Schiphol en Galeão (Tom Jobim) vliegvelden - Lachertjes

Onderwerpen over investeringen in Brazilië
Plaats reactie
Ziriguidum

Schiphol en Galeão (Tom Jobim) vliegvelden - Lachertjes

Bericht door Ziriguidum » za mar 16, 2013 16:25

Terwijl dus de discussie over het runnen van Galeão door Schiphol BV aan de gang is ontgaat een ieder dit feit.

In Natal wordt er gewerkt aan het grootste vliegveld van Latijns America en het 6e of 7e grootste ter wereld.

Al jaren kan je dit soort informatie lezen op sites van (buitenlandse) project ontwikkelaars en expat zgn illegale niet geregisteerde makelaars in Natal.

En je houdt het niet voor mogelijk, 100-een of 1000-een kleine investeerders uit de US en voral Europa kopen er iets "off-plant" denkend dat het daar gaat boomen door dit imaginaire vliegveld.

Als je de Braziliaans pers leest vind je er niets over.
Het wordt het eerste privé gebouwd en gerunned vliegveld in Brazilie (Inframérica).
Die enkele weken geleden ook bijv. het vliegveld van Brasilia overgenomen hebben, en gelijk al de 2e dag een gigantische chaos aangericht hebben.

Dus de onroerendgoed scammers hebben dit verzonnen.
Het wordt gewoon een klein vliegveldje, medium size voor het Noord-Oosten, klein voor Brazilie, minuscuul voor Zuid-America en NIETS op wereld niveau.

Lachwekkend of crimineel ?

"Brazil's Sao Goncalo do Amarante airport in Rio Grande do Norte state will be the largest airport terminal in Latin America and the seventh largest in the world"

The largest airport terminal
in Latin America and the seventh largest in the world

Natal International will be the largest airport in Latin America and the fourth in the world.

Je houdt het niet voor mogelijk.

Zelfs Progresso droomt over een irrationele vlieg- "hub" in Fortaleza.

Zoals zo'n 10-15 jaar geleden.
Dachten de lokale regeringen in CE en PE dat de internationale maritieme transport wereld zat te springen om een "hub"-port ergens in het Noord-Oosten van Brazilie.
Omdat ze lekker "dichtbij" op de route Far East - Europa (niet via Suez) liggen.
Resp. Pecem en Suape.
Toenmalige NedLloyd/P&O/Maersk enz. hadden dat nodig dachten ze.

Natuurlijk niet, een kind kan dat toen al zien.
Goede wijn is nog géén Bier !

Progresso
Site Admin
Site Admin

Re: Schiphol en Galeão (Tom Jobim) vliegvelden - Lachertjes

Bericht door Progresso » za mar 16, 2013 22:53

Ook dit project kende ik dus nog niet. Het lijkt wel het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Overigens droom ik absoluut niet van zo´n hub in het Noord-0osten. Het is meer dat ik dit helemaal geen onrealistisch scenario vind. Maar goed, zo waren er nog geen 10 jaar geleden ook een aantal luchthaven experts die dachten dat de ambities van de golfstaten om daar een hub te bouwen dromerij was. Wel, vraag nu even aan de exploitant van Schiphol wat zijn mening over deze hub is.

Draai cirkeltjes van respectivelijk vier, vijf, zes, zeven en acht uur vliegen om Fortaleza, kijk binnen deze cirkeltje hoeveel legale en illegale economische activiteit plaats vindt en je hebt een aardig beginnetje van een analyse. Of je het dan allemaal alsnog moet gaan doen is een tweede.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » zo mar 17, 2013 15:31

Progresso schreef: Draai cirkeltjes van respectivelijk vier, vijf, zes, zeven en acht uur vliegen om Fortaleza, kijk binnen deze cirkeltje hoeveel legale en illegale economische activiteit plaats vindt en je hebt een aardig beginnetje van een analyse.
Als dit een metode is om tot briljante logistieke oplossingen te komen te komen, dan houd ik de inteligentie van de mensheid wel voor gezien.

