Voetbal in Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Voetbal in Fortaleza

Bericht door Wade » zo okt 14, 2012 06:11

Komende zomer wordt de Confederations cup gespeeld in Brazilië. Ik zie dat de Seleção op 19 juni in Castelão gaat spelen. Dat treft, ik was net van plan die periode te gaan. Hopelijk verloopt de ticketverkoop iets georganiseerder dan bij de matchen van Fortaleza of Ceara waar je de tickets moet gaan zoeken bij allerhande socio's en in apotheken en het steeds een zootje wordt. Zal wel een vol huis worden die dag, met al die gekke Brazilianen die hun ploeg eens een keer willen zien dus ik hoop dat ze de tickets online gaan verkopen ofzo.

En verder, hoe gaat het met Fortaleza EC? Nog steeds niet kunnen promoveren? Mijn eerste keer dat ik daar was waren ze 7de geëindigd in de hoogste divisie en sindsdien gaat het altijd maar bergaf.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voetbal in Fortaleza

Bericht door Ajax » zo okt 14, 2012 18:01

Hey Wade, met Fortaleza gaat het goed. :) Helaas hebben ze dit weekend verloren, maar ze zitten nog prima op koers om bij de eerste vier te eindigen voor de play-offs. Ze spelen dan om te promoveren naar serie B.



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Voetbal in Fortaleza

Bericht door Ferry » ma okt 15, 2012 10:22

Ze hebben dit weekend gewonnen, en staan bovenaan, zie hier de stand.
http://nl.soccerway.com/national/brazil ... ar-season/



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voetbal in Fortaleza

Bericht door Ajax » ma okt 15, 2012 16:43

Thanks Ferry, goeie link! Ik hoorde (geruchten) dat ze verloren hadden (zag zelfs kort wat beelden), maar was idd een 1-2 winst!

In de stand (zie ook hier http://pt.wikipedia.org/wiki/Campeonato ... C3%A9rie_C) stonden ze bovenaan, maar Luverdense moest nog spelen, dacht ik.

Het is niet echt spannend, want na een paar wedstrijden al stonden Luverdense en Fortaleza bovenaan (en de eerste 4 spelen straks de playoffs). Aardige wedstrijd was deze http://www.youtube.com/watch?v=GZtF7zR0-v8 (even naar 5:14 voor de aftrap), zie deze link voor een impressie de sfeer van Fortaleza - Luverdense en het niveau van serie C. Luverdense stond bovenaan en bleef dat ook.

Denk dat het weer interessant wordt als die knockout fase start met als inzet promotie naar Serie B.

Hoorde dat Ceára ergens in de middenmoot staat van Serie B (dus zal wel niet promovoren of degraderen).



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Voetbal in Fortaleza

Bericht door Bert » ma okt 15, 2012 22:27

Wij hopen dat het castelao stadion maar snel af is. We worden hier gek van al die supporters elk weekend in Benfica.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Voetbal in Fortaleza

Bericht door Wade » ma okt 15, 2012 22:49

Bert schreef:Wij hopen dat het castelao stadion maar snel af is. We worden hier gek van al die supporters elk weekend in Benfica.
Welk stadion is daar, het PV?



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Voetbal in Fortaleza

Bericht door Bert » wo okt 17, 2012 19:52

Wade schreef:
Bert schreef:Wij hopen dat het castelao stadion maar snel af is. We worden hier gek van al die supporters elk weekend in Benfica.
Welk stadion is daar, het PV?
Jep het PV is in Benfica bij mij om de hoek.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voetbal in Fortaleza

Bericht door Ajax » ma nov 12, 2012 20:04

Voor wie het wil weten: Gisteren speelde Fortaleza in de eerste ronde van de play-offs, met als inzet promotie naar de serie B. Na een 1-1 in de uitwedstrijd leek dit makkelijk te gaan lukken, maar werd er helaas thuis verloren. Wie weet, volgend jaar? :?



Plaats reactie