Geld overmaken

Onderwerpen over investeringen in Brazilië
Plaats reactie
Rik

Geld overmaken

Bericht door Rik » do feb 20, 2014 19:52

Ik wil als Nederlands bedrijfje betalingen ontvangen (onder de €1000 vanuit Brazilië). Weet iemand hoe dat het makkelijkst en goedkoopst kan? Is dat mogelijk met Paypal? bvd

Progresso
Site Admin
Site Admin

Re: Geld overmaken

Bericht door Progresso » zo feb 23, 2014 19:00

De makkelijkste en snelste weg is om je klant te laten betalen in Bitcoins.

Je klant kan Bitcoins kopen op localbitcoins.com of Mercadobitcoin.com.br.

De ontvangen Bitcoins kun je in Nederland eenvoudig en snel verkopen via https://bitonic.nl/ of via localbitcoins.com of je betaald je leveranciers in Bitcoins.

Verwacht je vaker betalingen in Bitcoins dan is het te overwegen om een payment processor in te zetten, bijvoorbeeld Bitpay of Coinbase.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » ma feb 24, 2014 16:11

Progresso schreef:De makkelijkste en snelste weg is om je klant te laten betalen in Bitcoins.
Ja Bitcoins.
Een andere safe manier is investeren in land in bepaalde regio.
Je koopt het in Brazilie en betaald met Reais, en later verkoop je het in Nederland voor Euro's.
Waar en hoe?
Hier bijvoorbeeld:

http://www.moonestates.com/

http://www.lunarregistry.com/

http://www.lunarlandowner.com/

:idea:
Goede wijn is nog géén Bier !

Progresso
Site Admin
Site Admin

Bericht door Progresso » ma feb 24, 2014 18:19

Ja, Ziriguidim,

Je kunt overal wel over zeiken, maar de vraag van de vraagsteller doe je niet beantwoorden.

Hoe kan de beste man/vrouw op eenvoudige wijze in € krijgen. Als je dat met Paypal, Moneygram oid doet is voor deie R$1000 een van beide partijen minimaal R$125 extra kwijt aan kosten en IOF.

Als je niet erg handig bent met Bitcoins kost je dit ongeveer R$40, en als je een beetje begrijpt waar en hoe je die Bitcoins goed kunt kopen en verkopen kun je het nagenoeg gratis doen.

Overigens hebben we eindelijk wat nieuws van de Banco Central. Het is allemaal NIET verboden. Wel brengt de BC duidelijke waarschuwingen, zoals ook de Nederlandse Bank dat heeft gedaan.

Voorlopig ziet men geen gevaar voor het huidige monetaire system. Men volgt de ontwikkelingen op de diverse fora en spreekt met deskundigen (:)).

mtilburg

Bericht door mtilburg » ma feb 24, 2014 21:56

Progresso schreef: Je kunt overal wel over zeiken, maar de vraag van de vraagsteller doe je niet beantwoorden.
Er wordt hier niet gezeken. De vraag was over geld OVERMAKEN, niet over de voorspelbare reactie van jou over een een munt die eigenlijk niet bestaat.

Progresso
Site Admin
Site Admin

Bericht door Progresso » ma feb 24, 2014 22:46

Allereerst heb ik uit beleefdheid eerst maar een paar daagjes gewacht met het plaatsen van een reactie, in de hoop dat een van de andere forumleden een betere methode voor de vraagsteller zou kunnen aangeven. Blijkbaar is die methode er niet. Op de groen-gele totempaal van Braziliereisforum was de enige suggestie om maar via een bank dit af te handelen.

Ten tweede wordt er niet gevraagd om geld (JE SCHRIJFT DIT OPEENS MET HOOFDLETTERS) over te maken, maar om een betaling te ontvangen. Het is een klein, maar subtiel verschil.

Ten derde, ik heb het niet over muntjes die niet bestaan. Als jij het muntjes noemt vind ik het best, maar dan moet je toch eens de tijd nemen en je eens verdiepen in de materie. Bitcoins zijn gewoon een stellletje enen en nullen, die je via een prachtig protocol kan versturen en ontvangen. Je weet dat ze niet kunnen worden vervalst, je kunt ze razendsnel versturen en tegen verwaarloosbare kosten.