Zou het zo'n briljant modern idee zijn om dus alle vluchten op één van die 2 steden te concentreren ?
Allemaal A-380's en Dreamliners die vanuit Europa op Natalof Fortaleza vliegen, allemaal eruit en dan 99,9% mag overstappen om naar Rio/SP/SSA/BH of POA te gaan.
Dat zullen ze leuk vinden, de passagiers.
En goedkoper zal het zeker ook niet worden.

Dit is wel een opvallende 3e-wereld gedachte.

Promoveren we gelijk Algeciras in Spanje tot de Europese tegen hub.
Ligt lekker dicht bij Zuid Amerika. (Trek maar eens circeltjes vanuit Algeciras).
Dus dan gaat de reiziger die naar São Paulo wil vanuit Amsterdam nu: Amsterdam-Algeciras (wat zijn we al lekker dichtbij Brazilie)-Fortaleza (jongens,we zijn alin Brazilie !)-São Paulo.

Dit soort planners en denkers heeft wel een toekomst denk ik

Ondanks dat practisch alle cargo vanuit en naar Brailie ook SP-Minas en Rio als oorsprong of bestemming heeft, maken we de nieuwe luchthaven in Natal een cargo-hub. Viracopos in Campinas ontlasten dus.

mtilburg

Bericht door mtilburg » zo mar 17, 2013 17:05

Ziriguidum schreef: Allemaal A-380's en Dreamliners die vanuit Europa op Natalof Fortaleza vliegen, allemaal eruit en dan 99,9% mag overstappen om naar Rio/SP/SSA/BH of POA te gaan.
Dat zullen ze leuk vinden, de passagiers.
Inderdaad. Een hub heeft weinig zin als het alleen maar een doorvoerhaven is, er moet ook lokaal verkeer zijn. En lokaal verkeer van enige kwaliteit, want het spijt me dat te zeggen: het gros van de Fortaleza klanten (en Natal zal niet anders zijn) willen tegen bodemprijzen maar met de bediening en kwaliteit van 1e klas. Daar valt geen ruk aan te verdienen.
Wat een goede lijnverbinding nodig heeft zijn premium passagiers, zakenmensen en overheidsdienaren etc, die het volle pond willen en kunnen betalen maar dan wel rechtstreeks naar hun bestemming willen. En die hebben niks te zoeken in Fortaleza of Natal.

Ondanks die vermeende of werkelijke legale of illegale activiteiten van zogenaamde projectontwikkelaars en investeerders. Ik denk dat vastgesteld kan worden dat het kaartenhuis een beetje aan het instorten is, in navolging van de Spaanse kust bijvoorbeeld. Laten we hopen dat hier niet al te veel banken inzitten met te veel, want dan stort de hele zaak echt in elkaar. De ABN-AMRO, SNS en ING gingen u voor...

Vrijwel hetzelfde geldt voor vracht. De spullen moeten liefst een beetje goedkoop van de plek waar ze gemaakt zijn naar de plaats waar ze nodig zijn. Overladen in Fortaleza is alleen maar prijsverhogend en kost uren (niet zo leuk voor spoedeisende waren).

borsjea

Bericht door borsjea » zo mar 17, 2013 20:03

De Fortaleza gasten willen niet alleen goedkoop vliegen ook het verblijf moet goedkoop zijn.
Inmiddels is het leven in Brazilie nauwelijks goedkoper dan in Nederland.
Kijken we de afgelopen 30 jaar terug dan zag je het vakantie publiek wat voor een dubbeltje op om de paar jaar weer een nieuw goedkoop vakantieland op zoeken, landen die de revue zijn gepasseerd zijn oa griekenland, spanje, portugal, egypte etc. Ieder keer het zelfde liedje starten met kleinschalige goedkoop voorzieningen, later grote duurdere hotels, aantrekkende prijzen en ook hier zogenaamde interesante investeringsprojecten al dan niet in de vorm van timesharing.
Ik krijg de indruk dat Brazilie al een belangrijk deel van zijn goedkope vakantiegangers is kwijt geraakt aan het volgende goedkope land, waar de geschiedenis zich dan weer herhaald.

