Visje gevangen

Praat hier over alles wat NIETS met Fortaleza te maken heeft.
Plaats reactie
Gaucho
Artikels: 0
Berichten: 125
Lid geworden op: za okt 17, 2009 16:15
Locatie: Rotterdam - Salvador
Contacteer:

Visje gevangen

Bericht door Gaucho » vr okt 22, 2010 17:24

Bron: http://www.clint.be/actua/bizar/maak-ke ... ongo-video

Jeremy Wade, gekend om het vangen van zeldzame vissen overal ter wereld, is erin geslaagd om een goliath tijgervis, oftewel hydrocynus goliath, uit de Congo, de rivier die door grote delen van Centraal-Afrika loopt, te vangen. Hij voegt zichzelf daardoor toe aan een lijstje van een handvol illustere voorgangers.

De vis, een grotere en vooral dodelijkere neef van de piranha, heeft 32 tanden van de grootte van die van de witte haai en deinst er niet voor terug om links of rechts een stuk uit een krokodil te bijten. Volgens sommigen valt de vis in een reflex aan als reactie op plotse bewegingen in het water. Met een hap amputeert hij met het grootste gemak een mensenbeen. Tenzij die mens koninklijk aangesteld verduidelijker van beroep is natuurlijk.

Met zijn anderhalve meter lengte en een kleine 50 kilo zwaar is deze riviershrek dan ook een waarlijk monster uit de diepte. Toch maar even nadenken alvorens snorkel en duikbril boven te halen dan.


Afbeelding

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Visje gevangen

Bericht door Wade » vr okt 22, 2010 23:35

Gaucho schreef: Jeremy Wade, gekend om het vangen van zeldzame vissen overal ter wereld, is erin geslaagd om een goliath tijgervis, oftewel hydrocynus goliath, uit de Congo, de rivier die door grote delen van Centraal-Afrika loopt, te vangen.
Moet ik weer zo straalbezopen zijn geweest want ik herinner me er echt geen bal meer van!



Plaats reactie