Ten vierde zet ik er keurig netjes een linkje bij van de Braziliaanse centrale bank die wijst op de risico's.

Wat wil je nog meer op een forum, waar mensen komen voor goed en eerlijk advies.

Als Ziriguidim dan een paar volledig irrelevante linkjes van onroerend goed boefjes in een dergelijk bericht plaats is dat gewoon sneu en dat noemen we dan zeiken om maar wat te zeiken te hebben.
.
Maar blijkbaar ben jij hartstikke blij met de klantvriendelijkheid en de lage kosten die jouw bank in zowel Nederland en Brazilie biedt. Ik hoor graag de jubelverhalen van jouw. Mijn ervaringen (HSBC, Rabo, UBS) zijn werkelijk dramatisch, maar ik laat me verrassen.

mtilburg

Bericht door mtilburg » di feb 25, 2014 00:34

Inderdaad, heel beleefd van je, maar het was nog beter geweest om helemaal niet te spammen.

En ik schreef iets met hoofdletters om je opmerkzaam te maken op de titel van deze draad.
Gemist zeker?

mtilburg

Bericht door mtilburg » wo feb 26, 2014 05:24

Progresso schreef:Allereerst heb ik uit beleefdheid eerst maar een paar daagjes gewacht met het plaatsen van een reactie, in de hoop dat een van de andere forumleden een betere methode voor de vraagsteller zou kunnen aangeven. Blijkbaar is die methode er niet. Op de groen-gele totempaal van Braziliereisforum was de enige suggestie om maar via een bank dit af te handelen.
Dat is dan ook de meest voor de hand liggende suggestie. Een soort van open deur intrappen eigenlijk. Misschien is het je ook opgevallen, dat daar de vraag wordt gesteld door een zekere Fatima, net als Rik niet alleen volkomen nieuw maar kennelijk ook een eenmalige verschijning. Achterdochtige mensen vermoeden dan een een-tweetje.
Ten tweede wordt er niet gevraagd om geld (JE SCHRIJFT DIT OPEENS MET HOOFDLETTERS) over te maken, maar om een betaling te ontvangen. Het is een klein, maar subtiel verschil.
Niettemin vraagt de vragensteller dat, al is dat inderdaad niet helemaal correct. Maar ik dacht niet dat als je geld overmaakt op de ouderwetse wijze, er een vent met wat bankbiljetten in een vliegtuig gaat zitten. Of je nu een binaire reeks met e-mail oid dergelijks verstuurt, dan wel een swift code of hoe de elektronische transacies ook gaan, het is hetzelfde principe.
Ten derde, ik heb het niet over muntjes die niet bestaan. Als jij het muntjes noemt vind ik het best, maar dan moet je toch eens de tijd nemen en je eens verdiepen in de materie.
Coins is het Engelse woord voor munten. En dus noem ik dat zo ik mijn eigen taal. Ik zou niet weten waar ik me in moet verdiepen om die betekenis anders op te vatten. Of misschien dacht je in je grenzeloze arrogantie dat niemand anders dan Progresso iets weet van binaire reeksen, transferprotocollen etc.
Bitcoins zijn gewoon een stellletje enen en nullen, die je via een prachtig protocol kan versturen en ontvangen.

Daar heb je het al. Kindergebabbel.
Je weet dat ze niet kunnen worden vervalst,
FOUT; Zie het bericht van de BBC van vandaag
je kunt ze razendsnel versturen

Met de lichtsnelheid, maximaal. Waarschijnlijk minder. Welke RFC is dat?
en tegen verwaarloosbare kosten.
Dat zegt niks, Verwaarloosbaar tov van wat? In vergelijking met wat?
Ten vierde zet ik er keurig netjes een linkje bij van de Braziliaanse centrale bank die wijst op de risico's.
Pas in tweede instantie. en die link is niet leesbaar
Wat wil je nog meer op een forum, waar mensen komen voor goed en eerlijk advies.