Investeren in de onroerendgoedmarkt zou ik op dit moment niet doen, mensen die ik ken uit het banken- en financiële sector verwachten dat de markt over een aantal jaren zal instorten, een klap die wellicht nog wel eens groter kan zijn dan de Europese en Amerikaanse huizenmarkt. Een prijs van 10 a 11 duizend real per m2 voor een simpel bestaande appartement zonder luxe zaken in bv zone sul van Sao Paulo is geen reële prijs.
Bij nieuwe bouw projecten is het argument niet meer hoe heerlijk je er straks kan wonen maar dat het een goede investering is en hebben ze het over de rendementen die de afgelopen paar jaar zijn behaald.

Ook in de plaats waar ik woon "Praia Grande" zijn plannen voor een luchthaven bij een zogenaamde vrachthub, op deze locatie ligt al het rangeerterein van de goederenspoorlijn Santos - Sao Paulo locatie ligt voor het vrachtverkeer gunstig langs de BR-101. Er zou hier en luchthaven moeten komen met een landingsbaan van 2600 meter das ruim 600 meter langer dan de baan van de luchthaven Congonhas, een luchthaven die bij de minst geringste regenbui buitendienst wordt gesteld en die eigenlijk op de nominatie staat om op te worden geheven. Lijkt er dus op dat de ambities niet alleen vracht is.
Eerste geluiden klonken al in 2007, alles zou dan in 2013 klaar zijn. Uiteraard ligt er nog niets, maar met 2013 in zicht kwamen de plannen weer boven tafel en stonden er in diverse kranten en bladen weer berichten, vermoed dat men weer op geld uit is van mogelijke investeerders.
Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd dat aankondigingen in vele media nog niet betekend dat er daadwerkelijk wat gebeurt, bij dit soort plannen haal ik er altijd het Amsterdamse spreekwoord "Blinde Maupie" bij wat staat voor eerst zien. Zolang het er nog niet daadwerkelijk is geloof ik het niet

mtilburg

Bericht door mtilburg » zo mar 17, 2013 22:12

Toen ik voor het eerst in Brazilie kwam, het was dacht ik 1998, vond ik veel dingen helemaal niet zo goedkoop. Een simpele warme lunch kostte toch gauw 10 R$ (in zona sul) en dat stond toen gelijk aan 10 USD, toch gauw 20 gulden wat het dubbele was van een toeristenmenuutje in Amsterdam.

Nederlandse toeristen gingen vroeger vaak voor de goedkoopte. Het leek wel een wedstrijd soms, men had het niet over hoe mooi het land was of hoe prachtig de cultuur, nee men bood tegen elkaar op hoe weinig de verteringen hadden gekost.

Maar goed, onroerend goed was tot niet zo heel lang geleden poepgoedkoop als je het vergeleek met Nederland. Daar is nu inderdaad een grote verandering in gekomen. Iedereen verwacht het knappen van de luchtballon, maar het is in ieder geval in Rio en SP nog niet gebeurt, met inderdaad prijzen van ruim 10 mille per m2 in de betere gebieden.

mtilburg

Bericht door mtilburg » ma mar 18, 2013 16:41

borsjea schreef: Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd dat aankondigingen in vele media nog niet betekend dat er daadwerkelijk wat gebeurt, bij dit soort plannen haal ik er altijd het Amsterdamse spreekwoord "Blinde Maupie" bij wat staat voor eerst zien. Zolang het er nog niet daadwerkelijk is geloof ik het niet
"Nunca saiu do papel" is de uitdrukking hier voor alle plannen die uiteindelijk in het ronde archief zijn terechtgekomen, ondanks de niet zelden grootscheepse aankondigingen.

sven
Contacteer:

Bericht door sven » ma mar 18, 2013 18:37

Een grote luchthaven in het noordoosten heeft wel degelijk zin. De beperkte capaciteit van de luchthavens in het noordoosten houd in dat touristen uit europa die niet met prijsvechters voor een weekje iracema gaan, genoodzaakt zijn om via Rio en São Paulo te vliegen (4 uur heen en 4 uur terug). Dat kan voor velen het noordoosten een stuk aantrekkelijker maken als vakantie bestemming.

