Pré-Salt en olieprijzen.

Onderwerpen over investeringen in Brazilië
Plaats reactie
Ziriguidum

Pré-Salt en olieprijzen.

Bericht door Ziriguidum » zo mei 11, 2014 13:16

De afgelopen dagen stonden er verschillende artiekelen in de internationale pers over de huidige en toekomstige olieprijzen, en of de verwachtingen voor de toekomst al of niet te hoog aangeslagen zijn.
o.a. de Financial Times.
Volgens schattingen lopen investeringen, wereldwijd, van meer dan US$ 1 tr6iljoen gevaar.
Waarom? Omdat vele nog te ontwikkelen velden, oa Brazilies presalt, hogere olie prijzen nodig hebben om rendabel te zijn. De meer moeilijk te exploiteren gebieden, dure winnig, hoge kosten.
Voor wie in "Oil Peak" op korte termijn geloofd is dit onzin.
Ik heb er nooit in geloofd, dus denk dat deze berichten weleens waar kunnen zijn.

Speciaal hier, waar alles wat normaal 1 kost, in Brazilie 2, 3 of meer kost.
Waar, zoals we nu weten, Petrobras door corruptie en wanbeleid tot "The most endebted oil company in the world" vervallen is. Meer dan US$ 100 miljard schulden.
Volgens de vakpers staat zelfs OGX er beter voor, maar die zijn privé.

http://www.economonitor.com/blog/2014/0 ... stagnates/

In 2013 zijn de Braziliaanse politici bijna het hele jaar bezig geweest de royalties van de toekomstige (???) presalt opbrengsten alvast te verdelen.
Dwz, ze zijn de cake al aan het verdelen, voordat ie gebakken is, en misschien het meel zelfs niet eens voorhanden is.

http://mobile.bloomberg.com/news/2014-0 ... study.html

http://tcktcktck.org/2014/05/1-trillion ... bble/61946

:idea:
Goede wijn is nog géén Bier !

Ziriguidum

Re: Pré-Salt en olieprijzen.

Bericht door Ziriguidum » zo mei 11, 2014 16:34

En nu dus, hopenlijk, een CPMI, betreffende Petrobras.
Een uitgebreid parlamentair onderzoek.
Maar de paniek in de regering is ongekend, onvoorstelbaar
Waarom is Dhr Renan Calheiros in paniek? En Mevr. Gleisi en Humberto Costa?
Eindelijk werd eergisteren in de pers het woord "Transpetro" genoemd.
Het duurde wel erg lang.
Zo komen we de komende dagen misschien SeteBrasil eindelijk eens tegen.
Of de magische Construtora Delta. Dit onder de tientallen namen waar we nog geen weet van hebben, of al struisvogelend onze koppen in het het zand (hebben MOETEN) steken.

mtilburg

Bericht door mtilburg » zo mei 11, 2014 16:47

Vertel eens wat meer, Ziri.

Ik denk dat ik niet de enige ben die dit soort dingen niet erg goed heb gevolgd.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » zo mei 11, 2014 17:41

mtilburg schreef:Vertel eens wat meer, Ziri.

Ik denk dat ik niet de enige ben die dit soort dingen niet erg goed heb gevolgd.
En dat is wat ik niet begrijp.
Je woont hier, permanent, al jaren, en moet van anderen horen wat er werkelijk loos is?
Het zou me 40.000 A4-tjes kosten om te omschrijven wat er hier loos is.
De tot op heden vrije Braziliaanse pers (niet de Bolivariaanse blogs) geven je dagelijks, nu om het uur, voorbeelden hoe alles fout gaat en ging.
Ik probeer sites in het Engels aan te halen.
Om het wat te begrijpelijker te maken, daar men buiten Brazilie al jaren blind is en blind wil zijn blijkbaar. Wat Brazilie betreft.
Wat valt er uit te leggen ?

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » zo mei 11, 2014 18:07

@Maarten,
Ik respecteer jou en je mening .
Tevens heb ik, en een paar bekenden alhier, het idee ooit eens naar Petroplolis te gaan om je te ontmoeten en een biertje of 20 met je te doen.
Ik leef al lang in Brazilie, het idee "Het zal mij verder een rotzorg zijn" komt niet in me op.
Wat Brazilie betreft.
Hoe het in Nedetland gaat, geen idee. Als ze me de naam van 2 ministers vragen, ik zou er geen éėn weten, werkelijk.
Ik ben een maand geleden nog 4 dagen in Nederland geweest, na 2.1/2 jaar.
Leuk, weinige familie even snel gezien, bier met vrienden, en toen gelukkig weer naar huis.

Ik zag hoe alles na de militaire dictatuur beter werd (Sarney vergetend), vooral in de jaren 90. Zelfs een gek als Fernando Collor.
Nu, sinds 11 jaar, moeten we elke ethiek en eerlijkheid laten varen.
Had Paulo Maluf nog de ongewenste slogan "Rouba mas Faz"", nu moeten we accepteren "Roubam TANTO COMO NUNCA ANTES, e não fazem nada".
Veroordeelde corrupte politieke criminelen, op dit moment in de "gevangenis", worden zonder schroom door deze regering als helden vereerd, en behandeld.
Wat een voorbeeld voor m'n kinderen, straks kleinkinderen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

mtilburg

Bericht door mtilburg » zo mei 11, 2014 19:40

Er zijn verschillende redenen voor mijn onkunde, al heb je enigszins gelijk dat je dat niet geheel begrijpt. Het is voor een niet onbelangrijk deel het gevolg van persoonlijke omstandigheden die ik hier niet al te omstandig uit de doeken doe. Je begrijpt vast wel waarom, de vijand leest mee.
Maar ik ben van oorsprong ook niet zo politiek geëngageerd. Jij bent dat wel, je informeert je behoorlijk, je leest tijdschriften enz. Ik doe dat veel minder, en wat de Nederlandse zaken betreft: ik volg dat eigenlijk helemaal niet meer.

Ik had gehoopt dat je de achtergronden in een paar zinnen uit de doeken kon doen. Maar indien niet: dan zal ik het proberen op te zoeken.

Plaats reactie