Een eerlijk advies gaat gepaard met een vergelijking van de andere mogelijkheden. Liefst zonder vooringenomenheid.
Als Ziriguidim dan een paar volledig irrelevante linkjes van onroerend goed boefjes in een dergelijk bericht plaats is dat gewoon sneu en dat noemen we dan zeiken om maar wat te zeiken te hebben.
Dat kan. Ik vind het dan weer sneu dat je er op reageert.
Maar blijkbaar ben jij hartstikke blij met de klantvriendelijkheid en de lage kosten die jouw bank in zowel Nederland en Brazilie biedt. Ik hoor graag de jubelverhalen van jouw. Mijn ervaringen (HSBC, Rabo, UBS) zijn werkelijk dramatisch, maar ik laat me verrassen.
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Dat is een heel nare discussietechniek.

Progresso
Site Admin
Site Admin

Bericht door Progresso » wo feb 26, 2014 13:14

Gaaaap,

Blijf jij lekker bij je ING bank. Wees er content mee. Sluit je ogen gerust voor innovatie en nieuwe ideeën. Ik heb daar geen enkel probleem mee.

Ik geef alleen een perfect werkende oplossing om een betaling van een Braziliaanse klant als Nederlands bedrijf te kunnen ontvangen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

mtilburg

Bericht door mtilburg » wo feb 26, 2014 20:20

Ik zou maar eens snel wakker worden, als ik jou was.

http://www.nytimes.com/2014/02/25/busin ... .html?_r=0

Het was gisteren al in het nieuws bij de BBC (die al een paar keer nogal positief over bitcoins hadden bericht) met de opmerking er bij dat verschillende mensen bang waren hun geld kwijt te zijn.

Die hooggeprezen veiligheid blijkt dus nogal tegen te vallen. Er zou hier sprake zijn van diefstal of fraude, nog niet duidelijk wat het is, waardoor Mt. Gox insolvent werd.

--Ryan Galt, a blogger who writes frequently about Bitcoin and was one of the first to circulate the news about Mt. Gox, wrote on Monday: “I do believe that this is one of the existential threats to Bitcoin that many have feared and have personally sold all of my Bitcoin holdings.” --

Een klein ander probleempje dat even wordt verzwegen is de geweldig varierende waarde van de bitcoin. Als Rik een betaling in bitcoins kreeg in november ter waarde van 1000 euro, dan is dat nu nog geen 500 waard. Tel uit je winst.

Nou hoor ik al: jamaar, de real varieert ook. Zeker, maar niet zo idioot.

Wat betreft de kosten: de transactiekosten zijn vreselijk laag, dat geloof ik graag. Maar zoals bijna altijd is alle waar naar zijn geld.

Misschien is het ook goed voor de eventueel geinteresseerden wat de NY times nog meer te melden heeft over het virtuele geld. Het voorspiegelen van grote voordelen zou weleens als een boemerang kunnen gaan werken denk ik, want ik geloof nooit dat de diverse overheden daar geen greep op willen hebben, of die voordelen nou even virtueel zijn als de munt of niet.
Als het tenminste niet zichzelf vermoord, waar veel geld omgaat zijn mensen gewoonlijk wat hebberig.

Innovatie is niet altijd beter hoor. De ING geeft tenminste je geld terug als de transactie mislukt.

Progresso
Site Admin
Site Admin

Bericht door Progresso » do feb 27, 2014 00:53

Keurig artikel in the NYtimes.

Het argument veiligheid
Voor de duidelijkheid, MtGox is/was een beurs waar je Bitcoins kon kopen en verkopen. Met de Bitcoins zelf is niets aan de hand. Ik heb nog net zoveel Bitcoins als een week geleden (nou ja, de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik wat wisselgeld bij MtGox had staan). De schade is in ieder geval fors minder toen minister Dijsselbloem opeens een groot gedeelte van mijn o zo veilig geachte Euro's wegstreepte (Cyprus). Dat deed behoorlijk zeer. 95% van mijn Bitcoins staan gewoon in een kluis, beveiligd met wat encryptie. De overige 5% staan op dezelfde computer als waar ik dit berichtje mee typ.