Progresso
Site Admin
Site Admin

Bericht door Progresso » ma mar 18, 2013 20:49

Ziriguidum schreef:
Progresso schreef: Draai cirkeltjes van respectivelijk vier, vijf, zes, zeven en acht uur vliegen om Fortaleza, kijk binnen deze cirkeltje hoeveel legale en illegale economische activiteit plaats vindt en je hebt een aardig beginnetje van een analyse.
Als dit een metode is om tot briljante logistieke oplossingen te komen te komen, dan houd ik de inteligentie van de mensheid wel voor gezien.

Promoveren we gelijk Algeciras in Spanje tot de Europese tegen hub.
Ligt lekker dicht bij Zuid Amerika. (Trek maar eens circeltjes vanuit Algeciras).

Dit soortplanners en denkers heeft wel een toekomst denk ik
Als je nu gewoon even die cirkeltjes draait om Algericas dan zie je dat nagenoeg alle economische activiteit of in Africa of in de Atlantische ocean ligt. Overigens is jouw wonderbaarlijke idee al lang en breed door TAP ingevoerd. Zij gebruiken Lisboa als hub voor al hun oude kolonienen. De vluchten naar het Noord-Oosten van Brazilie zijn ook nagenoeg de enige renderende routes van TAP.

Doe je hetzelfde met Fortaleza dan zie je dat de meeste hoofdsteden in het Caribisch gebied en in Zuid-Amerika allemaal op zo'n vijf a zes uur vliegen van Fortaleza liggen.

De huidige vliegvelden in Rio en SP zijn volledig overbelast. Zelfs met privatisering heb je dat probleem in de komende tien jaar nog niet weggewerkt. Fortaleza daarentegen heeft ruim voldoende capaciteit om bovenop de huidige 6 miljoen reizigers per jaar er nog eens 12 miljoen te verwerken, zonder dat de boel in het honderd loopt. Daarmee ontlast men de luchthavens in Rio en SP.

Mbt overstappen wat jij niet zit zittten. In de USA loopt nagenoeg al het vliegverkeer over het zgn "hub en spoke" systeem. Ook als je naar Schiphol kijkt dan zie je dat bijna 60% van de passagiers transit passagiers zijn. Bij KLM/Airfrance is dat zelfs 70%. (Vandaar mijn opmerking in een ander draadje, dat KLM/AF met een pennestreek kunnen beslissen om Schiphol good-bye te zeggen).

borsjea

Bericht door borsjea » zo apr 14, 2013 02:54

Het lijkt er op dit de daling van de verwachte daling van de woningmarkt zich inmiddels heeft ingezet. 1e kwartaal 2013 in Sao Paulo bijna 10 procent.
zie http://msn.revistaimoveis.zap.com.br/15 ... paulo.html

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » zo apr 14, 2013 09:58

Progresso schreef: In de USA loopt nagenoeg al het vliegverkeer over het zgn "hub en spoke" systeem. Ook als je naar Schiphol kijkt dan zie je dat bijna 60% van de passagiers transit passagiers zijn. Bij KLM/Airfrance is dat zelfs 70%. (Vandaar mijn opmerking in een ander draadje, dat KLM/AF met een pennestreek kunnen beslissen om Schiphol good-bye te zeggen).
Onzin Natuurlijk deze droom van een hub in het noordoosten.
Speciaal Natal, en onbetekend gat zonder veel toekomst.
De hub van Brazilie is toch al Guarulhos en in mindere mate Galeão ?
Van alle delen van de wereld vliegt men daarop.
Afrika, Europa, Amerikas, Quatar, Emirates, LAN vanuit NewZealand/Australie en ga zo maar door.
99% van alle Brazilie reiziger moet daar of vlak erbij zijn.

Het is gewoon een leugen om dat nieuwe vliegveldje in Natal als de 2e grootste in ZA en de 6e grootte ter wereld te verkopen.

