Brazilie van binnenuit

Praat hier over alles wat NIETS met Fortaleza te maken heeft.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7404
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Brazilie van binnenuit

Bericht door Progresso » za apr 27, 2013 00:31

Kijk, dat vind ik nou leuk. Binnenkort bij De Nieuwe Pers een journalist die in een gewone volkswijk in Salvador woont en eindelijk niet eens over het honderdste cliché over samba en voetbal neerpent.

Van zijn eigen introductie:

Mijn standplaats is Salvador, de zinderende, haast Afrikaanse hoofdstad van het noordoosten, waar ik sinds 2008 in een volksbuurt woon. Maar ook in de grote metropolen São Paulo en Rio de Janeiro en andere regio’s ben ik kind aan huis. In mijn kanaal wil ik een totaalbeeld geven van dit enorme land, maar altijd van binnenuit, met de blik van een local.

En dat met veel beeld: sprekende foto’s vormen een visueel startpunt voor korte, bondige posts over sociale kwesties, trends en situaties uit het dagelijkse leven, uiteraard in aanvulling op diepgravende achtergrondreportages.

Met het WK van 2014 en de Olympische Spelen van 2016 in aantocht zal de krantenlezer een stortvloed aan cliché’s over voetbal, samba en economische groei over zich heen krijgen. Daar wil ik u voor behoeden!

In dit kanaal schrijf ik over wat er in Brazilië werkelijk speelt. Over het feit dat het ‘pacificeren’ van sloppenwijken ertoe leidt dat die wijken voor de oorspronkelijke bewoners onbetaalbaar worden, bijvoorbeeld. Of over het gegeven dat het grootste katholieke land ter wereld in rap tempo evangelisch-christelijk wordt.

Bio:

Alex Hijmans (1975) is internationaal correspondent en schrijver. Zijn standplaats is Salvador, de derde stad van Brazilië, waarvandaan hij vier jaar voor de papieren De Pers correspondeerde. Zijn website is http://www.alexhijmans.com en hij is als @alexhijmans op Twitter te vinden.


Jammer is dat ze bij DNP alleen maar Ideal als betalingsvorm accepteren. Dat is een beetje lastig voor mij, want daarvoor moet je een rekening in Nederland hebben. Misschien dat acceptatie van Bitcoins een oplossing is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7404
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie van binnenuit

Bericht door Progresso » za apr 27, 2013 13:16

Jeroen,

Dit is betaald nieuws. Het kost ongeveer €1,79 per maand per journalist. Je schijnt ook een bundel te kunnen nemen voor rond de €40/jaar met een grote selectie aan goede journalisten.

De uitdaging is dat ik wel heel erg graag dit nieuws wil kopen, maar dit niet kan. Ik ben niet in het bezit van een kredietkaart (door HSBC geweigerd) of een Nederlandse bankrekening. Ga jij me maar vertellen hoe ik dit moet gaan betalen?

Richard



Plaats reactie