Het punt is gewoon dat op het moment dat je iemand anders moet vertrouwen je altijd een risico loopt. Dat geldt voor banken, notarissen, advocaten, overheden en blijkbaar ook voor een beurs waar je kunt handelen in Bitcoins. Soms zijn er nog mensen die dan denken dat ze bij een bank een soort staatsgarantie voor de eerste €100.000 aan spaargeld hebben. Ik kan je uit de droom helpen. Dit is een papieren garantie, die door de vier grootbanken wordt afgegeven. Echter het spaarpotje daarvoor is er helemaal nog niet. Dit betekent dat de belastingbetaler weer moet opdraaien (sigaar uit eigen doos). Maar als een van de vier grote banken in Nederland omvalt, dan gaan ze door die garantieregeling allemaal mee de diepte in. Bedenk dat banken werken met een eigen vermogen van niet meer dan 4%.

De les is dus: Vertrouw niemand.

Het argument koersfluctuatie:

Op zich natuurlijk een valide punt. Koersfluctuaties brengen bedrijfsrisico en dat wil je als ondernemer niet. Vandaar dat ik schreef dat je als ondernemer een payment processor in kan zetten, als Coinbase of Bitpay. Dat zijn bedrijven dit zodra ze de betaling van de klant ontvangen de waarde van Bitcoins direkt omzetten in € en dezelfde dag nog op je rekening zetten. Gemiddeld wordt hier 1% aan fees gerekend, dus voor €1000 is Rik €10 kwijt.

Vergelijk dit met de kosten van een bankoverschrijving en de tijd die de banken nodig hebben om die €1000 in Nederland te krijgen. Dat duurt meestal dagen (en soms weken). In die dagen loopt Rik dus een valutarisico welke hij op geen enkele wijze kan afdekken. Dus naast behoorlijke kosten, ook nog eens een valutarisico.

Het argument overheidsregulatie
Zeker weten dat de diverse overheden greep hier op willen krijgen. Het enige waar men greep op krijgt zijn op de eindpunten (zeg maar de exchanges) waar fiat geld (€/$ etc) wordt omgezet in Bitcoins. Dat is ook de reden dat alle exchanges netjes voldoen aan de (Amerikaanse) regels als Know your customer, Anti money laundering Act en nog wat van dat soort toeters en bellen. Dit is overigens ook de reden dat ik zelf redelijk actief in contact ben de Banco Central om daar duidelijkheid te krijgen (en die ligt er nu, na drie jaar).

Echter Bitcoins zelf daar valt gelukkig weinig door overheden aan te reguleren. Ze kunnen het verbieden (Rusland), maar dat leidt komischer wijze tot een opleving van een volledig ondergrondse bloeiende markt waar men volledig het zicht op kwijt raakt.

Ook in Nederland stond een PvdA kamerlid, ingefluisterd door zijn vriendjes bij het CPB, als een kip zonder kop te kakelen over overheidsregulatie, zonder ook maar het flauwste benul te hebben wat Bitcoins nu precies inhield.

Als je Nederland neemt is er al zoveel gereguleerd door de overheid, dat men van voren niet meer weet wat men van achteren doet. Minimaal 90% van de huishoudens krijgt op de een of andere manier een toelage of subsidie van de overheid. Door al die overheidsbemoeienis is Nederland ver achter geraakt in economische ontwikkeling en zal waarschijnlijk nog verder verloederen.

Innovatie
Echte innovatie zal altijd winnen. echter het meeste wat je ziet, en wat veel marketing communicatiemanagement meisjes met veel bombarie van hun baasjes moeten vertellen zijn niet meer dan wat doorborduren op bestaande concepten. Echter, het idee, de technologie en de relatief eenvoudige praktische uitvoerbaarheid achter systemen die op de Bitcoins technologie zijn gebaseerd, zijn wel heel erg vernieuwend en baanbrekend en ik durf rustig te stellen dat dit minstens zo revolutionair kan zijn als e-mail of het huidige internet.

Mijn stelling is dat een groot aantal dienstverleners die nu op de een of andere manier een monopool of kartel hebben voor hun positie moeten vrezen. denk hierbij uiteraard eerst aan banken, dan de notarissen, een groot deel van de advocatuur en uiteraard de overheid. Als centrale monopolisten/kartels zullen ze moeten concurreren met decentrale ongrijpbare en ongereguleerde cryptografische systemen, die dezelfde taken sneller, betrouwbaarder en goedkoper kunnen uitvoeren.