Kwam deze week deze discussie tegen op een "investeerders" forum.
Zou het niet zo triest zijn, dan zou je erom lachen hoe je ziet hoe arme mensen daar via leugens hun geld afgetrocheld wordt:

Reuze vliegveld in Natal

Loop die paginas maar eens na.
Vooral later, als je ziet hoe al die cijfers omlaag gehaald worden met officele cijfers betreffend de toeristen flop aldaar.
Trouwens dat hele forum is verrot.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » zo apr 14, 2013 10:50

borsjea schreef:Het lijkt er op dit de daling van de verwachte daling van de woningmarkt zich inmiddels heeft ingezet. 1e kwartaal 2013 in Sao Paulo bijna 10 procent.
zie http://msn.revistaimoveis.zap.com.br/15 ... paulo.html
Die 10% is de prijsstijging per jaar.
Echter is de Fipe/Zap niet zo'n goede referentie.
Het is gebaseerd op vraag prijzen.
We weten allemaal dat men veel vraagt tegenwoordig, niet kan verkopen en dan uiteindelijk voor een veel lagere prijs verkoopt. De Fipe/Zap kijkt daar niet naar.

De Banco Central heeft 2 weken geleden een nieuwe index ingevoerd, de IVG-R.
Deze geeft de huis prijs variaties weer volgens de taxaties van banken. Iets reeler lijkt me.
Zij kwamen tot de conclusie dat de stijging in OG prijzen nog maar 3% per jaar is. Dus niets eigenlijk.
Denk dat de zaak nu op de top is en het dal in zal schieten.
Vooral nu wegens hoge inflatie de rente standaard omhoog zal moeten gaan, wat een negatieve invloed op de hypteek markt zal hebben en velen niet meer kunnen betalen.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » zo apr 14, 2013 15:26

Ik zat trouwens net nog even in dat forum te spitten.

PropertyCommunity

Je houdt het niet voor mogelijk hoeveel buitenlanders er hier wel niet geheel kaalgeplukt worden.
Ze trappen erin, in OG verkoop praatjes dat lijkt niet normaal.
En als ze dan tot de ontdekking gekomen dat ze alles kwijt zijn, dan weten ze niet wat ze moeten, wat hun legale rechten in Brazilie zijn.
Het is zelfs zo hilarisch, dat ze bij klachten in zee gaan met een advokatenkantoor (in Spanje), aangewezen door de makelaars en projectontwikkelaars die hun de zaak aangesmeerd hebben.
Zo draaien ze maar in een kringetje rond.
En zo te lezen gaat dat al jaren zo, en het gaat maar door.
Het zijn niet tientallen, nee, honderden opgelichten, alleen in Natal al (lijkt me toch wel het centrum van de OG misdaad).
Ze weten. de opgelichte "investeerders", meestal oudere mensen die hun spaarcentjes daar dachten te beleggen, gewoon niet wat hun rechten zijn en wat ze moeten doen.
En het gaat maar door.
Ook Nederlandse zgn "makelaars".

Als ik advokaat was (SVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) dan wist ik het wel.
Ik pakte m'n biezen en ging die kant op.
Goudmijn.

Ik zal eens wat NL "makelaars" opscharrelen die daar ook aan mee doen.
Hebben we hier weer wat aan de stamtafel om over te l...en .

:twisted:

mtilburg

Bericht door mtilburg » zo apr 14, 2013 20:24

Ik heb me voor de grap daar ingeschreven, alleen voor deze keer maar eens niet onder mijn eigen naam, maar onder een andere naam van een bekende Nederlandse plaats :)

