Petrobras meldt vondst enorm olieveld.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5115
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Petrobras meldt vondst enorm olieveld.

Bericht door quasimodo » zo mei 11, 2014 20:07

Het Braziliaanse staatsoliebedrijf Petrobras heeft buiten de kust van Rio de Janeiro een nieuw olieveld gevonden, dat 5 miljard vaten olie bevat. Dat liet de maatschappij vrijdag weten.

Petrobras meldt vondst enorm olieveld
© Thinkstock
Het nieuwe veld ligt 2244 meter onder de zeespiegel op circa 241 kilometer van de kust van Rio de Janeiro.
De ontdekking werd gedaan in een gebied waarvoor Petrobras in 2010 de rechten kocht van de Braziliaanse overheid. Volgens Petrobras gaat het om olie met een goede kwaliteit.
Het zou één van de grootste olievelden kunnen zijn die ooit door Brazilië is gevonden. De grootste olievondst van het land is het offshore-veld Lula met een geschatte reserve van 5 tot 8 miljard vaten (van 159 liter).
http://www.nuzakelijk.nl/beurs/3771628/ ... eveld.html



Pedro2
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 13:47

Re: Petrobras meldt vondst enorm olieveld.

Bericht door Pedro2 » zo mei 11, 2014 21:36

Fijn voor ze ! Laten ze dan net als Noorwegen dan maar eens een soort fonds oprichten waarbij minimaal 10% procent van de opbrengst te goede kome aan de bevolking.. :) Dan doen ze het beter dan ons geweldige NL... (gas)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5115
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Petrobras meldt vondst enorm olieveld.

Bericht door quasimodo » ma mei 12, 2014 07:31

Volgens mij zijn ze het geld al aan het uitgeven nog voor ze de olie boven hebben. Nog iets vlugger als in Nederland maar met hetzelfde resultaat. Noorwegen is wat dat betreft de uitzondering. In de meeste landen denken de politici dat het volk er voor hun is. Terwijl dit eigenlijk andersom hoort te zijn. Maar ik help het je hopen.



Pedro2
Artikels: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 13:47

Re: Petrobras meldt vondst enorm olieveld.

Bericht door Pedro2 » di mei 13, 2014 02:06

Ik weet het.. Het is een "ijdele" hoop en gedachte... En het politiek systeem in de wereld heeft zn langste tijd gehad. Kijk maar om je heen in de wereld.. Eerlijk gezegd verwacht ik roerige tijden. Maar dat is off-topic natuurlijk.



Plaats reactie