Nou, met dit laatste realiseer ik me ook dat we gelijk een can of worms geopend hebben. Wil je de discussie aan, zou ik zeggen open een draadje off topic.

Rik

Bericht door Rik » do feb 27, 2014 15:11

Bedankt in ieder geval voor jullie aandacht...
Ik geloof niet dat ik hier op het juiste adres ben om een normale vraag te stellen, maar goed wie ben ik om daar over te oordelen.
Succes met het forum!

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » do feb 27, 2014 17:08

Ik zie weinig verschil tussen de tulpengekte en de bitcoingekte.

Tulpenmanie was een hausse in de tulpenhandel in Holland en Utrecht die rond 1634 opkwam en waaraan begin februari 1637 een abrupt einde kwam. Het verschijnsel wordt ook tulpomanie, tulpenwoede, tulpengekte, bollengekte en bollenrazernij genoemd. In de Hollandse Gouden Eeuw bereikten de prijzen van de nieuw geïntroduceerde tulpenbollen extreme hoogten. In januari 1637 werden tulpenbollen verkocht voor meer dan tien keer het jaarsalaris van een ervaren vakman en waren ze ongeveer evenveel waard als een Amsterdams grachtenpand.

http://plazilla.com/de-tulpengekte-nede ... al-eens-in

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie
Goede wijn is nog géén Bier !

Bert Ernste
Contacteer:

Bericht door Bert Ernste » do feb 27, 2014 18:26

OK, beetje off topic:
Afbeelding
Het derde tulpenboek is een roman, Deborah Moggachs Tulpenkoorts, over liefde in tijden van de Hollandse windhandel in tulpenbollen.

De combinatie van deze drie boeken levert aardige dingen op. Waar Pavord wel eens een economische steek laat vallen, biedt Dash uitkomst. Waar Dash het eens in de botanische sfeer vaag houdt, vult Pavord onmiddellijk aan. Het leukste is misschien wel dat je ziet hoe romanschrijfster Moggach te werk is gegaan. We mogen aannemen dat ze minder bronnen over de zeventiende-eeuwse, Hollandse tulpomanie heeft geraadpleegd dan Dash of Pavord - voor haar roman was dat ook niet nodig.

Tulpenkoorts is een geïllustreerd boek, ongebruikelijk voor het romangenre. Moggach nam reproducties op van schilders als Terborch, Vermeer, De Hooch en Van Ostade, wat bijdraagt aan de hoogst authentieke sfeer die haar geserreerde, ingehouden proza oproept. Het is de vraag of Tulpenkoorts die beelden nodig had, want ook in taal, los van de gereproduceerde meesterwerken, weet ze de verstilde interieurs van de huizen in die tijd haarfijn te treffen. We lezen de geschiedenis van een schilder die door een rijke handelaar op leeftijd een huwelijksportret laat schilderen. De boven haar stand getrouwde, veel jongere echtgenote wordt op slag verliefd op de schilder en de koorts in Maggochs roman is in eerste instantie dan ook die der wederzijds rampzalig ontvlammende liefde.
Bron

Progresso
Site Admin
Site Admin

Bericht door Progresso » do feb 27, 2014 22:02

De tijd zal het allemaal leren.

Het was overigens Nout Wellink die voor een groepje Amsterdamse studenten de uitspraak deed dat Bitcoins te vergelijken was met de Tulpenmanie. Als er nu een man in Nederland is geweest die zo onnoemelijk veel schade, door volledige incompetentie, aan de Nederlandse economie heeft toegebracht is het wel deze man. Het rare is dat hij nog steeds vrij rond loopt.

Niemand dwingt je om in Bitcoins te investeren. Je kunt ze gewoon links laten liggen. Zelfs voor het overmaken van waarde van het ene land naar het andere land hoef je in de praktijk niet langer dan drie uur in het bezit te zijn van Bitcoins. Dat is volgens mij een te overzien risico.

Plaats reactie