Het is namelijk een wespennest. En alles lijkt met alles verweven. Zo is daar een draad over dat Coral Lake resort waar hier ook over werd gepost door een duidelijke stroman, verkoopkantoor (o.a.) in Marbella (Spanje) en waar de Nederlandse naam Dies Poppeliers kwam bovendrijven. Daar was een andere Nederlander (en ook Rotterdammer) ook een tijdlang actief, maar die verplaatste zijn werkgebied naar Brazilie, om precies te zijn Fortaleza. Zijn naam is Rob K, alias Kale Rob, van dit forum vooral bekend als de projectontwikkelaar die een golfclub wilde maken tevens beach resort, en zijn vrienden Ton&Ricky zover wist te krijgen dat ze hun geld investeerden in een aangelegen beach resort project. Een andere investeerder was de Rotterdammer (!) M.H. (alias mhkats) die kennelijk een visum had weten te versieren via een advocaat die hij "toevallig op straat was tegengekomen". (dat was waarschijnlijk de als partner op de website geannonceerde Lubbad, faceboekvriend van Rob K). Deze Lubbad meldde destijds dat hij visa kon regelen, maar toen ik dat meldde verdween dat razendsnel, want hij bleek in de petoet te zitten wegens het illegaal laten adopteren van een minderjarige. Datzelfde kantoor van Lubbad blijkt nu adviezen te geven aan overheden w.b. milieuzaken. Je vraagt je af wie dat rapport aan diverse buitenlandse investeerders heeft verstrekt dat zei dat ze rustig konden bouwen in een APA, en wat duinen platbulldozeren.
Lagoinha dus.

Via andere weg weet ik dat diezelfde Lubbad in allerlei andere vastgoedprojecten zat, en heus niet alleen als juridisch adviseur.

En kennelijk nog steeds, al mag hij zich kennelijk geen advocaat meer noemen.

Nou kwam ik er met enige moeite achter dat dat Flecheiras (niet Flexieras, die lieden weten nog niet eens hoe je dat schrijft kennelijk) precies hetzelfde duingebied is. Waar verschillende zgn. investeerders met veel borstgeklop en valse voorstelling van zaken de grote jongens uithingen (vele malen bekroond, die dingen kan je gewoon kopen).
Miljarden zouden worden geinvesteeerd in dat gebied, met steun van de overheid natuurlijk. Grote hotels zouden worden gebouwd, 5-sterren restaurants, de eerder genoemde 18 hole golfcourse, winkelcentra en wat al niet, en natuurlijk de vele luxe beachvilla´s.

Op basis van dit alles werd kennelijk ook nog een VOORLOPIGE vergunning verleend. Wat ik begrepen heb is dat die in 2009 verlengd had moeten worden, maar dat ging niet door. Niemand schijnt te begrijpen hoe het zit, maar als er sprake was van ontslag van de betrokken ambtenaar kon er wel eens wat aan de hand zijn.

Hoe dan ook, sindsdien zijn die plots (er is nog vrijwel niets gebouwd) vrijwel onverkoopbaar. Maar men probeert het toch nog maar. Nu via Dubai.

En het blijft de middle of nowhere. Dat vliegveld is even grote onzin als de biljoenen investeringen.

mtilburg

Bericht door mtilburg » ma apr 15, 2013 17:38

Laten we nog maar even verder gaan met het uitspitten van de natte dromen van de projectontwikkelaars.

Op dat forum kwam ik een oude bekende tegen, UV10, die al in 2009 op het gringoes forum het hoogste woord had over zijn negotie in Natal en zijn geweldige kennis.

Nu heet het op zijn website:
* Silver Winner of Best Agent 2011 OPP Award for Excellence, in recognition of being “a true expert in the Brazilian market” and “a really good example of how to do it properly”.

Hij noemt zichzelf uiteraard geen makelaar, want dat mag niet (geen CRECI) al verkoopt hij gewoon onroerend goed. Maar alleen aan buitenlanders, de website is alleen in het Engels.
Die awards kan je overigens gewoon kopen.

Vervolgens gaat deze expert ons verkondigen waarom er in Brazilie geinvesteerd zou moeten worden (door de kleine lieden). Vrijwel alle punten zijn al vele malen eerder opgevoerd, en niet helemaal waar bevonden. Maar wat rot het:

The facts:

- 5.1 million international visitors to Brazil in 2010, spending a record US$5.9 billion.

Vast wel, maar dat is voor heel Brazilie, niet alleen het NO.

- Natal to have the largest commercial airport in Latin America (8th largest in the world) by 2014, acting as a continental hub with 5 million passengers a year passing through this airport alone

oh wacht even, nu is het opeens een "commercial" airport. Dat verandert de zaak.

