtgenoot?
wie kan mij informatie geven voor hem en zn vriendin?

mtilburg

Re: info graag

Bericht door mtilburg » za jul 27, 2013 02:45

El-Patron schreef: kunnen ze eerst trouwen en dan laten weten aan de IND of eerst aangeven aan de IND?
Trouwen moet je aangeven bij de burgelijke stand van je woonplaats. Deze moet dan vervolgens bij de IND aanvragen of dat toegestaan is.
als ze getrouwd zijn dan krijgt zij toch 3 jaar de tijd om de inburgering te doen in NL?
Niet helemaal. Ik meen dat de inburgering verplicht is, maar als je na 3 jaar kan aantonen NT2 te beheersen zou in principe het Nederlanderschap (naturalisatie) aangevraagd kunnen worden.
Ze krijgt dan een verblijfsvergunning voor verblijf bij echtgenoot?
Die verblijfsvergunning moet in Brazilie aangevraagd worden, via de MVV procedure. Info hierover is te vinden op de site van de ind: www.ind.nl

borsjea

Re: info graag

Bericht door borsjea » za jul 27, 2013 20:55

Beste El-patron,

Het beste is om het ongeboren vrucht al vast te erkennen.

Hou er rekening mee dat een kind cq huwelijk niet automatisch inhoud dat je in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning voor verblijf bij echtgenoot. Je krijgt deze verblijsfvergunning niet zo maar, je zal aan alle eisen moeten voldoen, voldoe je niet dan is een geldig verblijf in Nederland niet mogelijk. Eisen van verblijf zijn op de site van de IND te vinden.

Omgekeerd is het een stuk makkelijker om een Braziliaanse verblijfsvergunning te verkrijgen

Plaats reactie