- Natal airport already operating at 110% capacity
- Flights to the region under 7 hours from mainland Europe

leuk punt, dat bestreed ik al 5 jaar geleden, maar gewoon volhouden:

- Cost of living 1/4 of UK with excellent cuisine, lively atmosphere and some of the world’s best beaches

- 96% of first-time visitors vow to return

- In November 2007, a new bridge over the Potengi River to the north of Natal was opened which vastly speeds up access to the north shore. This 194 million Real investment has encouraged economic expansion in Natal by opening up this area.

En? Is het uitgekomen? Het is nu 2013 tenslotte.

- Tourism in north-east set to provide 1.2 million new jobs, US$8 billion in foreign currency, 9 million foreign visitors and 65 million domestic visitors per year.

Tja als alle plannen waren uitgevoerd misschien, maar verwachtingen komen niet altijd uit

- Over 7000 miles of mainly semi-virgin coastline

Ja, daar heb je wat aan als je in Natal moet wonen op platgebuldozerd natuurgebied.

- Perfect climate with over 300 days of sun per year and average temperatures of 28°C giving rise to a year-round tourism and rental market

Zou het? Hebben mensen zoveel vakantie dan?

- Brazil has been selected as the host of the 2014 Football World Cup and will have massive worldwide exposure and increases in tourism.

Hela, de olympische spelen vergeten. Oh nee, dat is Rio.

- Free from hurricanes, volcanic eruptions and earthquakes

maar niet van overstromingen.

- Natal officially has the purest air in Latin America and the 2nd purest in the world.

Wat zegt ons dit?

- Natal is officially the safest state capital in Brazil

Dat zegt dus vrijwel niets. Maar het klinkt goed.

- 750 million US$ recently invested by government on improved tourism infrastructure such as airports, roads, marinas and environmental preservation creating over 200,000 new jobs last year alone

Dat zal dan wel weer voor heel Brazilie zijn, en heus niet alleen voor toerisme.

- 1.8 billion US$ earmarked for foreign investment in tourism infrastructure over the next 5 years (hotels, golf courses, condos, resorts)

Ja Ja, dat waren dus al die projecten bij Fleicheras en Lagoinha, maar die gingen niet door. Wat nu?

- Enormous and expanding presence of luxury international hotel chains such as Renaissance, Kempinski, Inter-continental, Breezes Superclubs, Marriott, NH, Sol Meliá and Preferred Hotel Group with an increase of 135% in the number of hotel rooms expected over the next 6 years

Nou als je je pas gekochte beachfront villa nog enigszins rendabel wilt maken, lijkt me dat geen aanbeveling

- Beachfront land being sensitively developed by Europeans to a truly luxury standard, and this is just the beginning of what we are going to see on the market, currently at the best prices

Dat was zeker 10 jaar geleden.

- Developments of superior European standards with added value such as golf courses, private lagoons, world-class watersports and sporting facilities and, of course, excellent cuisine.

Alweer. die hadden we al gehad.

- Foreign property owners hold free and clear title and the property buying process in Brazil is very straightforward

- Prices in the region will never again be as low as they are now and history tells us that when the major corporations and government alike are investing so much capital in an area, then that is the time to invest.

Maar helaas waren die investeringen afgeblazen.

- The political situation in Brazil is very stable under Dilma Rousseff, Lula’s successor.

Tja, onder Lula wist je het maar niet he.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » zo apr 21, 2013 16:41

Het is hier meer op z'n plaats:
Progresso schreef: Dit in "dit project" slaat op "de tweede en nieuwe internationale luchthaven van Natal operationeel mid 2013 en zal één van de grootste luchthavens ter wereld zijn."

De aanbieder van myhouseinparadise praat gewoon de officiele zienswijze van de overheid na. De investering in de luchthaven Natal is gewoon onderdeel van .
Dit is geen "officiele zienswijze" van de overheid.
Welke overheid ?
De lokale erg kleine overheden misschien.
Dit is gewoon een lachertje en wordt alleen aangehaald door buitenlandse "makelaars".

Een goor verkooppraatje.
Toon mij één oficiele link (gov.com.br, ANAC, Infraero) link, met concrete plannen wat deze "natte droom" betreft.
Een "hub", de enige luchthaven die een A380 of "Dreamliner" zal kunnen ontvangen. DE TAP hyeeft al afgehaakt (en verder heb je niets).
Deze leugens zijn gewoon te gek om los te lopen.

In Natal zijn de buitenlandse makelaars wel erg wanhopig bezig hun zaakjes met leugens te verkopen.
En er komt geen "tweede" luchthaven, slechts een nieuwe, iets groter dan de ouwe, maar steeds nog de kleinste in toeristisch NoordOosten.
Geheel onbetekendend.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » zo mei 11, 2014 16:14

Nog nieuws betreffende de 6e of 7e grootste luchthaven ter wereld?
Of de 2e grootste in Brazilie?
We hebben het over het nieuwe vliegveld in Natal.
Wat ik zie op het internet is dat het vliegveld NIET klaar is voor de WK, 6 of 7 slurven krijgt, en dus zo'n 40 vliegtuggen per slurf, gelijktijdig, moet afhandelen om één van de grootste ter wereld te zijn.
Meer dan 15-20 domestic flights per dag zijn er niet gepland, en één internationale per week.

mtilburg

Bericht door mtilburg » ma mei 12, 2014 03:43

Je kan ook nog geen vluchten plannen, want dat vliegveld is niet klaar.

Op flightradar24 is makkelijk te zien hoeveel vluchten dat oude vliegveld te verwerken krijgt. Als dat er 20 per dag zijn is het veel. Maar dat was dus al 110% volgens Progresso.

Helaas, zo denk ik tenminste, is dat nieuwe vliegveld bedacht en gedimensioneerd met die geweldige toeristenstromen in gedachten die al die luxe hotels met duizenden kamers, de tientallen golfbanen, racetracks en voetbalvelden moesten trekken. En al die luxe resorts met fancy namen als myhouseinparadise.
Helaas, omdat het sinds ongeveer 2009 heel erg stil is geworden rond al die voorgenomen miljardeninvesteringen. Het bleek een kaartenhuis, en dodelijk drijfzand voor diegenen die er instonken.

Waar zijn al die buitenlandse projectontwikkelaars gebleven, die ons knollen voor citroenen hebben verkocht en luchtkastelen bakten. Van één weet ik dat vrij zeker: terug naar Marbella.

Maar pas op: het mag allemaal niet gezegd worden. Dat is "libel". Advocatenwerk dus. Of het heet dat de schrijver een nitwit, dan wel een gluiperd, dan wel hypocriet is. Dat mag dan wel, allemaal.

Overigens is op dat investeringsforum te lezen dat het allemaal niet zo erg is. Natal is geen speelstad van Nederland bij het WK. En verder is het hemelsbreed maar 20 km van de stad. Of er ook een weg is zegt UV10 er niet bij. Wat een kennis.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » ma mei 12, 2014 14:58

Het allemaal weer even nalezend.
Inderdaad zou volgens het onroerendgoed schorum, het nieuwe vliegveld van Natal, met een capaciteit van zo'n 5 miljoen passagiers PER JAAR de 6e grootste ter wereld worden en de 2e grootste van Zuid Amerika.
Vele kleine buitenlandse investeerders zijn door dit onzin praatje over gehaald om een optrekje in Natal te kopen.
5 miljoen per jaar.

Gisteren is de nieuwe terminal 3 van vliegveld Guarulhos min of meer in gebruik genomen.
Capaciteit: 12 miljoen per jaar. Slechts één terminal.

mtilburg

Bericht door mtilburg » ma mei 12, 2014 19:56

Even gekeken of hij na zijn verhuizing naar Spanje tot inkeer is gekomen:
http://www.uv10.com/brazil-area-informa ... in-brazil/

Op 1 punt dus: dat vliegveld van Natal heet nu alleen nog maar nieuw.

Van de rest klopt nog steeds niks. Natal zou nog steeds de veiligste deelstaathoofdstad zijn bijvoorbeeld. Het is echter (na Fortaleza) de tweede meest ONveilige.

Plaats reactie